2002-10-24, 22:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Behövs körkort?
Bara man lär sig köra sen undrar jag. Har haft körkort i mer än 2 år nu och jag har ALDRIG sett en snutkontroll.
Morsan som har haft det i evigheter hon har blivit stannad 2 gånger. Man kan ju undra!!
Citera
2002-10-25, 01:47
äldre konto (old)
Ej medlem
...

Jag är inte 18
Citera
2002-10-25, 07:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Falska körkort

Jag köpte ett finskt EU körkort från denna firma för några månader sedan och det funkar, har redan stoppats 3 gånger och inga problem
Citera
2002-10-25, 12:43
äldre konto (old)
Ej medlem
jag tror de här 2 e samma person!!! d funkar inte... om man kollar i registret!! skulle gärna vilja ha mer bevis!!!
Citera
2002-10-25, 15:55
äldre konto (old)
Ej medlem
Falska körkort

Det är ju samma person. Jag skrev ju samma sak tidigare i veckan, minns inte om det var under avdelning bilar??
Citera
2002-10-25, 21:47
äldre konto (old)
Ej medlem
*ler* tror inte ´farbror blå´ är särskilt intresserad av falska idhandlingar sålänge man inte ska töma folks bankkonton o så, men det vet man ju inte förrens i efterhand. annars e det ju nästan bara minderåriga snorungar som jag som köper sånt för o komma in på ställen.
och om de nu slösar mina surt inbetalde skattepengar på sådan resultatlös investeringa så borde de få en spark i arslet.
Citera
2002-10-27, 19:06
Medlem
Dr.Dings avatar
Vad jag vet så är det inte olagligt att tillverka en påhittat idhandling med foto och persondata som överrenstämmer.

Men idhandlingen får troligtvis inte vara snarlik statens el bankers idkort.
Alltså man får inte göra hanlingar med deras loggor, SIS märkning, mm.

Det är ju bara att ta en titt på denna snubbe som tillverkar helt lagliga
handlingar.

http://go.to/presskort
Citera
2002-10-28, 08:23
äldre konto (old)
Ej medlem
TVÄRDRAG! De nya presskorten ser helt annorlunda ut än tidigare! Detta har diskuterats i en tidigare tråd. Presskort får den som är yrkesverksam och medlem i Svenska Journalistförbundet. Presskort utfärdas också av en del större mediaföretag. Allt annat är bortkastade pengar.
Citera
2002-10-28, 16:16
äldre konto (old)
Ej medlem
tänkte att jag skulle dra upp en GAMMAL tråd för skoj skull.
=). i alla fall. måste ju fylla den med något vettigt. någon som har mer bra info gällande körkort utomlands?
typ spanien eller något. har hört att om man tar det utomlands och får en fortkörnings böte så måste den skickas till det landet. och risken för att dom ska göra något åt det är minimal. vilket leder till att man inte behöver betala boten. stämmer det eller?
Citera
2002-10-31, 07:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Falska kort

Vadå bortkastade pengar? Jag hade mycket glädje av mina kort i somras. Så för min del sparade jag mycket pengar genom mina kort, speciellt Travelagency kortet.
Citera
2002-11-01, 13:28
äldre konto (old)
Ej medlem
Generellt gäller att du ska vara bosatt i landet där du tar körkort. Altså borde det krävas att du först skriver dig i Finland. Nu ska det ju finnas länder eller enskilda myndighetspersoner som inte tar så hårt på det där.

Finland anses tillsammans med Sverige vara det svåraste landet att ta körkort i (Enligt min trafikskolelärare). Så vilket annat sand som helst vore nog bättre. Jag funderade själv på att ta körkort i Gibraltar. Men det verkade krångligt just med bosättningsregeln. Så jag satsade på ett svenskt istället och kör upp om en vecka.

Det där med att boten skickas till ytlandet är nog fel som fan. Bylingen skickar boten till den adress du är skriven på här i Sverige. Är du däremot skriven i Spanien finns nog större chans att slippa. Det bästa är väl i vilket fall att inte ta boten utan att neka till brottet.
Citera
2002-11-01, 19:36
äldre konto (old)
Ej medlem
kolla andras körkort

någon som vet hur man utan att fråga kan kolla om grannen har blivit av med körkortet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in