2005-02-15, 01:47
Moderator
impieteers avatar
Jag saknar körkort. Sorterar in mig själv under kategori f). Jag försökte ta körkort när jag var yngre och alla andra tog, men jag klarar inte av motoriken, man måste ju tänka och vara uppmärksam på mer än en sak samtidigt, vilket jag ahde stora problem med. Att jag saknar körkort är tråkigt för mig, men bra för Sverige. Ett steg närmare nollvisionen.
Citera
2005-02-15, 01:48
Medlem
L.Skugges avatar
Alltså asså. Så här ser vi det på landet alltså:
Pojk = Inget körkort
Grabbhalva = Körkort
Man = 240 + körkort
Riktig man = 30 cm + 240 + körkort
Fjolla = Undrar varför man ska ha körkort.
Citera
2005-02-15, 01:57
Medlem
Ruskigbusss avatar
Äh inte är det omanligt, däremot ganska opraktiskt.

Men är man storstadsbo och aldrig vistas utanför staden så är det inget livsavgörande viktigt.
Citera
2005-02-15, 01:58
Medlem
Betong_Taxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Skugge
Alltså asså. Så här ser vi det på landet alltså:
Pojk = Inget körkort
Grabbhalva = Körkort
Man = 240 + körkort
Riktig man = 30 cm + 240 + körkort
Fjolla = Undrar varför man ska ha körkort.

och den fjollan som kallar sig man och kör en 240 ska jag lämna GROVA däckspår på. sådeså
Citera
2005-02-15, 02:00
Medlem
pentrys avatar
Jo "manlighet" är självklart subjektiv från person till person. Har absolut inga problem med min manlighet. Gillar porr och sprit som vilken vanlig man som helst Har dock alltid haft svårt för bilsnack och byggarbetarmentalitet (he, no offense till ev. byggarbetare här) om det nu är tecken på manlighet. Dock har detta körkortshelvete börjat hemsöka mig. Som makehaste sa är det nog en åldersgrej. Vid en framtida familj som förhoppningsvis inte är alltför långt borta kommer ju skaffandet av körkort att kännas självklart.
Citera
2005-02-15, 02:08
Medlem
När en man går över 25-års gränsen och saknar körkort så undrar jag vad som är fel på karln. Inte så att jag tycker personen ifråga är CP, utan vad som hindrat denne från att ta körkort.

Sen såg jag lite längre fram när jag var 18 och skulle ta körkort. Såg nackdelarna att vara 30 bast med 3 ungar och både jag och min fru saknar körkort. Åka buss och storhandla, ungarna ska till fotboll/hockeyträning, man kan aldrig ställa upp med skjuts till matcher o.d.

Bil kostar, inget snack om saken. Men fördelarna krossar nackdelarna.

Det är inte omanligt med att sakna körkort, däremot gör det livet lite krångligare.
Citera
2005-02-15, 02:13
Medlem
Headquakes avatar
Jag har precis passerat 30 och är utan körkort. Det beror på att polisen har synpunkter på mitt beteende i trafiken.
Tre gånger har jag varit "dum i trafiken" så jag tror inte jag får tillbaka det denna gången...

Det jobbigaste är att vara beroende av andra och att åka kommunalt.
Varför snackar alla om bil när det är båge som är det häftigaste??
Citera
2005-02-15, 02:36
Medlem
Betong_Taxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headquake
Jag har precis passerat 30 och är utan körkort. Det beror på att polisen har synpunkter på mitt beteende i trafiken.
Tre gånger har jag varit "dum i trafiken" så jag tror inte jag får tillbaka det denna gången...

för att båge behöver man inget körkort för iaf inte om man kan köra ordentligt och vet vart man ska ta vägen ifall pappa blå får för sig att ta en närmare titt.

i övrigt så ser jag det makalöst opraktiskt utan körkort... jag använder bilen varje dag å jag hatar att åka komunalt.
Citera
2005-02-15, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headquake

Har du veckohandlat med båge någon gång? Fungerar den som ett säkert fordon året runt?
Har du semestrat till fjällen med ungarna och frugan med bågen?

Att ta bågekort (inte lätt MC) före B-kort är samma sak som att köpa 17 tums tv och ett förstoringsglas bara för att man inte har råd med en 32 tum.
Citera
2005-02-15, 02:42
Medlem
Betong_Taxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Att ta bågekort (inte lätt MC) före B-kort är samma sak som att köpa 17 tums tv och ett förstoringsglas bara för att man inte har råd med en 32 tum.

hahahah.... bästa jämförelsen idag iaf
Citera
2005-02-15, 09:53
Medlem
Jag håller på med körkortet. Bil kan jag köra, jag har hört från alla som jag har varit chaufför åt att jag kör bil bra mycket bättre än dom flesta som dom har blivit skjutsade av. Jag kör bättre än ALLA vänner som HAR körkort. Men vad är då felet?

Jo, jag klarar inte teorin. Jag är inte dum i huvudet, utan det är vissa frågor det inte går att klara. Spelar ingen roll. jag KAN inte lära mig dom. Och det JÄVLIGA, det är att när jag Kör, så kan jag berätta om dom. men inte just på Provet. Så vart man depprimerad också, jävla teorihelvete.
Citera
2005-02-15, 10:07
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag har i hela mitt liv, fram tills för några år sedan, bott centralt i större städer. Inte fan vill man lägga pengar och tid på körkort när allt man behövt legat inom en radie av tre minuters promenerande. Nu, på mindre ort, så hade det kanske varit praktiskt. Men vem vill spendera timmar med en massa fjuniga artonåringar i körskolor, och plugga en massa dryg och ointressant teori? Och dessutom betala en massa pengar för det?

Bah. Min sambo har körkort. Det räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in