Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Snälla, någon definiera vad felet är med Vista?
Definierara bara ETT enda fel?
Ni pratar som att det är självklart dåligt och felaktigt. Själv har jag inte sett ett enda fel med Vista. Inte en enda bugg, inte en enda krasch, inte ett enda problem. Någonsin. Och det är lika fräscht fungerande efter ett års installation som efter en vecka. Alltid lika snabbt.
* En av de största "aj aj" felen:
http://news.cnet.com/8301-10784_3-99...&subj=NewsBlog
Det där innebär att ingen kommer att bry sig om Vista när det väl kommer till det att du hittar ett problem. No developers = no updates. No updates = never fixing the problem.
Sen finns det massor av saker. Min far har vista på den andra datorn. Ett stort fel är att Vista är inte så säkert än. Visst är det mycket säkrare än XP men den har fortfarande svårt med tredjepart antivirus/brandvägg-program, vilket är katastrofalt egentligen. Jamena jämför man med alla världens skyddsprogram med Vistas så ser man en klar och tydlig skillnad: vista's suger. Det duger visst, men den är ändå dålig.
* Den har Internet Explorer som standard. Enough said.
* Den saknar ganska många drivrutiner.
* Den är eeextreeeemt jobbig med alla dessa tillåt och avböj skitet.
Vad är det som är så nytt och innovativt med Vista jmf med XP egentligen? :S Utseendet? Haha, skaffa ubuntu och slå på lite eyecandy så har du utseende... Annars vet jag inte.
Är den fortfarande krävande? Eller var det bara någon myt.. men tror att den var den. Onödigt krävande. Och vad gör du med din vista som gör den så snabb? Slår du på den en gång var tredje månad?