Citat:
Ursprungligen postat av ZeroGravity
* En av de största "aj aj" felen:
http://news.cnet.com/8301-10784_3-99...&subj=NewsBlog
Det där innebär att ingen kommer att bry sig om Vista när det väl kommer till det att du hittar ett problem. No developers = no updates. No updates = never fixing the problem.
Det där är ju bara ett eventuellt problem först när något problem dyker upp. Och jag har ännu inte hittat något program som inte fungerar i Vista. Eller jo, PM8 men det är ju ändå föråldrat och slutade utvecklas långt innan Vista fanns.
Citat:
Sen finns det massor av saker. Min far har vista på den andra datorn. Ett stort fel är att Vista är inte så säkert än. Visst är det mycket säkrare än XP men den har fortfarande svårt med tredjepart antivirus/brandvägg-program, vilket är katastrofalt egentligen. Jamena jämför man med alla världens skyddsprogram med Vistas så ser man en klar och tydlig skillnad: vista's suger. Det duger visst, men den är ändå dålig.
Ok, det kan jag inte uttala mig om då jag inte använt något sådant program. Har bara provat Avira och det har fungerat felfritt för mig.
Citat:
* Den har Internet Explorer som standard. Enough said.
* Det är ingen ny sak.
* Hela Internet har IE som standard.
* Du kan lätt sätta någon annan webläsare som standard om du vill.
* Det är knappast något fel på IE? (utom kanske rent estetiskt då)
Citat:
* Den saknar ganska många drivrutiner.
Har bara råkat ut för det med en gammal mobiltelefon, och enbart för jag kör 64-bitars. Hade jag kört 32-bitars hade det fungerat.
Citat:
* Den är eeextreeeemt jobbig med alla dessa tillåt och avböj skitet.
Antingen vill du ha hög säkerhet, eller inte?

Oavsett vilket, så är även UAC lätt att stänga av.
Citat:
Vad är det som är så nytt och innovativt med Vista jmf med XP egentligen? :S Utseendet? Haha, skaffa ubuntu och slå på lite eyecandy så har du utseende... Annars vet jag inte.
Här håller jag med, det är inget speciellt spännande i utseende eller upplägg. Bara sådär bättre fungerande rent allmänt
Citat:
Är den fortfarande krävande? Eller var det bara någon myt.. men tror att den var den. Onödigt krävande. Och vad gör du med din vista som gör den så snabb? Slår du på den en gång var tredje månad?
Krävande är det. Men det är nya spel också. Även enkla saker som att spela upp film är enormt krävande. Utvecklingen går ju ditåt hela tiden, tyvärr.
Jag har datorn igång ungefär hela tiden, när man gjorde så med XP så blev det successivt slöare. Det blir inte Vista. Dessutom kan jag installera och avinstallera hur mycket program och spel som helst, utan att datorn med tiden blir seg och full av skit. Vista reagerar också alltid snabbt, även om det står och vilar eller vadsomhelst.