2008-07-30, 12:20
Medlem
En fruktpizzas avatar
...

Citat:
Ursprungligen postat av prestige2k
Den riktiga ångesten kommer när man väl har satt sin fot i lägenheterna. Blev erbjuden att köpa ett kontrakt där men vid inspektion av området/lägenheten tackade jag vänligt men bestämt nej...

Hehe... Ja, lägenheterna lämnar mycket övrigt att önska, om man inte älskar rackliga innerdörrar med grå smutsiga plasthandtag, gula linoliummattor och silverfiskar i ett överflöd.

I ett av trapphusen så sitter det ett finrutat galler över knappsatsen inne i hissen - så att inte någon ljusskygg mindre nogräknad individ skall knycka knapparna... Det säger ju allt om området!

.
Citera
2008-08-03, 20:36
Medlem
cptbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Lundagatan, Huvudsta nån som har koll?

hyffsat läge skulle jag säga trots att det är lite längre till tunnelbana.
5 minuter till solna centrum. min uppfattning är också att det inte är lika WT som områdena runt huvudsta centrum, annat + är att polishuset ligger runt hörnet.
Citera
2008-08-04, 10:52
Medlem
Citat:
Lundagatan är en helt OK, lugn gata. Det som är mest negativt är många lägenheter ligger nära järvägen (buller).
Citera
2008-08-04, 17:23
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Tackar bra att veta. Skulle känna lite trist att bo i Solna men är området trevligt får man väl svälja det
Citera
2008-08-28, 13:22
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Jag har bott där i typ 10 år så lite koll har man ju. Ingen speciellt rolig gata i sig men ligger bra till. Tyvärr så liggger den direkt intill järnvägen på de jämna numrenas sida men man vänjer sig snabbt. Extremt bra kommunikationsmöjligheter då det är 5 min promenad till både Solna C och Västra Skogen (med T-bana och bussar).

Nära till Kungsholmen (tar typ 20-30 min att gå).

Nära sol- och bad längs Huvudsta strand.

Lugnt område.

Två bra och billiga gym inom 5 min avstånd.

Svårt att hitta parkeringsplats (speciellt matchdagar).

Närheten till nästan allt är selling pointen!

Citat:
Ursprungligen postat av cptb
hyffsat läge skulle jag säga trots att det är lite längre till tunnelbana.
Enbart 5 min till Västra skogens tunnelbana är väl inte direkt långt? Dessutom har vi ju knytpunkten på båda blåa linjerna här så det går dubbelt så många tåg mot stan jämfört med Solna C respektive Huvudsta C.
Senast redigerad av Affelindo 2008-08-28 kl. 13:25.
Citera
2008-08-30, 21:24
Medlem
cptbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Jag har bott där i typ 10 år så lite koll har man ju. Ingen speciellt rolig gata i sig men ligger bra till. Tyvärr så liggger den direkt intill järnvägen på de jämna numrenas sida men man vänjer sig snabbt. Extremt bra kommunikationsmöjligheter då det är 5 min promenad till både Solna C och Västra Skogen (med T-bana och bussar).

Nära till Kungsholmen (tar typ 20-30 min att gå).

Nära sol- och bad längs Huvudsta strand.

Lugnt område.

Två bra och billiga gym inom 5 min avstånd.

Svårt att hitta parkeringsplats (speciellt matchdagar).

Närheten till nästan allt är selling pointen!

Enbart 5 min till Västra skogens tunnelbana är väl inte direkt långt? Dessutom har vi ju knytpunkten på båda blåa linjerna här så det går dubbelt så många tåg mot stan jämfört med Solna C respektive Huvudsta C.

Har inte undersökt saken men känns som om det är längre till tunnelbanan en 5 minuter därifrån i alla fall.

Ligger ju nära till HT (gatukök) samt en del andra matställen.
Är man mer långsiktig så finns ju chansen att de bygger en station där vid järnvägen, vilket gör att restiden in till stan blir absurt kort.
Citera
2008-08-31, 02:18
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Har inte undersökt saken men känns som om det är längre till tunnelbanan en 5 minuter därifrån i alla fall.

Ligger ju nära till HT (gatukök) samt en del andra matställen.
Är man mer långsiktig så finns ju chansen att de bygger en station där vid järnvägen, vilket gör att restiden in till stan blir absurt kort.
Det kommer nog aldrig att bli en pendelstågsstation där tyvärr. Det fanns planer på det för en herrans massa år sedan men de är skrotade sedan länge.

Och det är verkligen bara 5 min till västra skogens t-bana. 7 min om man går långsamt
Citera
2008-08-31, 13:22
Medlem
cptbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Det kommer nog aldrig att bli en pendelstågsstation där tyvärr. Det fanns planer på det för en herrans massa år sedan men de är skrotade sedan länge.

Och det är verkligen bara 5 min till västra skogens t-bana. 7 min om man går långsamt

Byggs ju ganska mycket runt där, skulle inte bli förvånad om någon drar upp frågan igen, nog ganska många som inte skulle tack nej till en 5-6 minuters restid in till stan.
Citera
2008-08-31, 13:36
Medlem
blienens avatar
Det enda jag tycker är jobbet med att bo i huvudsta är att det inte finns något nattöppet. Man måste traska hela vägen till Solnas mackar, vilket tar ca 15-20 minuter.
Citera
2008-09-01, 09:34
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Byggs ju ganska mycket runt där, skulle inte bli förvånad om någon drar upp frågan igen, nog ganska många som inte skulle tack nej till en 5-6 minuters restid in till stan.
Fast det cirkulerar så mycket planer och förslag gällande kommunikationer redan. T-bana mellan Odenplan och Karolinska där Solna kommunalpolitiker är riktigt kåta på att få den vidare mot Solna C alternativt Solna station. Förlängningen av tvärbanan från Alvik mot Solna C och nya stadion via huvudsta. Pendeltågsstation kommer ganska långt ned på prioriteringsordningen just nu.

Det kommer säker att komma förslag på det dock. Om/när det kommer att ske är en helt annan fråga.
Citera
2012-02-10, 20:10
Medlem
Vad har ni för intryck av studentbarackerna/stugorna på Oskarsrogatan? Är det ok att bo där
Citera
2012-08-19, 18:29
Medlem
Det har ju gått fyra år sedan tråden var aktiv. Har Huvudsta förändras på något sätt eller är det fortfarande ett tryggt, lite tråkigt ställe att bo på? Har invandrarkvoten ökat (om man får va lite politiskt inkorrekt)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in