2012-08-20, 12:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vernonardo
Vad har ni för intryck av studentbarackerna/stugorna på Oskarsrogatan? Är det ok att bo där

Det är nog helt ok om man gillar att bo i barack. Lugnt område med närhet till alla kommunikationer och ICA MAXI. Bara trevliga studenter som bor där vad jag vet.
Citera
2015-04-14, 13:39
Medlem
Passepartouts avatar
Hur är Anderstorpsvägen? Vita höghuset (7 våningar)
Citera
2015-08-04, 11:52
Medlem
Det har byggts och byggs mycket i Huvudsta nu, hur upplever ni som bor jobbar där att det påverkat atmosfären?
Är det skillnad inom Huvudsta?
Citera
2015-08-04, 14:24
Medlem
cykelbusss avatar
Huvudsta måste väl ändå vara det området som på sikt bör gå upp flest antal % i Stockholmsområdet. Det är förvisso fult och med ett oönskat klientel men läget är ju perfekt när staden växer.

Jag höll mig borta från området när jag köpte lägenhet men om skulle man köpa som en investering med intentionen att hyra ut i säg 10 år tror jag det är få områden som ger samma avkastning.

Vad tror ni andra?
Citera
2015-08-05, 09:52
Medlem
Ja Huvudsta har ett helt oslagbart läge mellan innerstan och trevliga Sundbybergs centrum, nära viktiga/stora arbetsplatser och vattnet. Det är synd att stadsplaneringen präglas av det sämsta från efterkrigstiden. Men det verkar som att kommunen försöker göra området lite mer stadsmässigt och trevligt genom förtätning och avsmalning av gator - dock finns det en massa nimbys i området som vill behålla sina blåshål och motorvägsleder.

Huvudsta kommer helt säkert värdeöka mer procentuellt än övriga Solna, kanske med undantag för Ritorp och Bagartorp.

I regionen som helhet tror jag mycket på Älvsjö, Stuvsta, Spånga och andra lägen nära pendeltåget som kommer bli som en ny tunnelbana när citybanan är klar 2017. Dessa ställen får då kortare restid in till innerstan än de flesta av dagens t-baneförorter. Hallonbergen i Sumpan är ett tips också, ska byggas väldigt mycket nya bostadsrätter och dyra hyresrätter där, centrum ska rustas upp och kommunhuset har nyligen flyttats dit.
Citera
2015-08-05, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelbuss
Huvudsta måste väl ändå vara det området som på sikt bör gå upp flest antal % i Stockholmsområdet. Det är förvisso fult och med ett oönskat klientel men läget är ju perfekt när staden växer.

Jag höll mig borta från området när jag köpte lägenhet men om skulle man köpa som en investering med intentionen att hyra ut i säg 10 år tror jag det är få områden som ger samma avkastning.

Vad tror ni andra?
Området med Västra skogen inräknat har som nämnts mycket bra läge, problemet är att det aldrig kan bli en förlängning av innerstan eftersom Karlberg ligger i vägen.
Citera
2015-08-05, 21:22
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av take5
Ja Huvudsta har ett helt oslagbart läge mellan innerstan och trevliga Sundbybergs centrum, nära viktiga/stora arbetsplatser och vattnet. Det är synd att stadsplaneringen präglas av det sämsta från efterkrigstiden. Men det verkar som att kommunen försöker göra området lite mer stadsmässigt och trevligt genom förtätning och avsmalning av gator - dock finns det en massa nimbys i området som vill behålla sina blåshål och motorvägsleder.

Huvudsta kommer helt säkert värdeöka mer procentuellt än övriga Solna, kanske med undantag för Ritorp och Bagartorp.

I regionen som helhet tror jag mycket på Älvsjö, Stuvsta, Spånga och andra lägen nära pendeltåget som kommer bli som en ny tunnelbana när citybanan är klar 2017. Dessa ställen får då kortare restid in till innerstan än de flesta av dagens t-baneförorter. Hallonbergen i Sumpan är ett tips också, ska byggas väldigt mycket nya bostadsrätter och dyra hyresrätter där, centrum ska rustas upp och kommunhuset har nyligen flyttats dit.

Det är verkligen synd att man till så stor del har gjort nybyggnationen i förortsstil istället för innerstadsstil, jag är lite besviken på det. Huvudsta är expansivt och området tjänar på det, men det kunde utan tvekan genomföras på ett mycket bättre sätt. Har flera bekanta som bor i området och trivs bra, jag tror också att det är en bra affär att köpa där. Med tanke på läget känns det faktiskt prisvärt.
Citera
2015-08-09, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det är verkligen synd att man till så stor del har gjort nybyggnationen i förortsstil istället för innerstadsstil, jag är lite besviken på det. Huvudsta är expansivt och området tjänar på det, men det kunde utan tvekan genomföras på ett mycket bättre sätt. Har flera bekanta som bor i området och trivs bra, jag tror också att det är en bra affär att köpa där. Med tanke på läget känns det faktiskt prisvärt.
Absolut, man kommer in till stan på 5-10 minuter, det ligger nära företagsgettot i Solna, nära KI och Sundbybergs centrum om man tröttnat på innerstan.
Problemet är miljonprogramshusen som sänker området Huvudsta/Västra Skogen.
Senast redigerad av kroppskultur 2015-08-09 kl. 11:22. Anledning: stavfel
Citera
2015-08-30, 00:59
Medlem
Bor själv i Huvudsta och trivs väldigt bra. Nära vattnet och stan och bra kommunikationer. Tror också att fastighetsvärdena kommer att stiga i området.
Citera
2016-04-29, 16:42
Medlem
Skulle definitivt slå till i huvudsta. Bra läge, lugnt område. schysta promenadstråk. Allt har i princip blivit bostadsrätter. Innebär oftast ordning och reda
Finns planer på att bygga huvudstaleden i tunnel fram till 2025. Det kommer minska trafiken genom huvudsta otroligt mycket. Även en ny pendelstation har det talats om. Enligt solna.se är Huvudsta till stora delar utpekat som ett av Solnas stadsutvecklingsområden.
Citera
2016-06-15, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empa85
Skulle definitivt slå till i huvudsta. Bra läge, lugnt område. schysta promenadstråk. Allt har i princip blivit bostadsrätter. Innebär oftast ordning och reda
Finns planer på att bygga huvudstaleden i tunnel fram till 2025. Det kommer minska trafiken genom huvudsta otroligt mycket. Även en ny pendelstation har det talats om. Enligt solna.se är Huvudsta till stora delar utpekat som ett av Solnas stadsutvecklingsområden.
Länk på utbyggnad av huvudstaleden samt pendel, hittar nämligen inget på hemsidan?

Jag har inte bott i huvudsta särskilt länge men bor i ny bostadsrätt.

Det är blandade känslor. Jag trivs bra. Det är nära till allt då solna är en central utgångspunkt i Stockholm. Men lägenheterna på vänstra sidan om man kör från obemannade macken mot huvudsta är väl till stor del hyresrätter med lite blandat folk?

Mycket trash varning har jag dock fått ut mot jungfrudansen..
Citera
2016-06-15, 04:15
Medlem
Madtings avatar
Det enda jag tycker är jobbet med att bo i huvudsta är att det inte finns något nattöppet. Man måste traska hela vägen till Solnas mackar, vilket tar ca 15-20 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in