2013-08-26, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Är det därför man förstör andras egendom mm?

Ja, det är därför man använder de metoder som fungerar för att minimera den fascistiska organiseringen. Jämför hur det är nu och hur det var under 90- och 00-talen. VAM är borta, Folkets marsch är borta, Salemmarschen är nedlagd efter fiaskot i Gamla stan, i småstäder där vänstergrupper förut åkte på stryk mest hela tiden kan de driva sin verksamhet i fred och det var länge sedan organiserade nazister mördade någon. Att minimera fascismens våldskapital är att möjliggöra för klassorganisering, hur kan du inte se det? Sen kan du ju få vara emot klassorganisering om du vill.

Det är också därför man ibland ger sig på fiender till arbetarklassen under pågående konflikter, för att sätta press på dem och öka chanserna för att rätt sida vinner.
Senast redigerad av Basura 2013-08-26 kl. 14:18.
2013-08-26, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Basura
Ja, det är därför man använder de metoder som fungerar för att minimera den fascistiska organiseringen. Jämför hur det är nu och hur det var under 90- och 00-talen. VAM är borta, Folkets marsch är borta, Salemmarschen är nedlagd efter fiaskot i Gamla stan, i småstäder där vänstergrupper förut åkte på stryk mest hela tiden kan de driva sin verksamhet i fred och det var länge sedan organiserade nazister mördade någon. Att minimera fascismens våldskapital är att möjliggöra för klassorganisering, hur kan du inte se det? Sen kan du ju få vara emot klassorganisering om du vill.

Det är också därför man ibland ger sig på fiender till arbetarklassen under pågående konflikter, för att sätta press på dem och öka chanserna för att rätt sida vinner.

Men det är ju för fasen arbetarklassen man förstör för! Eller är du så korkad att du inte tror att klotter, insparkade dörrar mm på hyresrätter inte kommer på hyran???
2013-08-26, 18:03
Medlem
Harkrankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelo
Marxs "klassanalys" bygger på ett 1800-tals samhälle utan välfärd. Antingen arbetade man eller så var man mycket förmögen. Grupper som försörjdes av det allmänna som sjuka eller bidragsinvandrare fanns inte. Dagens samhälle är för komplicerat för en enkel uppdelning i arbetare mot kapitalister. Men ska man dela upp befolkningen i arbetare eller inte så är det klart att bidragsinvandrare och sjuka tillhör de som inte arbetar och som måste försörjas av de som arbetar. Mer bidragsinvandrare => sämre villkor för de som arbetar och de sjuka.

https://www.flashback.org/sp44779221

Mjo, fast nu bygger väl Marx klassanalys på olika klassers förhållande till produktionsmedlen, något som mycket väl är relevant idag. Att välfärdstagarna inte skulle vara en del av proletariatet är naivt. Vi vet att vissa yrken motarbetar varandra via konkurrens, men att säga att de båda inte kan vara en del av samma klass pg.a det skulle ju vara felaktigt. Det finns krafter som motarbetar varandra inom klasserna, men det betyder inte att man inte kämpar mot samma lösning. Särskilt när de flesta svenska-kommunistiska partier varnar för statens ''splittra och härska'' teknik, där media splittrar proletariatet sätter arbetare mot arbetare, arbetare mot arbetslös, arbetare mot invandrare osv.

Jag håller med om att dagens samhälle är lite mer uppdelat, men att arbetslösa inte skulle vara en del av proletariatet skulle nog ingen våga påstå. För att arbetare och arbetslösa har båda ingen makt över produktionsmedlen. Det är alltså bourgeoisien (de som äger produktionsmedlen) som står för
försörjningen, de pumpar pengarna in i systemet och avgör ifall arbetsmarknaden har plats för dig.

-------------
Nu vet jag att posten är gammal vid detta laget men jag ville peka ut något jag tyckte var en feltolkning, eller kanske ett missförstånd från min part?
Och nej, jag är inte kommunist. Så jag skulle inte ge mig rätten att prata för dessa människor.
Men det är så jag tolkar deras lära.
2013-08-27, 02:48
Medlem
Murvelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkranken
Mjo, fast nu bygger väl Marx klassanalys på olika klassers förhållande till produktionsmedlen, något som mycket väl är relevant idag. Att välfärdstagarna inte skulle vara en del av proletariatet är naivt. Vi vet att vissa yrken motarbetar varandra via konkurrens, men att säga att de båda inte kan vara en del av samma klass pg.a det skulle ju vara felaktigt. Det finns krafter som motarbetar varandra inom klasserna, men det betyder inte att man inte kämpar mot samma lösning. Särskilt när de flesta svenska-kommunistiska partier varnar för statens ''splittra och härska'' teknik, där media splittrar proletariatet sätter arbetare mot arbetare, arbetare mot arbetslös, arbetare mot invandrare osv.

Jag håller med om att dagens samhälle är lite mer uppdelat, men att arbetslösa inte skulle vara en del av proletariatet skulle nog ingen våga påstå. För att arbetare och arbetslösa har båda ingen makt över produktionsmedlen. Det är alltså bourgeoisien (de som äger produktionsmedlen) som står för
försörjningen, de pumpar pengarna in i systemet och avgör ifall arbetsmarknaden har plats för dig.

-------------
Nu vet jag att posten är gammal vid detta laget men jag ville peka ut något jag tyckte var en feltolkning, eller kanske ett missförstånd från min part?
Och nej, jag är inte kommunist. Så jag skulle inte ge mig rätten att prata för dessa människor.
Men det är så jag tolkar deras lära.
Marxs simpla klassanalys är för enkel för dagens värld hur man än ser på saken. Idag är exempelvis pensionsfonderna stora ägare av "produktionsmedlen" och många löntagare äger direkt eller indirekt aktier. Vidare var på Marxs tid staten extremt liten, närmast en nattväktarstat, medan idag en mycket stor del av ekonomin ägs av staten.

En mer intressant uppdelning är vilka som inte behöver arbete och vilket som då istället måste arbete dubbelt för att producerar både för sig själv och de arbetslösa. Här hamnar då bidragsinvandrare, arbetslösa, sjuka, pensionärer, och förmögna som inte arbetar inom samma "klass". Ökar man mängden bidragsinvandrare är det självklart att övriga grupper måste strama åt - inklusive de tidigare bidragsinvandrarna.

Egentligen obegripligt varför marxister fortfarande klamrar sig fast vid denna uråldrig teori. Gissar att det har att göra med att Marx var jude och alla judiska vänsterintellektuella därför drar fram hans teorier. Juden Freuds vedervärdiga teorier är antagligen fortfarande populära av samma anledning trots att de sedan länge vetenskapligt visats vara helt felaktiga.
2013-08-27, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Men det är ju för fasen arbetarklassen man förstör för! Eller är du så korkad att du inte tror att klotter, insparkade dörrar mm på hyresrätter inte kommer på hyran???
Det finns väl ingen som på fullaste allvar tror att en rotlös blatte som D*nnis Mir*balles på riktigt bryr sig om några svenska arbetare? Det handlar ju naturligtvis om en gruppevolutionär strategi för honom, precis som det gör för alla andra blattar och märkliga främlingar som engagerar sig i dessa grupperingar. Man vill bekämpa de som vill kasta ut dem ur landet så att man kan fortsätta parasitera på det vita värdlandet.

Vi har sett det väldigt väldigt många gånger tidigare och vi kommer förstås att se det framöver också. Rasfrämlingar som är helt besatta av sitt hat gentemot de vita svenskarna och som kommer att göra allt i sin makt för att få stanna kvar, parasitera på dessa, tränga undan dem och på sikt ta över dess land.

Diverse "kommunism" och dylikt är mest en undanflykt och för att slippa erkänna att man ägnar sig åt antivitt rashat.
Senast redigerad av eskimå 2013-08-28 kl. 18:36.
2013-08-27, 11:52
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det finns väl ingen som på fullaste allvar tror att en rotlös blatte som Dennis Miraballes på riktigt bryr sig om några svenska arbetare? Det handlar ju naturligtvis om en gruppevolutionär strategi för honom, precis som det gör för alla andra blattar och märkliga främlingar som engagerar sig i dessa grupperingar. Man vill bekämpa de som vill kasta ut dem ur landet så att man kan fortsätta parasitera på det vita värdlandet.

Vi har sett det väldigt väldigt många gånger tidigare och vi kommer förstås att se det framöver också. Rasfrämlingar som är helt besatta av sitt hat gentemot de vita svenskarna och som kommer att göra allt i sin makt för att få stanna kvar, parasitera på dessa, tränga undan dem och på sikt ta över dess land.

Diverse "kommunism" och dylikt är mest en undanflykt och för att slippa erkänna att man ägnar sig åt antivitt rashat.

Kan du inte ta och nämna alla andra blattar då? Hur ska ni ha det, ena dagen är det svenskar i skolåldern andra dagen så är det rotlösa blattar.
2013-08-27, 12:12
Bannlyst
Citat:
Det finns väl ingen som på fullaste allvar tror att en rotlös blatte som Dennis Miraballes på riktigt bryr sig om några svenska arbetare? Det handlar ju naturligtvis om en gruppevolutionär strategi för honom, precis som det gör för alla andra blattar och märkliga främlingar som engagerar sig i dessa grupperingar. Man vill bekämpa de som vill kasta ut dem ur landet så att man kan fortsätta parasitera på det vita värdlandet.

En annan sak som med all önskvärd tydlighet vittnar om detta är alla adoptivbarn (gärna från Sydkorea) som rör sig i uppenbart svenskfientliga sammanhang och tycks bli helt besatta av "vit rasism", det blir som en drog för dem, pga av deras egen rotlöshet och psykiska men som uppstått till följd av detta. Allt från L*na Sund*tröm och P*trik Lundb*rg till T*bias H*binette, Th*mas Ja*sson, Mathi*s M*deby med flera. Det är alltså människor som kommer hit som spädbarn men som ändå känner ett sådant starkt och intensivt hat mot vithet och svensk nationalism. Det hela är mycket intressant att beskåda och tycks följa ett visst mönster.

Med det inte sagt att alla "antifascister" är icke-vita, nej naturligtvis inte. Det är bara att de trivs av olika motiv. De icke-vita av sin biologiska gruppevolutionära strategi och de vita av självhat, hjärntvätt och statlig propaganda.
Senast redigerad av eskimå 2013-08-28 kl. 18:38.
2013-08-27, 12:23
Medlem
infogivers avatar
Citat:
En annan sak som med all önskvärd tydlighet vittnar om detta är alla adoptivbarn (gärna från Sydkorea) som rör sig i uppenbart svenskfientliga sammanhang och tycks bli helt besatta av "vit rasism", det blir som en drog för dem, pga av deras egen rotlöshet och psykiska men som uppstått till följd av detta. Allt från Lena Sundström och Patrik Lundberg till Tobias Hubinette, Thomas Jansson, Mathias Medeby med flera. Det är alltså människor som kommer hit som spädbarn men som ändå känner ett sådant starkt och intensivt hat mot vithet och svensk nationalism. Det hela är mycket intressant att beskåda och tycks följa ett visst mönster.

Med det inte sagt att alla "antifascister" är icke-vita, nej naturligtvis inte. Det är bara att de trivs av olika motiv. De icke-vita av sin biologiska gruppevolutionära strategi och de vita av självhat, hjärntvätt och statlig propaganda.

Du har ju en konversation med dig själv. Vad sägs som att hålla dig till trådens ämne? Ser inte hur dina teorier om adoptivbarn från asiatiska länder har med RF att göra.
2013-08-27, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Du har ju en konversation med dig själv. Vad sägs som att hålla dig till trådens ämne? Ser inte hur dina teorier om adoptivbarn från asiatiska länder har med RF att göra.
Jag ser inget värde i att debattera med notoriska rödingtroll i den här frågan, mina skriverier är riktade åt trådens övriga läsare. Om du inte ser hur icke-vita adoptivbarns notoriska svenskfientlighet har med RF och liknande organisationer att göra (trots att flera av namnen jag listat har varit aktiva inom RF och AFA) så är det bara att beklaga. Då får du arbeta hårdare med dina analyser helt enkelt.

Det är väl ändå inte rättvist att jag ska lastas för din svagsinthet?
2013-08-27, 12:37
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Jag ser inget värde i att debattera med notoriska rödingtroll i den här frågan, mina skriverier är riktade åt trådens övriga läsare. Om du inte ser hur icke-vita adoptivbarns notoriska svenskfientlighet har med RF och liknande organisationer att göra (trots att flera av namnen jag listat har varit aktiva inom RF och AFA) så är det bara att beklaga. Då får du arbeta hårdare med dina analyser helt enkelt.

Snacka om att "ta debbatten".

Vilka av namnen? Det är ju bara något du påstår, har du några som helst källor på att någon av de nämnda varit med i AFA eller RF? Enligt din klockrena analys så är detta högst relevant med tanke på att majoriteten av RF består utav asiatiska adoptivbarn.
2013-08-27, 12:48
Bannlyst
En fråga, blir det inte pinsamt för de som imponeras av pundare och kvinnomisshandlare när ledare i RF som N*ick S*affas skäms så mycket för RF och sina politiska åsikter att han utåt säger att han inte har med RF att göra och har helt andra åsikter.

Vad tror ni han skäms för?
2013-08-27, 12:54
Bannlyst
Citat:
En annan sak som med all önskvärd tydlighet vittnar om detta är alla adoptivbarn (gärna från Sydkorea) som rör sig i uppenbart svenskfientliga sammanhang och tycks bli helt besatta av "vit rasism", det blir som en drog för dem, pga av deras egen rotlöshet och psykiska men som uppstått till följd av detta. Allt från Le*a S*ndström och P*trik L*ndberg till *obias Hu*inette, Tho*as *ansson, *athias *edeby med flera. Det är alltså människor som kommer hit som spädbarn men som ändå känner ett sådant starkt och intensivt hat mot vithet och svensk nationalism. Det hela är mycket intressant att beskåda och tycks följa ett visst mönster.

Just Revfronts *ennis Mi*aballes kommer väll från Chile va? Och torde därför vara någon form av mestis (det ser han också ut att vara) Rasbastarder tycks enligt mina erfarenheter ofta ha ett minst like rabiat hat mot svenskhet och vithet som människor som är helt icke-vita. Rotlösheten och den psykiska ohälsan påminner förstås starkt om den som sydkoreanska adoptivbarn uppvisar, och det är sannolikt denna i kombination med den gruppevoloutionära strategin som föder besattheten och det helt rabiata hatet.

Det är bara titta på Mi*aballes eskapader tidigare.

Citat:
Den gärning D*nnis M*raballes döms för utspelade sig den 15 maj 2010 vid en villa på Tegelgatan i Uppsala. Det försiggick en fest i villan och en grupp svenska ungdomar stod ute på trappan till villan och diskuterade politik. Plötsligt dök D*nnis M*raballes upp och anklagade dem aggressivt för att ha ”fel” åsikter. Uppmärksamheten riktades i synnerhet mot en person och en av dennes kamrater uppmanade då De*nis *iraballes att lugna ned sig.

Den*is Mira*alles grep då tag i kamratens kläder, tryckte honom mot trappräcket och hotade med att han skulle ”hämta sina kompisar”. En flicka vid namn Julia som var i sällskap med *ennis *iraballes slog till den chilenske revolutionären i huvudet och bad honom att lugna ned sig.

*ennis *iraballes tog då några steg tillbaka. Sedan drog han upp en kniv och tryckte den mot halsen på mannen som han tidigare hotat och utbrast ”vad fan skall du göra nu då, skall jag snitta dig?” En tredje person ingrep då och särade på *ennis *iraballes och svensken.

De*nis *iraballes förnekade under rättegången att han någonsin befunnit sig i Uppsala, men flera vittnen kunde peka ut honom.
https://www.realisten.se/2011/11/25/dennis-miraballes-domd-for-olaga-hot/

Beteendet känns naturligtvis väl igen från andra icke-vita grupperingar. Icke-vitt beteende, aggressivitet och hot och våld mot den vita värdbefolkningen har naturligtvis väldigt lite med någon "arbetarkamp" att göra, vilket förstås också minsta barn snabbt förstår.
Senast redigerad av eskimå 2013-08-28 kl. 18:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in