2008-07-29, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Men de få gånger jag har gjort det så har jag nog alltid känt ett slags...ja man kan nog säga...äckel. Det ser helt enkelt inte bra ut och det känns som om jag har förnedrat henne. Jag önskar då att det inte hänt och skyndar snabbt att hämta papper. Inte så porrigt och häftigt som man trodde innan....
Naaww, får du dåligt samvete?
Citera
2008-07-29, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om en tjej som ogillar att få det i ansiktet är med en kille; är hon då inte rädd för att killen ska tvinga henne att ta det i ansiktet iallafall?

Är det inte bättre att ställa upp frivilligt istället och acceptera att man kanske måste göra det fast man inte vill - än att leva med rädslan för att bli tvingad till det?

Din syn på hur gemene man behandlar sin kvinna är, som vanligt, märklig.

Hur många killar tror du egentligen tvingar sin tjej att ta emot ansiktssprut? Menar du att tjejer ska göra saker mot sin vilja eftersom killen ändå kommer att tvinga henne till det?

Är det det som kallas kulturberikning, kanske...?
Citera
2008-07-29, 22:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Din syn på hur gemene man behandlar sin kvinna är, som vanligt, märklig.

Hur många killar tror du egentligen tvingar sin tjej att ta emot ansiktssprut? Menar du att tjejer ska göra saker mot sin vilja eftersom killen ändå kommer att tvinga henne till det?

Är det det som kallas kulturberikning, kanske...?

Nu var jag nyfiken på hur kvinnorna ser på saken, men det det är likväl trevligt att du tar dig tid att kommentera.

Jag menar att jag inte ser poängen med att vägra när hon vet att mannen kan tvinga henne ifall han vill. Jag tänker mig därför att det måste vara mindre förnedrande att ställa upp frivilligt än att leva på nåder, så att säga.

Frågor på detta?
Citera
2008-07-29, 23:05
Bannlyst
Citat:
Nu var jag nyfiken på hur kvinnorna ser på saken, men det det är likväl trevligt att du tar dig tid att kommentera.

Jag menar att jag inte ser poängen med att vägra när hon vet att mannen kan tvinga henne ifall han vill. Jag tänker mig därför att det måste vara mindre förnedrande att ställa upp frivilligt än att leva på nåder, så att säga.

Frågor på detta?

Jag återkommer till min fråga;

Varför utgår du ifrån att mannen kommer att tvinga henne om hon inte ställer upp frivilligt?

Om det är något som är förnedrande så är det väl att leva i en relation och inte få bestämma över sin egen kropp?
Citera
2008-07-29, 23:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag återkommer till min fråga;

Varför utgår du ifrån att mannen kommer att tvinga henne om hon inte ställer upp frivilligt?

Om det är något som är förnedrande så är det väl att leva i en relation och inte få bestämma över sin egen kropp?

Jag ser ingen anledning till att han skulle låta henne säga nej. Och jag ser inte det som en förnedrande situation för kvinnan eftersom hon själv vet att hon kan bli tvingad till saker hon inte vill, men ändå väljer att vara med mannen. På sätt och vis, kan man därmed säga att hon har gett ett tyst samtycke till dessa saker.
Citera
2008-07-29, 23:17
Bannlyst
Citat:
Jag ser ingen anledning till att han skulle låta henne säga nej. Och jag ser inte det som en förnedrande situation för kvinnan eftersom hon själv vet att hon kan bli tvingad till saker hon inte vill, men ändå väljer att vara med mannen. På sätt och vis, kan man därmed säga att hon har gett ett tyst samtycke till dessa saker.

Innebär det att om du någonsin träffar en kvinna så kan hon plötsligt släppa en brakskit i din mun när du sover utan att du känner dig förnedrad? Du har ju själv valt att leva med henne så det finns väl ingen anledning att neka henne det?
Citera
2008-07-29, 23:21
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Innebär det att om du någonsin träffar en kvinna så kan hon plötsligt släppa en brakskit i din mun när du sover utan att du känner dig förnedrad? Du har ju själv valt att leva med henne så det finns väl ingen anledning att neka henne det?

Det är inte samma sak. Sluta tramsa. När hon väljer att vara med en man så vet hon att hon kan bli tvingad. Om hon då håller fast vid sitt val så har hon gett samtycke till att bli utsatt för vissa saker.
Citera
2008-07-29, 23:26
Bannlyst
Citat:
Det är inte samma sak. Sluta tramsa. När hon väljer att vara med en man så vet hon att hon kan bli tvingad. Om hon då håller fast vid sitt val så har hon gett samtycke till att bli utsatt för vissa saker.

Vad är skillnaden? Om du väljer att vara med en kvinna så har du gjort ett val på samma sätt som tvärtom.

Det är väl inte så att det är dina primitiva kulturyttringar som gör sig hörda? Är det månne din syn på mannens och kvinnans roller i ett äktenskap som spökar?
Citera
2008-07-29, 23:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Vad är skillnaden? Om du väljer att vara med en kvinna så har du gjort ett val på samma sätt som tvärtom.

Det är väl inte så att det är dina primitiva kulturyttringar som gör sig hörda? Är det månne din syn på mannens och kvinnans roller i ett äktenskap som spökar?

Mannen är den starka parten och kvinnan är den svaga. Därför är det hon som ska rätta sig efter hans önskemål och inte tvärtom.
Citera
2008-07-29, 23:39
Medlem
CTroys avatar
Citat:
Ansiktssprut är en märklig företeelse.

Av någon anledning kan det kännas upphetsande innan man gör det - under själva samlaget kan jag ibland fantisera om hur jag avslutar det hela med en kaskad över mitt partners ansikte. Då får jag bilder av hur hon vällustigt gapar, stönar och njuter av den varma vätskan som smetar ner henne.

Men de få gånger jag har gjort det så har jag nog alltid känt ett slags...ja man kan nog säga...äckel. Det ser helt enkelt inte bra ut och det känns som om jag har förnedrat henne. Jag önskar då att det inte hänt och skyndar snabbt att hämta papper. Inte så porrigt och häftigt som man trodde innan....

Jag kan inte riktigt få ihop detta. Beror det på porr-inverkan? Njaa...idag ser jag nästan aldrig porr och på den tiden jag gjorde det så var det inte kutym att tjejen fick saggen i ansiktet.

Kan det vara det faktum att vi män innerst inne är ganska fixerade vid våra organ och hoppas så innerligt att kvinnorna dyrkar våra kukar och allt som har med dem att göra? Så när det går för oss - då lemmen är som spändast och njutningen som störst - just då vill vi optimera vår manliga gåva till kvinnan genom att ge henne inte bara könet utan också det mest heliga - sperman!! Och vad kan vara mer intimt att placera detta än i ansiktet?

Nej nu hamnar jag nog snart i filosofi-forumet....

Hög igenkänningsfaktor på ditt inlägg, även om jag förmodligen är något mer porrskadad än du. Jag brukar lite dominant lägga fram att hon ska få det i ansiktet, och när hon sagt "ja tack" skjuta av i musslan istället - det bästa av två världar. Plus att det inte smakar räkor i munnen på henne om man ska pussas lite efteråt.
Citera
2008-07-29, 23:40
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:
Om en tjej som ogillar att få det i ansiktet är med en kille; är hon då inte rädd för att killen ska tvinga henne att ta det i ansiktet iallafall?

Är det inte bättre att ställa upp frivilligt istället och acceptera att man kanske måste göra det fast man inte vill - än att leva med rädslan för att bli tvingad till det?

Jag hade tänkt att svara på ditt inlägg men efter att ha läst vidare lite så känns det onödigt. Cruelstein har redan sagt allt som behövs sägas. Jag är glad att jag inte är din tjej.
Citera
2008-07-29, 23:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Jag hade tänkt att svara på ditt inlägg men efter att ha läst vidare lite så känns det onödigt. Cruelstein har redan sagt allt som behövs sägas. Jag är glad att jag inte är din tjej.

Det är du inte alls. Annars hade du inte brytt dig om att skriva det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in