2004-06-04, 13:32
Medlem
Bandhundens avatar
haha, jag har synfel -3,25 annars. å använder glasögon eller linser. det står däremot inget på kortet att jag måste ha det så det har dom missat.
Citera
2004-08-12, 11:41
Medlem
MisterGGs avatar
Körkotsregister?

Var ringer man för att kontrollera om en person har körkort??

En polare har lånat ut sin bil åt en av hans "polare" igår fick han sms ifrån hans polares ex som sa att han inte hade körkort..

Tacksam för snabbt svar

EDIT: jag har hittat numret. kan någon moderator ta bort inlägget ?
Citera
2004-08-12, 11:57
Medlem
Renegades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterGG
Var ringer man för att kontrollera om en person har körkort??

En polare har lånat ut sin bil åt en av hans "polare" igår fick han sms ifrån hans polares ex som sa att han inte hade körkort..

Tacksam för snabbt svar
Vägverkets Trafikregister
077-117 18 19

Edit: Äh, kanske någon annan som är intresserad också...?
Citera
2005-01-04, 20:01
Medlem
Aardwarks avatar
det var verkligen kul
Citera
2005-01-04, 20:26
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwark
det var verkligen kul

man drar inte upp en gamaml tråd ommaninte har något vettigt att säga eller tillföra.

tråd låst
Citera
2005-02-15, 01:27
Medlem
pentrys avatar
Omanligt att inte ha körkort?

Tror inte detta tagits upp tidigare samt om Mod tycker denna tråd passar någon annanstans, var god flytta.

Som rubriken lyder; omanligt att inte ha körkort? När jag var 18 år råkade jag ut för några epileptiska anfall, varvid jag var tvungen att operera och gå på ganska starka medeciner under lång tid. Att ta körkort var då uteslutet då risker fanns att även efter operationen kunde något anfall inträffa (vilket det också gjorde en gång). Hade detta inte skett hade jag troligtvis gjort som alla andra i klassen och dragits med och tagit körkort jag med. Har aldrig varit ett dugg intresserad av bilar och motorer och lade istället pengar på sådant jag var intresserad av. Då jag spelade gitarr i ett band och samtidigt pluggade prioriterade jag att lägga pengarna på musikgrejer istället. Har inte saknat det direkt då jag aldrig haft det men så här över tio år senare börjar det kännas som om det skulle kännas bra att inte vara beroende av vänner och kollektivtrafik. Man är ju inte direkt ungdom längre. Det börjar kännas jobbigare ju längre tiden går, eller för att vara ärlig; pinsamt. 30 år och inget körkort och dessutom kille. Vad ska folk tro? Hur vanligt är det egentligen med en 30-årig man att inte ha körkort? Troligtvis är jag överparanoid men något jag tänkt över senaste året. Är det någon annan som sitter här utan körkort och är runt 30? Isåfall varför?
Citera
2005-02-15, 01:32
Medlem
Makehastes avatar
Jag tycker snarare det är en åldersgrej. Vid 30 vill jag nog också ha körkort. Men just nu behöver jag det inte. Jag är i och för sig inte speciellt manlig oavsett körkortsstatus.

Däremot minns jag att det var första prioritet för ungtupparna i gymnasiet att köra upp på sin 18-årsdag och smaka manlighetens första frukter. Även om de inte brydde sig om huruvida jag hade några sådana ambitioner eller inte var det nog en viktig övergångsritual från ungdom till man för många av dem. Det kan nog ligga något i det du säger.
Citera
2005-02-15, 01:36
Medlem
L.Skugges avatar
Det är i regel dessa kategorier som inte har körkort:
a) Kvinnor
b) Bögar
c) Dokusåpadeltagare
d) Handikappade
e) Mentalt sjuka
f) Mindre vetande

Så se till att greja körkort pysen. Annars kommer jag sortera dig under ett av mig valfritt sortiment.
Citera
2005-02-15, 01:39
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Skugge
Det är i regel dessa kategorier som inte har körkort:
a) Kvinnor
b) Bögar
c) Dokusåpadeltagare
d) Handikappade
e) Mentalt sjuka
f) Mindre vetande

Så se till att greja körkort pysen. Annars kommer jag sortera dig under ett av mig valfritt sortiment.

Tack ska du ha för den. Det hjälpte verkligen att höja självförtroendet
Citera
2005-02-15, 01:41
Awaiting Email Confirmation
Ola Hanssons avatar
Jag känner bra folk som passerat 30-strecket utan körkort. Det kan finnas lite blandade skäl - ekonomi, lättja, ointresse, inget behov. En annan faktor är att det blir allt otrevligare att ta körkort ju äldre man är. Körlärare föredrar att handskas med lättformade 18-åringar, och kan bli ganska stressade av 30-åringar som dominerar dem och ifrågasätter, vilket resulterar i en dryg attityd.
Citera
2005-02-15, 01:42
Medlem
ÄlskaMigs avatar
det är en statyssymbol för mig. JAG behöver inte åka med packter på tåget och det gört mig till en bättra människa, ja. och ja det är omanligt. dessutom ett tecken på tröghet. kan man (man som kvinna) inte lköra bil, kan ni slicka mina skor.
Citera
2005-02-15, 01:42
Bannlyst
om det är "omanligt"?
ja, känner du dig omanlig är du väl det. men jag tycker inte manlighet hänger på ett körkort. att stå för sig själv utan att bry sig om vad andra ska tycka är rätt manligt.

sen tycker jag det är rätt vanligt med killar utan körkort, speciellt hos de som bor i större städer och aldrig känt behovet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in