Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Fortfarande inget svar från Agent SFI angående påståendet med kreatin och mjölksyra med mera?
tror han missuppfattat lite fakta bara,kreatins främsta effekt är ju att ge något längre anaerob uthållighet,du klarar 9 istället för 7 rep innan mjölksyran bildas,men när dom lätt ökade ATP halterna sjunker så är mjölksyra ett oundvikligt faktum.
Själv så tycker jag inte kreatinets effekter är värda dess nackdelar då knappt någon verkligen har nytta av dess effekt,styrkelyftare blir inte starkare i maxlyft och tvärtom så försämras prestationsförmågan när mjölksyran börjat,löpare försämras på distanser över sprint.
ökad vikt och sänkt kramptröskel får jag av det och det skulle inte ens kreatins fördelar uppväga om dom så dubblades.