Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Mitt hat mot vänsterpacket ökar dag för dag, ett stycke ut krönikan illustrerar tydligt hur dessa "människor" resonerar:
"Till alla som är ute i Husby och andra områden och visar vårt missnöje mot polis och hela statsapparaten. Det är inte vår granne, vår lokala affärsägare eller vår lärare som har skapat det samhälle vi lever i. Det är inte deras bil, garage, affär eller skola vi ska vända vår vrede mot. Nästa gång du ska tända eld på en bil eller en byggnad, tänk då en gång extra innan: Är det här verkligen rätt bil att tända eld på? Är det min granne eller politikern som har skapat de problem vi ser? Vänd sedan din brandbomb åt rätt håll och sätt den fina bilen i Danderyd i brand.
Vi behöver konflikt för att kunna motarbeta klassamhället och de problem vi ser idag, men vi behöver inte konflikt mellan oss i våra områden. Ta konflikten mot förtryckaren, oavsett om han står i en polisuniform eller om hon sitter i riksdagen. Låt dem känna vår vrede, från mörkret stiger vi mot ljuset!"
Det är alltså ok att elda upp bilar och hus, så länge det är "rätt" bilar eller byggnader. Fy fan vad jag börjar fyllas av renodlat hat mot små oföretagsamma, gnällande, ynkliga kommunistsvin.