2013-03-22, 03:04
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Var det där ens en fråga?

Nej. Frågan (eller ja, uppmaningen snarare) var "Säg en enda person förutom dig själv som använt ordet klassklyfta i hänvisning till en grupp eller en individ"

Det fetmarkerade var bara ett förtydligande.

Så, vi kör igen: Kan du nämna någon förutom dig som använder ordet klassklyfta på samma sätt som du gör det? Och om du kan det så visa ett exempel. Annars får vi helt enkelt dra slutsatsen att du bara sitter och ljuger för oss.

Att ljuga är odemokratiskt. Varför hatar du demokrati? (se där, det blev visst två frågor.)
2013-03-22, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Nej. Frågan (eller ja, uppmaningen snarare) var "Säg en enda person förutom dig själv som använt ordet klassklyfta i hänvisning till en grupp eller en individ"

Det fetmarkerade var bara ett förtydligande.

Så, vi kör igen: Kan du nämna någon förutom dig som använder ordet klassklyfta på samma sätt som du gör det? Och om du kan det så visa ett exempel. Annars får vi helt enkelt dra slutsatsen att du bara sitter och ljuger för oss.

Att ljuga är odemokratiskt. Varför hatar du demokrati? (se där, det blev visst två frågor.)

Aftonbladet,. Vänsterpartiet, socialdemokraterna. Jag har redan visat dig länkar där dem talar om klassklyftan ut ifrån en utanförskapsdel.
2013-03-22, 09:37
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Aftonbladet,. Vänsterpartiet, socialdemokraterna. Jag har redan visat dig länkar där dem talar om klassklyftan ut ifrån en utanförskapsdel.

Du förstår inte alls vad SlipZen pratar om va?
Aftonbladet, V och S pratar självklart om klassklyftor ja.
Klyftan mellan den grupp som har det välställt och den grupp som står i utanförskap.
Du använder begreppet "klyfta" som ett samlingsnamn för en grupp
"De personer som står i utanförskap är klassklyftan"
Det gör varken aftonbladet, V eller S.

Fy fan vilken härligt hög nivå på de politiska diskussionerna på Flashback när man måste förklara sånt här.

Edit: Ja varför hatar du demokrati?
2013-03-22, 10:32
Bannlyst
Citat:
Var skrev han det?
Han skrev att dom var tvungna att åka hem till någon nassist och ge han stryk.....
2013-03-22, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Klyftan mellan den grupp som har det välställt och den grupp som står i utanförskap.

Fy fan vilken härligt hög nivå på de politiska diskussionerna på Flashback när man måste förklara sånt här.

Att det finns klyftor i samhällen fattar nog det flesta och det kommer det alltid att göra. Frågan är ju hur stora eller rättvisa dom är. I Sverige är dom ju otroligt små jämfört med övriga världen.
2013-03-22, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Han skrev att dom var tvungna att åka hem till någon nassist och ge han stryk.....

Du får nog lära dig att läsa innantill...

"Detta säger jag utan att nödvändigtvis sympatisera med RF och allt de gör. Man måste hålla sig till verkligheten i en diskussion, inte bara dina gråtmilda känsloargument om att RF är onda fascister som vill spöa dig."

Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Att det finns klyftor i samhällen fattar nog det flesta och det kommer det alltid att göra. Frågan är ju hur stora eller rättvisa dom är. I Sverige är dom ju otroligt små jämfört med övriga världen.

Grejen är ju att Gooby menar att människor är klassklyftor. Då blir hela diskussionen på dagisnivå. Det är omöjligt att diskutera seriösa ämnen med en person som inte vet vad en klyfta är och som vägrar förstå hur tydligt man än förklarar.
2013-03-22, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy

Ja. Det kan man också göra. I Sverige finns det ingen klassplittring förutom folk som anser att det finns. Dessa människor är den så kallande klassklyftan och har gjort sin klassplittring av egna misstag men skyller det på andra. Jag är mycket säker att du ingår i den klyftan.

Nu har jag inte sagt att jag hatar demokrati. Jag vill se fler omröstningar i Sverige. Något som SD <3 står för.
2013-03-22, 22:18
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Dessa människor är den så kallande klassklyftan

Människor kan inte vara en klassklyfta. Finns ingen annan förutom du som påstår något annat.

Varför ljuger du?

Citat:
Nu har jag inte sagt att jag hatar demokrati. Jag vill se fler omröstningar i Sverige. Något som SD <3 står för.

Du behöver inte säga det. Du är en lögnare, och ljuger man i politiska diskussioner så är man antidemokrat. Och SD står för att avskaffa demokratin i sverige.

Så, varför hatar du demokrati?
2013-03-22, 22:24
Bannlyst
Citat:
Människor kan inte vara en klassklyfta. Finns ingen annan förutom du som påstår något annat.

Varför ljuger du?
Du behöver inte säga det. Du är en lögnare, och ljuger man i politiska diskussioner så är man antidemokrat.
Ljuger? Ljuger?
Vad snackar du för skit?

Enligt Karl Marx i Det kommunistiska manifestet så var trasproletariatet en grupp.
Citat:
Karl Marx betecknade trasproletariatet som "samhällklassernas avskräde". I Marx och Engels Det kommunistiska partiets manifest kallas trasproletariatet en "farlig klass", eftersom den mot betalning lätt kan övertalas att kämpa för reaktionära syften.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Trasproletariat

Där har du din klassklyfta...Soo Fuck you rödhårige biaaatchh!

Citat:
Och SD står för att avskaffa demokratin i sverige.

Nu vet exakt alla att SD vill inte avskaffa demokratin.

Jag har inte sagt att jag hatar demokrati. Jag vill bara ha mer folkomröstningar.
2013-03-22, 22:27
Medlem
slipZens avatar
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Trasproletariat

Där har du din klassklyfta...Soo Fuck you rödhårige biaaatchh!

Nu ljuger du igen. Att en viss grupp (trasproletariatet) existerar är inte samma sak som att de ÄR en klassklyfta. Varför ljuger du?

Citat:
Nu vet exakt alla att SD vill inte avskaffa demokratin.

Jag har inte sagt att jag hatar demokrati. Jag vill bara ha mer folkomröstningar.

Det är allmänt känt att SD vill avskaffa demokratin. Fast du kommer såklart påstå annorlunda då ingen gillar en antidemokrat.

2013-03-22, 22:37
Bannlyst
Citat:
Nu ljuger du igen. Att en viss grupp (trasproletariatet) existerar är inte samma sak som att de ÄR en klassklyfta. Varför ljuger du?
trasproletariert = klassklyfta

Citat:
Det är allmänt känt att SD vill avskaffa demokratin. Fast du kommer såklart påstå annorlunda då ingen gillar en antidemokrat.
Källa på det?

Citat:
2013-03-22, 22:42
Medlem
slipZens avatar
Citat:
trasproletariert = klassklyfta

Källa på det?

Citat:
Källa på det?

http://www.trelleborgsallehanda.se/opinion/debatt/article1740674/SD-driver-manga-fragor-gallande-diskriminering.html

Citat:

Fast gillar du SD så hatar du ju demokratin, för de vill avskaffa den. SD är elaka!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in