2008-08-07, 21:06
  #73
Medlem
Får inte alltid tränings'värk', dock om jag tränade biceps för 1 dag sedan och jag rör den, spänner den lite osv så kan jag känna av att den är tränad. Absolut inte någon värk dock.
Citera
2008-08-07, 21:09
  #74
Medlem
Neus avatar
Endast lite i benen och möjligtvis ryggen.
Citera
2008-08-07, 21:23
  #75
Medlem
HAhaas avatar
Jag får inte träningsvärk, aldrig fått vad jag kan minnas faktiskt. Har alltid varit aktiv och tränat. Har jag ett uppehåll så brukar jag dock blir extremt stel väldiga problem i en veckas tid typ.

Men jag gör framsteg ändå så är väl glad att jag slipper.
Citera
2008-08-07, 21:31
  #76
Medlem
Howakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Mår röven bättre nu?


Ja stretchade skinkorna idag så dom mår bättre haha
Citera
2008-08-07, 23:23
  #77
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAhaa
Jag får inte träningsvärk, aldrig fått vad jag kan minnas faktiskt. Har alltid varit aktiv och tränat. Har jag ett uppehåll så brukar jag dock blir extremt stel väldiga problem i en veckas tid typ.

Men jag gör framsteg ändå så är väl glad att jag slipper.

själv tycker jag att det är skönt med träningsvärk, är som ett kvitto på att träningen gett något. men det är väl olika från person till person..
Citera
2008-08-07, 23:30
  #78
Medlem
*alexxx*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thakiing
själv tycker jag att det är skönt med träningsvärk, är som ett kvitto på att träningen gett något. men det är väl olika från person till person..


Ja träningsvärk är underbart
Citera
2008-08-08, 01:13
  #79
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Intressant. Vem påstår de?
Fortfarande inget svar från Agent SFI angående påståendet med kreatin och mjölksyra med mera?
Citera
2008-08-08, 02:05
  #80
Bannlyst
Just bröst/axlar och ben har jag lätt att få träningsvärk i av någon anledning.Får aldrig riktig träningsvärk i dom andra muskelgrupperna konstigt nog hur hårt jag än kör.Har effektivt brytit ned min kropp under två veckors utlandsvistelse med alltför mycket alkohol,skräpmat,oregelbundna måltider och frånvaro av träning( förutom dom långa "promenader" vi tog ibland i letandet efter hotell,busstation/tågstation etc etc).

Hemkommen sen i fredags och körde ett lätt löpningspass i söndags till att börja med. Körde bröst/axlar i måndags och ben i tisdags och har sjuk träningsvärk(så jag har svårt att gå tom) fast jag bara körde höga repetitioner på relativt låga vikter.
Citera
2008-08-22, 00:48
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Fortfarande inget svar från Agent SFI angående påståendet med kreatin och mjölksyra med mera?

tror han missuppfattat lite fakta bara,kreatins främsta effekt är ju att ge något längre anaerob uthållighet,du klarar 9 istället för 7 rep innan mjölksyran bildas,men när dom lätt ökade ATP halterna sjunker så är mjölksyra ett oundvikligt faktum.

Själv så tycker jag inte kreatinets effekter är värda dess nackdelar då knappt någon verkligen har nytta av dess effekt,styrkelyftare blir inte starkare i maxlyft och tvärtom så försämras prestationsförmågan när mjölksyran börjat,löpare försämras på distanser över sprint.

ökad vikt och sänkt kramptröskel får jag av det och det skulle inte ens kreatins fördelar uppväga om dom så dubblades.
Citera
2008-08-22, 08:25
  #82
Medlem
Salabims avatar
Jag kommer fortfarande ihåg första veckan man stack till gymmet. Direkt på magmaskinen och körde på för kung och fosterland. Sen kunde man inte skratta på flera dagar pga den extrema smärtan man fick

Nu får jag mest träningvärk i triceps och bröst. Aldrig i ryggen eller biceps
Citera
2008-08-22, 08:43
  #83
Medlem
Idiotpods avatar
Om man inte får träningsvärk efter varje träning så har man inte tränat tillräckligt hårt!
Haha!


(Personligen så brukar jag få träningsvärk i mest axlar, nacke, vader, underarmar och sen var det inte mer. Fast fan vad skönt det är!)
Citera
2008-08-22, 10:19
  #84
Medlem
BRZMs avatar
Ska se om jag lyckas få träningsvärk i biceps då jag börjar köra styrkeinriktat om nån vecka. Måste få det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in