2008-07-25, 00:07
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben2006
Du som har lite koll på Solna skulle du kunna rangordna områdena?
Hur är Solna Centrum? blev erbjuden en trea på 70 nåt kvm, men hyresvärden ville ha 250 tkr
Hur är Solna Centrum? blev erbjuden en trea på 70 nåt kvm, men hyresvärden ville ha 250 tkr
Jo det kan jag ju göra. Skall försöka med lite motiveringar också.
1. Råsunda - bor där själv. Det enda är när det är match att du måste flytta bilen, alt vara hemma jävligt tidigt för att få plats. Har du ingen bil, inget problem. Lite utav en folksfest när det är matcher och man vant sig.
2. Solna Centrum - Har bott där också. Skulle inte betala 250 papp för en hyreslägenhet där, för mycket pengar. Helt OK område, väldigt centralt, nära allt, centrum,kommunikationer osv osv. Vilken gata ligger lägenheten på?
3. Skytteholm - Väldigt centralt. Bara Lägenheter i 50-tals stil. Lögn i helvete att finna parkeringsplats. Har du inte bil är det inga är det inga problem. Blandad befolkning, men inga kulturberikare. 4-5 minuter till t-banan.
4. Frösunda - Nytt område, nästan bara barnfamiljer. Hopplöst om du har bil, finns inga platser på gatan. Kommunen har erkännt att dom gjorde fel när dom planerade området. Det är verkligen hooplöst att parkera bilen där. Värre än Vasastan.
5. Huvudsta - se vad jag skrev tidigare tråden.
6 Ulriksdal - 50-tals område även det. Mycket fyllon och knappt någon service (läs affär, bankomat etc etc). Pendeltåget stannar dock nästan utanför dörren. Lite utav en sovstad
7 - Bergshamra. Nästan bara pensionärer. Ligger off. Centrumet har väl mer eller mindre stängt ner. Lungt och stilla förutom utanför lokala krogen.
8 - Hagalund. Bättre än sitt rykte. Men jag skulle inte vilja bo där. Mycket bra lägenheter i "Blåkulla" dock, jävligt praktiska.
(Finns ett par trådar om LEFA och deras svinerier med Lars Edman i spetsen, men orkar tyvärr inte länka till dem nu..)