2008-07-29, 23:51
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är du inte alls. Annars hade du inte brytt dig om att skriva det.

Babian-logik.
Citera
2008-07-29, 23:56
Medlem
Citat:
Mannen är den starka parten och kvinnan är den svaga. Därför är det hon som ska rätta sig efter hans önskemål och inte tvärtom.

Oj oj oj ... Lilla gubben då ... Du kan inte ha haft det lätt, först en dominerande mamma, sedan en fru/sambo/flickvän som håller dig i järngrepp ... Kan inte tänka mig någon annan anledning till att du måste hävda mäns överlägsenhet gentemot kvinnor ... Förutom möjligen att du faktiskt ligger på en babians intelligensnivå och därför (uppenbarligen) valt ett Mycket Passande nick.
Citera
2008-07-29, 23:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Babian-logik.

Du skrev inte svar på min fråga, men vad ändå tvungen att markera ditt avståndtagande. Behöver jag säga mer?
Citera
2008-07-30, 00:02
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cizzi
Oj oj oj ... Lilla gubben då ... Du kan inte ha haft det lätt, först en dominerande mamma, sedan en fru/sambo/flickvän som håller dig i järngrepp ... Kan inte tänka mig någon annan anledning till att du måste hävda mäns överlägsenhet gentemot kvinnor ... Förutom möjligen att du faktiskt ligger på en babians intelligensnivå och därför (uppenbarligen) valt ett Mycket Passande nick.

Hur kunde du veta???

Jag har inte heller hävdat mäns överlägsenhet gentemot kvinnor. Du kanske borde läsa en bok istället för att tala med främmande karlar på nätet?

Jag har förklarat varför jag personligen tycker det är OK att en man kan kräva lite uppoffringar av sin partner. Om han inte gör det får han självfallet skylla sig själv. Men det är en annan diskussion.
Citera
2008-07-30, 00:07
Medlem
Citat:
Jag har förklarat varför jag personligen tycker det är OK att en man kan kräva lite uppoffringar av sin partner.

Jaså, det har du? Du har inte förklarat ett enda varför, du har konstaterat att mannen är den starka och kvinnan den svaga och att män ändå tar vad de vill ha så då ska kvinnor ställa upp.

Newsflash: Jag trar satsen i ansiktet för att jag VILL det. Det ska JÄVLIGT mycket till innan någon - man eller kvinna - kan få mig till att göra något jag inte vill. Alla män är inte tvåmetersbestar som väger 100 kilo - och alla flickor är inte byggda som knott.
Citera
2008-07-30, 00:09
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Jag tar satsen i ansiktet för att jag VILL det. Det ska JÄVLIGT mycket till innan någon - man eller kvinna - kan få mig till att göra något jag inte vill.

Finns det någonting du inte vill?
Citera
2008-07-30, 00:13
Bannlyst
Citat:
Mannen är den starka parten och kvinnan är den svaga. Därför är det hon som ska rätta sig efter hans önskemål och inte tvärtom.

Du vet inte vad du går miste om, lillen. Det är så jävla sexigt med kvinnor som har egen vilja och visar vad dom vill och kan.

Fan så trist att aldrig kunna veta om ens kvinna verkligen vill ha sex eller om hon bara gör det för att hon känner att hon måste....

Ni som lever i er trångsynta och bakåtsträvande bubbla där ord som "heder" är mer värda än "kärlek" och "samvaro" - ni är stora förlorare. Tids nog kommer civilisationen ifatt även er men då är du för gammal för att kunna ta del av den. Men fortsätt du att tvinga dina (eventuella) tjejer till diverse sexuella handlingar om det ger dig känslan av att vara macho inför dina polare.

PS. Du har ju i tidigare trådar skrytit om att du gärna sätter på män i röven eftersom du anser att det inte är en homosex-akt. Måste dessa grabbar också lätta på skinkorna när det passar dig eller har dom en fri vilja...?
Citera
2008-07-30, 00:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jaså, det har du? Du har inte förklarat ett enda varför, du har konstaterat att mannen är den starka och kvinnan den svaga och att män ändå tar vad de vill ha så då ska kvinnor ställa upp.

Newsflash: Jag trar satsen i ansiktet för att jag VILL det. Det ska JÄVLIGT mycket till innan någon - man eller kvinna - kan få mig till att göra något jag inte vill. Alla män är inte tvåmetersbestar som väger 100 kilo - och alla flickor är inte byggda som knott.

Jag ska förtydliga: Om kvinnan vet att mannen kan tvinga henne, varför ska hon säga nej? Det är ju mindre förnedrande att ställa upp frivilligt än att bli tvingad - eller leva med vetskapen om att man kan bli tvingad, om mannen känner för det. Kanske vill kvinnan förneka att det förhåller sig på det sättet? Vad vet jag. Det var därför jag frågade.
Citera
2008-07-30, 00:22
Bannlyst
Citat:
Jag ska förtydliga: Om kvinnan vet att mannen kan tvinga henne, varför ska hon säga nej? Det är ju mindre förnedrande att ställa upp frivilligt än att bli tvingad - eller leva med vetskapen om att man kan bli tvingad, om mannen känner för det. Kanske vill kvinnan förneka att det förhåller sig på det sättet? Vad vet jag. Det var därför jag frågade.

Nu spelar du dum. Jag kan inte se någon annan möjlighet. Ingen kan vara så förblindad av sjuka patriarkala normer...eller jo...det är väl just så det tyvärr är. Växer man upp i en miljö där mannens ord är lagen och kvinnan är ett stycke kött som bara har att tiga...ja då har man väl inte tillräcklig beredskap att förstå den enkla fråga som vi faktiskt försöker få dig att besvara.

Kan jag säga det tydligare? Alltså - utgår du ifrån att alla män förtrycker sina kvinnor och tvingar dem till sexuella handlingar? Kan du svara ja eller nej på den frågan?
Citera
2008-07-30, 00:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Du vet inte vad du går miste om, lillen. Det är så jävla sexigt med kvinnor som har egen vilja och visar vad dom vill och kan.

Fan så trist att aldrig kunna veta om ens kvinna verkligen vill ha sex eller om hon bara gör det för att hon känner att hon måste....

Ni som lever i er trångsynta och bakåtsträvande bubbla där ord som "heder" är mer värda än "kärlek" och "samvaro" - ni är stora förlorare. Tids nog kommer civilisationen ifatt även er men då är du för gammal för att kunna ta del av den. Men fortsätt du att tvinga dina (eventuella) tjejer till diverse sexuella handlingar om det ger dig känslan av att vara macho inför dina polare.

Du kanske kan berätta för mig, tanti, så fint det är att slicka fitta.

Det är klart att hon vill, hon vet att sådant ingår ingår i ett förhållande och om hon inte ville skulle hon inte vara med en man från första början. Hon har redan gett samtycke från början. Då kan hon inte förvänta sig att mannen ska gå efter hennes godtycke (vad hon "känner för") i det enskilda fallet. Det är inget konstigt, men fullt rimligt.

Citat:
PS. Du har ju i tidigare trådar skrytit om att du gärna sätter på män i röven eftersom du anser att det inte är en homosex-akt. Måste dessa grabbar också lätta på skinkorna när det passar dig eller har dom en fri vilja...?

Det är OT i den här tråden.

Citat:
Nu spelar du dum. Jag kan inte se någon annan möjlighet. Ingen kan vara så förblindad av sjuka patriarkala normer...eller jo...det är väl just så det tyvärr är. Växer man upp i en miljö där mannens ord är lagen och kvinnan är ett stycke kött som bara har att tiga...ja då har man väl inte tillräcklig beredskap att förstå den enkla fråga som vi faktiskt försöker få dig att besvara.

Kan jag säga det tydligare? Alltså - utgår du ifrån att alla män förtrycker sina kvinnor och tvingar dem till sexuella handlingar? Kan du svara ja eller nej på den frågan?

Det är klart att inte alla "förtrycker" på det sättet. Men det är deras rätt. Och om man inte utnyttjar den är man antingen dum eller svag eller både och. Poängen är att kvinnan rimligen måste förvänta sig att bli "förtryckt" annars skulle hon inte sära på benen från första början. Förstår du mitt synsätt?

Det jag inte ser är varför en kvinna som redan gett samtycke ändå försöker säga nej. Eller tror att hon kan komma undan med det.
Citera
2008-07-30, 00:34
Medlem
Citat:

Jomen visst serdu. Så jag tänkte gå ut och lägga mig naken på torget härute så män kan göra vad de vill med mig, för det är ju mindre förnedrande att vara frivillig än att veta att en man när som helst kan våldta mig.

Det är fan inte många indianer hemma i din kanot.
Citera
2008-07-30, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Finns det någonting du inte vill?

Javisst, massor. Hurså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto