2013-03-08, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Med "trevligochmysig"s infantila argument så blir alla vänsterpersoner "arbetarklasshatare" så fort de på något sätt belastar ekonomin. Varje bit skräp som inte hamnar i en papperskorg och istället behöver städas upp av kommunen, varje facklig blockad eller politisk demonstration som drar till sig polis osv blir ju ökade utgifter för det offentliga osv.

Ska man böja sig får en sådan "logik" så bakbinder man hela vänsterrörelsen och slår indirekt mot arbetarklassen på ett mycket mycket värre sätt. Vinsten av att kräva kollektivavtal på ett företag är större än förlusten av att det företaget, pga kapitalistisk logik, tar ut de ökade kostnaderna på kunderna. Vinsten av att trycka tillbaka nazister och slippa att bli misshandlad eller mördad pga sitt vänsterengagemang (och således kan arbeta för exempelvis kollektivavtal) är större än nån omätbar ökning av försäkringspremier osv osv.

Skärpning nu. Det går inte att ha en seriös diskussion om en viss organisation om ni högermuppar konsekvent vägrar särskilja på de olika organisationerna. Fatta hur vi rödingar hade blivit "spöade" om vi ständigt buntade ihop SD, ND och SMR. Er "alla till vänster om S är vänsterextrema, sysslar med exakt samma saker och har exakt samma åsikter"-inställning är lika tröttsam som den är korkad.

Det ända vi klagar på är onödig förstörelse som iten en ända frisk människa inom arbetsklassen står bakom! Demonstrationer mm är vår demokratiska rätt!
2013-03-08, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Så man måste vara med i RF för att få skriva? Du är alltså RF:are?

Hur ska vi veta, ingen av grupperna har talespersoner eller uttalade medlemmar på forumet. Enklast skulle det ju varit ifall du tog och mejlade respektive "grupp". Annars tror jag att det framgår väldigt tydligt i både organisationens och nätverkets hemsida om vad för politik de förespråkar.

Dom svarar inte! Förmodligen för att dom inte vet hur dom vill ha det bara hur dom INTE viill ha det. Samma info som är det ända som finns på RF:s sida.

Jag maialde för snart 3 veckor sedan på inrådan av er här eftersom ingen av er vet hur ni vill ha det...
2013-03-08, 09:51
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Dom svarar inte! Förmodligen för att dom inte vet hur dom vill ha det bara hur dom INTE viill ha det. Samma info som är det ända som finns på RF:s sida.

Jag maialde för snart 3 veckor sedan på inrådan av er här eftersom ingen av er vet hur ni vill ha det...

Jaha? Då får du leva med det liksom. Folk här i tråden har besvarat dina frågor ett flertal gånger nu, kanske dags att släppa det och gå vidare med ditt liv då?
2013-03-08, 10:03
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Nu visar du åter igen din okunskap!
Om driftkonstaden ökar så har de rätt att höja efter det, index höjs om inget speciellt sker. Se senast chockhöjningen från Stena Fastigheter i Högsbo.

Och du tror inte på allvar att om städningen efter era 11-års fasoner skulle upphöra så behöver inte värden höja så mycket som han gör? Hur jävla kortsidigt tänker du egentligen????

Alltså du är medveten om att den boende (nazisten) blir ersättningsskyldig va? Sen om det täcks genom hans försäkring eller egen ficka är ju rätt så skit samma.
2013-03-08, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Alltså du är medveten om att den boende (nazisten) blir ersättningsskyldig va? Sen om det täcks genom hans försäkring eller egen ficka är ju rätt så skit samma.
Nope, han behöver inte betala en spänn. Ta reda på fakta för helvete! Jag känner en som äger fastigheter och jag tror på vad han säger!

När ska du sluta stödja så primtiva metoder som pojkar sluta med normalt i 10-11års åldern?
2013-03-08, 11:08
Bannlyst
Citat:
Jaha? Då får du leva med det liksom. Folk här i tråden har besvarat dina frågor ett flertal gånger nu, kanske dags att släppa det och gå vidare med ditt liv då?

NOPE!!! Inte en jävel här i tråden klarade av att berätta vad tokvänstern ville ekonomiskt! Dom bad mej starta en egen tråd ang detta, jag gjorde det. Tror du att någon där vågar/lyckas berätta något vad dom tror på eller stödjer? Inte en jävel har försökt!
2013-03-08, 12:04
Medlem
infogivers avatar
Citat:
NOPE!!! Inte en jävel här i tråden klarade av att berätta vad tokvänstern ville ekonomiskt! Dom bad mej starta en egen tråd ang detta, jag gjorde det. Tror du att någon där vågar/lyckas berätta något vad dom tror på eller stödjer? Inte en jävel har försökt!

Okej då har vi konstaterat det. Ingen i "tokvänstern" vet vad de vill.
2013-03-08, 12:33
Bannlyst
Citat:
Okej då har vi konstaterat det. Ingen i "tokvänstern" vet vad de vill.

Lika kreativa som fotbollhulliganer är dom väl, dvs mest ute efter att bråka och förstöra...
2013-03-08, 12:35
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Nope, han behöver inte betala en spänn. Ta reda på fakta för helvete! Jag känner en som äger fastigheter och jag tror på vad han säger!

När ska du sluta stödja så primtiva metoder som pojkar sluta med normalt i 10-11års åldern?

Men visa belägg för det istället, så slipper vi dina andrahandsuppgifter. Du hävdar att "arberarkollektivet" får betala för en krossad ruta, och hänvisar till "min kompis säger det!!!1"
Du får belägga med lite tyngre bevis tack.

Det finns bla domar på skadeståndsyrkanden pga krossade rutor ex, gjorda av målsäganden för utlägg.
Jag fick betala min ruta när den blev krossad.
2013-03-08, 14:34
Medlem
Kerubs avatar
Citat:

"Tokvänstern" vill att arbetarklassen på något sätt (tillvägagångssätt skiljer sig mellan ideologier) ska kontrollera produktionsmedlen. Syftet med det är att upplösa klassförhållandena som finns i den kapitalistiska produktionen, och på lång sikt ersätta kapitalism med kommunism. Det finns inget konsensus kring exakt hur ett kommunistiskt samhälle ska se ut, precis som att alla som förespråkar kapitalism inte vill ha ett exakt likadant samhälle. Men definitionen av kommunism är att klasserna är upplösta, vilket enligt marxismen tar bort behovet av en stat vilket leder till att staten decentraliseras till exempelvis arbetarråd.

Varför jag behöver förklara det här för dig är ett mysterium. Ryck upp dig.
2013-03-10, 15:13
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Du skrev i föregående inlägg såhär:

Du ändrar alltså din ståndpunkt nu och påstår att vänstern står för mordbrand? Du får gärna hänvisa.

Att man har lyckats med mordbrand någon gång betyder inte att man kan utföra det rätt, när man misslyckats många gånger. Dom brände ner en NSF lokal på 90talet tror jag det var, sen var det ett försök till mordbrand på den där barnfamiljen. Det är vad jag kommer på just för tillfället, orkar inte sätta mig och söka men vet att jag läst om andra fall.

Citat:
Tror inte alls att RF är vidare rädda för polisen, det är en skillnad på rädsla och att kunna göra en bedömning om en viss handling väger upp till de risker man tar och vad man får i gengäld. Det är således inte produktivt att varken mörda eller bränna ner fastigheter, varken politiskt eller rent taktiskt.

Jag tror dom är rädda, det är inga krigssoldater vi talar om. Det är några kravallälskande mobboffer som vill passa in(förståeligt, det vill väl alla), men det är en onödig diskussion i sig. Själv skulle jag säga att det är väldigt produktivt att bränna ner fiendens lokaler etc, fast du håller inte med. Fast ändå så gör ni(vänstern) det.

Citat:
Jag håller inte med, tror du inte det är enklare att vänta i trappuppgången och misshandla någon eller utanför dennes bostad än att stå och banka på dörrar, oftast i större fastigheter också. Resten av meningen förstod jag inte tyvärr.

Haha verkligen inte, ska man stå 20 maskerade personer i någons trappuppgång och bara vänta i åtskilliga timmar och hoppas att offret dyker upp, nigga please. Vad var det du inte förstod, att ha tillgång till försvarsmedel? Menade att han har tillgång till vapen eller liknande för att försvara sig.

Citat:
Jag pratade om s.k "hembesök" rent generellt. I detta fall kan målet ha varit så, det är nog mer ett undantag en regel ifall man kollar på andra liknande uppdateringar från deras hemsida. Står vidare fast vid att det dock är enklare att tillkalla personskador på andra mer effektiva sätt än att sitta och försöka ta sig in i någons bostad, som antagligen ringer polis och beväpnar sig vid ett ganska tidigt skede.

Självklart tycker du att detta är ett undantag för du är så objektiv. När RF har gjort hembesök samt rapporterat om det så har dom endast skrivit att dom var där och aldrig några detaljer direkt, aldrig skriver dom före dom gör det(förståeligt) eller efter dom gjort det vad deras syfte var. Dom skriver endast att dom har gjort ett hembesök. Men i detta fall så skriver dom ut att deras syfte var att forcera dörren och misshandla personen därinne och deras tillgångavägssätt var som vanligt. Därför skulle jag nog säga att man kan dra slutsatsen att deras mål vid varje hembesök(i princip) har varit att ta sig in. Klart du förnekar det. För enligt dig så vill vänstern något så gör dom det, dom misslyckas aldrig! Dom har nästan aldrig lyckats ta sig in, för vänstern består inte direkt av några handlingskraftiga personer.

Vad skulle du säga deras mål är vid varje hembesök, förstöra dörren lite grann? För mordbrand är ju ineffektiv men att rispa lite i dörren däremot, det är sådant som leder till REVOLUTION!

PS inga ddr-fasoner nu käre moderator DS. SD
Senast redigerad av Smuggels 2013-03-10 kl. 15:15.
2013-03-11, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kerub
"Tokvänstern" vill att arbetarklassen på något sätt (tillvägagångssätt skiljer sig mellan ideologier) ska kontrollera produktionsmedlen. Syftet med det är att upplösa klassförhållandena som finns i den kapitalistiska produktionen, och på lång sikt ersätta kapitalism med kommunism. Det finns inget konsensus kring exakt hur ett kommunistiskt samhälle ska se ut, precis som att alla som förespråkar kapitalism inte vill ha ett exakt likadant samhälle. Men definitionen av kommunism är att klasserna är upplösta, vilket enligt marxismen tar bort behovet av en stat vilket leder till att staten decentraliseras till exempelvis arbetarråd.

Varför jag behöver förklara det här för dig är ett mysterium. Ryck upp dig.

Skoj att du i alla fall gör ett försök! men det vore skoj att höra hur det skulle gå till rent praktiskt?
Dom ni hatar så mycket skulle ju inte finnas kvar längre utan ni får bli arbetsgivare själva mm mm.
Hur skulle det gå till? Utan stat, vem skulle betala folk inom vården tex? Mycket som inte funkar med det du skriver....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in