2008-08-22, 10:48
  #85
Bannlyst
Intressant är att jag vid vissa riktigt hårda träningpass inte för någon värk alls. Men när man dagen efter ett halvlojt pass så kan jag ha ruskig träningvärk, främst i vaderna.
Citera
2008-08-22, 10:51
  #86
Medlem
Belenuss avatar
Jag får sällan träningsvärk när jag kör på övningar, vikter och repetitionsantal som jag är van vid.
Den muskelgrupp jag mest frekvent får värk i är triceps, medan biceps nästan aldrig värker.
Citera
2008-08-22, 12:11
  #87
Medlem
Andy__gibsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Intressant är att jag vid vissa riktigt hårda träningpass inte för någon värk alls. Men när man dagen efter ett halvlojt pass så kan jag ha ruskig träningvärk, främst i vaderna.

Exakt samma här... Konstigt.
Citera
2008-08-22, 13:51
  #88
Medlem
Mahhbechhs avatar
I alla muskler utom axlarna... skumt.
Citera
2008-08-22, 14:53
  #89
Medlem
mongomongols avatar
i stora muskelgrupper alltid. god smärta
Citera
2008-08-22, 20:56
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mahhbechh
I alla muskler utom axlarna... skumt.

Inte i axlarna?

Det är ju den värken som är värst! Fy FAN så ont man kan ha där + trapz ett par dagar efter..
Citera
2008-08-22, 23:39
  #91
Medlem
Att få träningsvärk dagen efter ser jag som ett resultat efter en lyckad träning. Det är ju när man knappt kan röra muskeln dan efter man vet att man presterat bra under träningen
Citera
2008-08-23, 09:58
  #92
Medlem
balzams avatar
Mer sällan numera. Har jag haft ett uppehåll på 1-2 veckor får jag lätt verk i bröst och ben.
Citera
2008-08-23, 13:22
  #93
Medlem
Orrozs avatar
Om du kör ett veckoschema och alltid får träningsvärk så är det ett misslyckande. Dock är mild träningsvärk okay.

Om du till exempel alltid får träningsvärk efter av att ha kört vader betyder det att du har för lång vila mellan varje pass. Det du bygger upp efter passet hinner försvinna tills nästa pass.
Citera
2008-08-26, 00:09
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
Om man inte får träningsvärk efter varje träning så har man inte tränat tillräckligt hårt!
Haha!


(Personligen så brukar jag få träningsvärk i mest axlar, nacke, vader, underarmar och sen var det inte mer. Fast fan vad skönt det är!)

tvärtom,tränar man mycket hårt så försvinner den värsta sortens värk,kan få lite små mysig ömhet i några få muskler när jag tränar hårt,men hey,alla är olika.
Citera
2008-08-26, 00:34
  #95
Medlem
Poisonbays avatar
Sällan, möjligtvis om jag kör någon ny övning eller maskin.
Citera
2008-08-26, 02:26
  #96
Medlem
slumpiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahhbechh
I alla muskler utom axlarna... skumt.
samma här, vet ej vad det beror på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in