2008-07-22, 00:56
Medlem
På gatan brukar RF inte vara maskerade, så kom gärna dit om ni vill säga något till dom

RF sätter man inte stopp på med en halvdann artikel på internet direkt
2008-07-22, 01:00
Medlem
DevilMayCrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuke
På gatan brukar RF inte vara maskerade, så kom gärna dit om ni vill säga något till dom

Nej fan, RF kmr leda klass revolutionen om ett par år
2008-07-22, 01:05
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Klart att de inte är maskerade när de knallar runt på gatan som vanliga människor - ingen som tror det. Att de är maskerade när de aktivistar är helt uppenbart. Alltså är vill de vara anonyma = natürlich

Citat:
Du har fel. Eftersom den här typen av figurer sällan vågar stå för sin verksamhet så är ett hårt slag för dem att bli outade.

Om det inte vore så...varför bemödar sig då tokvänstern om att hänga ut högerextremister då och då?

Det säger också rätt mycket om RFs slagstyrka och klantighet att de dels inte kan skrämma Info14 och dels att de är så klantiga att deras anonymitet blir bortryckt.
2008-07-22, 01:09
Medlem
Kan du ge mig en bild där RFare t.ex delar flygblad maskerade?

Klart som fan de maskerar sig när de ska utföra aktioner osv, men de har inget problem med att visa att de sympatiserar med dem.
2008-07-22, 01:10
Medlem
Hail_Satans avatar
Bara jag som tycker såna här grupper, dvs AFA och RF främst, är rätt överflödiga? Jag säger inte att dom är onödiga, visst fyller dom en funktion. Men så här: Förutom att RF skriver artiklar på sin hemsida så gör dom inget som inga andra inte redan gör. Enda skillnaden är att de sätter bokstavskombinationer på sina vängrupper och glorifierar våldet. Ska de nu vara "organisationer" så har dom ju sedan länge förlorat sin trovärdighet eftersom de aldrig uttalar sig i media eller ställer upp på intervjuer. Vad jag menar är att det inte skulle vara nån skillnad på den antifascistiska rörelsen ifall de försvann.
2008-07-22, 01:11
Medlem
Hail_Satans avatar
Citat:
Ja du... dom går ju inte ens utan maskeringen på första maj...
2008-07-22, 01:13
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:

Klart som fan de maskerar sig när de ska utföra aktioner osv, men de har inget problem med att visa att de sympatiserar med dem.

Skitsnack och du vet det.

Deras senaste nyhet är att de deltog i en minnesmanifestation till mördaren Anton Nilssons minne. En fredlig och tyst minnesmanifestation med ett tal. Skitfint. Men om RF inte försöker vara hemliga varför är då ansiktena suddade? http://revfront.org/arkivet/amalthea2.jpg

RF är precis som alla andra vänstertossar - fega och står inte för sina åsikter.

Finns hur många exempel som helst så spring tillbaka under en sten och göm dig nu.
2008-07-22, 01:13
Medlem
Är det så att RF är mer "äkta vänster" (inte lika mycket veganer och medelklass folk) än AFA? Samt att dem inte maskerar sig. Det har jag hört iaf , stämmer det?

Sen annan sak , varför är inte RF med på SÄPOs lista över aktöer inom den autonoma vänstern? Tyder ju på att dom är gangska små inom deras egen LILA rörelse..
http://www.sapo.se/forfattningsskydd/politiskextremism/autonomamiljon/aktorer.4.7671d7bb110e3dcb1fd80004645.html

OnT: Hur kan dom vara på tillbakagång när man aldrig vart framgångsrik?
Senast redigerad av La Pérouse 2008-07-22 kl. 01:19.
2008-07-22, 01:16
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Pérouse
Är det så att RF är mer "äkta vänster" (inte lika mycket veganer och medelklass folk) än AFA? Samt att dem inte maskerar sig. Det har jag hört iaf , stämmer det?

RF sysslar inte bara med antifascism samt att man har högre andel svartskallar i leden och större procent undre medelklass och arbetaklass kids. Därmed inte sagt att det finns en hel del medel och övre medelklassungar och till och med en och annan från överklassen. Afa har dock en historia av sig att dra till sig akademikerungar och övre medelklass och överklasskids. Har väl blivit något annorlunda på 2000-talet men hela 90-talet så var det inte en enda svartskalle eller arbetarunge med I Afa Stockholm. (Nej jag räknar inte en viss adopterad asiat som svartskalle)
2008-07-22, 01:22
Medlem
men faktum kvarstår, att de är omaskerade på gatan, det ser du ju på bilderna.
Det är klart att de suddar ut ansiktena på websidan så att man inte ska kunna sitta och registrera och planera dåd mot aktivister.
Senast redigerad av Nuke 2008-07-22 kl. 01:29.
2008-07-22, 01:25
Medlem
Hail_Satans avatar
Klaga på att folk som visar sina åsikter inte visar sina ansikten är ju knäppt... speciellt när man sitter på Flashback och uttrycker sina åsikter utan att visa sitt ansikte... fegt eller vad? Å Julius Mosca... jag är lite intresserad av hur du skilljer på övre medelklass, medelklass, undre medelklass och arbetarklass? Det var väldigt många definitioner där. No offence men asså... duger inte medelklass/arbetarklass?
2008-07-22, 01:29
Medlem
Pompe de velos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hail_Satan
Klaga på att folk som visar sina åsikter inte visar sina ansikten är ju knäppt... speciellt när man sitter på Flashback och uttrycker sina åsikter utan att visa sitt ansikte... fegt eller vad? Å Julius Mosca... jag är lite intresserad av hur du skilljer på övre medelklass, medelklass, undre medelklass och arbetarklass? Det var väldigt många definitioner där. No offence men asså... duger inte medelklass/arbetarklass?
Eller varför inte bara arbetarklass/borgarklass? Det är meningslöst och kontrarevolutionärt att sitta och tävla i vem som är mest proletär. Har dagens kommunister glömt att det är just proletärer vi inte vill vara och att det är därför vi är organiserade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in