2008-08-17, 16:01
Bannlyst
Citat:
[080817] Aktiviteter mot Moderata ungdomsförbundet

Moderata ungdomsförbundet (MUF) hade innan veckan annonserat att de skulle avsluta sin sommarkampanj på ung08 i Kungsträdgården. Revolutionära Fronten bestämde sig för att ta sig dit och erbjuda ett alternativ på deras arbetarfientliga politik.

Under onsdagen så delade RFs aktivister ut flygblad om vad moderaterna och Allians för Sverige ställt till med under endast två år vid makten. Alla som MUF gav flygblad till fick även ett flygblad utav RF, aktionen bemöttes bra från alla utom MUF som gick till polisen och försökte anmäla RF's aktivister för hot och förföljelse. En kort stund senare valde MUF att avsluta aktionen.

På fredagen var det dags igen. Denna gång så fick aktivister från RF syn på ungmoderaterna redan i gamla stan, i höjd med Mynttorget så började en person från Revolutionära Fronten och en ungmoderat att diskutera. Efter en kort ordväxling så konfiskerade en annan RF:are MUFs propaganda och man lämnade platsen. Propagandan brändes sedan.

det här tillsammans med filmerna som las upp igår visar väl att RF kör på minst lika bra som vanligt och nu att man har börjat rikta in sig mer på den verkliga fienden, kapitalisterna.
2008-08-17, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Alltså ärligt talat, varför fan förstörde de rutorna på den lokal där MUF och (m) skulle sova? Okej, jag kan förstå om man gör det med nazister, men moderaterna? Hemskt omoget.

Vadå? MUF och M är ju mycket värre än vad nazisterna är.
2008-08-17, 20:53
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rupert_Giles
Vadå? MUF och M är ju mycket värre än vad nazisterna är.

Våld mot nazister motiveras med att de är ett fysiskt hot mot många människor, därför trakasserar man dem för att det ska vara svårt att vara nasse.

Exakt vad får RF ut av att krossa rutorna hos MUF?
2008-08-17, 20:57
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Våld mot nazister motiveras med att de är ett fysiskt hot mot många människor, därför trakasserar man dem för att det ska vara svårt att vara nasse.

Exakt vad får RF ut av att krossa rutorna hos MUF?

Det är ju MUF och M också, jag vet många som farit betydligt mycket mer illa på grund av borgerlig politik än på grund av våld från nazister.
2008-08-17, 20:58
Medlem
Veyrons avatar
Citat:

Herregud människa, är du på riktigt? "Vi måste använda våld, för annars kan nazisterna använda våld". Jag hoppas att du tycker det är okej att nazisterna använder våld mot er, och att det inte är beroende av om man har "rätt" åsikt eller inte.
2008-08-17, 21:02
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veyron
Herregud människa, är du på riktigt? "Vi måste använda våld, för annars kan nazisterna använda våld". Jag hoppas att du tycker det är okej att nazisterna använder våld mot er, och att det inte är beroende av om man har "rätt" åsikt eller inte.

Va? Nazism är en åsikt, hudfärg, sexualitet och annat som nazisterna angriper är inte något man väljer. Du kan inte se någon skillnad på det eller?
2008-08-17, 21:05
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Det är ju MUF och M också, jag vet många som farit betydligt mycket mer illa på grund av borgerlig politik än på grund av våld från nazister.

Men vad får RF ut av att krossa en ruta hos MUF?
2008-08-17, 21:06
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Men vad får RF ut av att krossa en ruta hos MUF?

Jag kan inte tala för dem, men jag kan anta att man får utlopp för sitt klasshat och förakt, ungefär som när man drar runt och sliter ner allt valmaterial och kastar det i ån. Dessutom kan det ge MUF en smak på hur mycket folk hatar dem.
2008-08-17, 21:09
Medlem
Veyrons avatar
Citat:
Va? Nazism är en åsikt, hudfärg, sexualitet och annat som nazisterna angriper är inte något man väljer. Du kan inte se någon skillnad på det eller?
Det är inte mer "OK" att ge någon stryk för att han råkar ha en viss åsikt, nej. Våld som våld, skitsamma vad man har för motiv bakom, det är handlingen som räknas.
2008-08-17, 21:11
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Det är inte mer "OK" att ge någon stryk för att han råkar ha en viss åsikt, nej. Våld som våld, skitsamma vad man har för motiv bakom, det är handlingen som räknas.

Här har vi en skillnade mellan dig och mig.

Men ni liberaler brukar vara duktiga på att försvara självförsvar, vad säger du om det då?
2008-08-17, 21:15
Medlem
Veyrons avatar
Citat:
Här har vi en skillnade mellan dig och mig.
Ja, ni brukar tycka att ändamålen helgar medlen, det är ingen nyhet.
Citat:
Men ni liberaler brukar vara duktiga på att försvara självförsvar, vad säger du om det då?
Jaha, är det i självförsvar AFA puckar på nazisterna? Niggah please...
2008-08-17, 21:19
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Jaha, är det i självförsvar AFA puckar på nazisterna? Niggah please...

Nejmen i vilken grad gäller självförsvaret? Jag menar, om jag får reda på att nazisterna har samlats för att angripa ett torgmöte vi ska ha en timme innan vi börjar, får man driva bort dem då? Med våld om så krävs, om polisen inte gör det? Räknas det som självförsvar eller angreppsvåld från vår sida? Och om man får reda på det fem timmar innan? Två dagar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in