2008-08-17, 22:54
Bannlyst
Ehm om du frågar mig har jag inget emot homosexuella människor.

Det är inte en synd att vara homosexuell.

Jag tror att "Gud" skapade människan för att man ska leva som man vill och vara lycklig. Många människor har olika njutningar, en del tänder på samma ras som en själv andra gillar motsatsen. Många människor är lyckliga på olika sätt och man ska ABSOLUT inte döma folk för vad dom gillar. Så länge man är lycklig så gör man gud glad

Men där emot du "Morgan" du värkar ju bara vara en person som är avundsjuk?
För att du inte har bollarna för att stå upp och stå för vad du är!
Sen vafan är det för skit man kan säga

ex: Fy fan kolla han är bög ok det är lungt men han kan väl klä sig vanligt?
Va fan liksom om vi ska snacka så kan jag fråga varför är det ett sånt krav att ha märkes kläder? Man klär sig i dom kläderna man gillar att vara i. Och om nån eller någon fördömer dig till dom kläderna du går i är det bara att skita i det. Du vågar stå för vad du är och vad du gillar.

"Han som går fram och fördömer är bara avoundsjuk på dig för du vågar ta ställning"

Vi människor är rädda för det vi inte förstår. Hoppas Morgan att du har lärt dig något idag. Och att du inser att du har fel.
Citera
2008-08-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Mmm, men du utgår fortfarande från att "naturen" har någon form av syfte med allt.

Vilket är helt fel, fråga en biolog nära dig.

Det vi kallar naturen är helt okänslig huruvida vi som människor utplånas eller ej. Precis som övriga arter. Allt detta för att "naturen" är vare sig designad eller har något syfte med sin existens. Att tro något annat är ren vidskepelse och gränsar till det religiösa..

Fel? Hur kan en obesvarlig fråga som denna vara "fel". Inget vet, alla spekulerar, ingen kan ha mer rätt än någon annan. I denna fråga finns bara teoretiker.

Ingen filosofisk livsåskådning är rätt eller fel. Varför så många är så pass inskränkta att dom ej inser detta är för mig ett mysterium.

Att det t.o.m. finns människor som är bereda att försvara sin trosuppfattning genom våld är för mig totalt absurt. Bara att se olika personer håna varandra på detta forum, för att deras tankar är "fel", finner jag lite märkligt.

Självklart kan man diskutera kring och förklara varför man tror ens egen uppfattning är den rätta, men orden "fel" och "rätt" tycker jag inte riktigt är applicerbara.

Citat:
Vidare, modern har levt på ett "osunt" sätt? Vad grundar du det på? Helt och hållet taget ur luften.

Vad jag har förstått kan fel livstil och matvanor leda till skador på fostret, om det gäller homosexualitet vet jag inte. Har svårt att tro det har pågått någon större forskning kring just homosexualitet och moderns levnadsätt, bara en teori från min sida.

Citat:
Snarare är sexualiteten, både djurs och människors (men särskilt människors) mycket plastisk. De flesta av av oss kan känna sexuella känslor för både killar och tjejer. Något som är tämligen typiskt för primater. Dock med varierande grad.

Jaha, och med det vill du ha sagt?

Citat:
Självklart, har jag påstått något annat?

Vi släpper det där.
Citera
2008-08-17, 23:01
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Fel? Hur kan en obesvarlig fråga som denna vara "fel". Inget vet, alla spekulerar, ingen kan ha mer rätt än någon annan. I denna fråga finns bara teoretiker.

Ingen filosofisk livsåskådning är rätt eller fel. Varför så många är så pass inskränkta att dom ej inser detta är för mig ett mysterium.

Att det t.o.m. finns människor som är bereda att försvara sin trosuppfattning genom våld är för mig totalt absurt. Bara att se olika personer håna varandra på detta forum, för att deras tankar är "fel", finner jag lite märkligt.

Självklart kan man diskutera kring och förklara varför man tror ens egen uppfattning är den rätta, men orden "fel" och "rätt" tycker jag inte riktigt är applicerbara.

Finns inget som tyder på att att naturen har vare sig ett syfte eller medvetande.

Sitter du inne med övertygande bevis för motsatsen så fram med dem. De lär ge dig ett nobelpris.

Citat:
Vad jag har förstått kan fel livstil och matvanor leda till skador på fostret, om det gäller homosexualitet vet jag inte. Har svårt att tro det har pågått någon större forskning kring just homosexualitet och moderns levnadsätt, bara en teori från min sida.

Finns ingen seriös forskning som stödjer det påståendet. Homosexualitet är vidare ingen sjukdom eller defekt.

Citat:
Jaha, och med det vill du ha sagt?

Att homosexualitet i varierande grad är normalt för primater.

Ett tecken på intellektuell utveckling om man så vill för att vara lite provocerande.
Citera
2008-08-17, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Vad förstår du inte? Är det jobbigt att ha sex eller är det njutbart? ÄR orgasmen som en spark i pungen för dig, och orgasmen för din fru är den som ett rivhjärn i underlivet? Nej. Du njuter alltså av sex, du lär ju aldrig ha gett din fru någon orgasm så hon kanske lider. Skärp dig för fan. Antingen så är du mytoman eller så är du totalt hjärntvättad av din "församling".. JAg kräks på dig.

Nej jag njuter ingenting, jag har sex för att få barn, inget annat.
Citera
2008-08-17, 23:43
Medlem
Citat:
Finns inget som tyder på att att naturen har vare sig ett syfte eller medvetande.

Sitter du inne med övertygande bevis för motsatsen så fram med dem. De lär ge dig ett nobelpris.

Så komplex som naturen och livet är, tycks det rätt så ologiskt att allt har kunnat uppstå slumpmässigt. Oddsen för att atomerna slumpmässigt ska ha sammansats på det sätt det har gjort är närmast löjliga. Big Bang teorin är även väldigt ömtålig för kritik på många sätt.

Citat:
Finns ingen seriös forskning som stödjer det påståendet. Homosexualitet är vidare ingen sjukdom eller defekt..

Det finns forskning som visar på förändringar i hjärnan, man har även funnit förändringar i någon gen.

Citat:
Att homosexualitet i varierande grad är normalt för primater.

Homosexualitet är medfött och kan ej jämföras med sexualiteter människor fått senare i livet av psykologiska skäl.(Angående det du sa innan om att sexualiteten är formbar)

Citat:
Ett tecken på intellektuell utveckling om man så vill för att vara lite provocerande.

Här tappar du bort mig tyvärr. Vad har sexualitet med intellekt att göra?
Senast redigerad av Das Auto 2008-08-17 kl. 23:46.
Citera
2008-08-18, 08:55
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Så komplex som naturen och livet är, tycks det rätt så ologiskt att allt har kunnat uppstå slumpmässigt. Oddsen för att atomerna slumpmässigt ska ha sammansats på det sätt det har gjort är närmast löjliga. Big Bang teorin är även väldigt ömtålig för kritik på många sätt.

Big Bang och evolutionen är två skilda ting. Sådant får du ta i ett annat forum. De är dock vetenskapligt accepterade teorier.

Citat:
Det finns forskning som visar på förändringar i hjärnan, man har även funnit förändringar i någon gen.

Som sagt, inga tydliga bevis i nuläget. Men givetvis beror en medfödd homosexualitet på något biokemiskt/genetiskt. Precis som allt annat medfött. Det gör det inte till en sjukdom eller en defekt.

Citat:
Homosexualitet är medfött och kan ej jämföras med sexualiteter människor fått senare i livet av psykologiska skäl.(Angående det du sa innan om att sexualiteten är formbar)

De flesta människor verkar ha en något plastisk sexualitet, visst finns de även de som har en medfödd sexuell inriktning

Citat:
Här tappar du bort mig tyvärr. Vad har sexualitet med intellekt att göra?

Man kan se intellektuell utveckling som ett sätt för en art att frigöra sig från naturliga begränsningar. Vi kan ha sex utan att det behöver leda till fortplantning etc.
Citera
2008-08-18, 11:06
Medlem
Bajs

Men va fan bibeln är ju full med sex... Hur kan du säga att du bara har det för att skaffa barn? Människan har en sexuell drift är det inte du som har en sjukdom?
Det är ju fan du som är syndaren, du vet väl om vad jesus sa? Allt ska älskas. Du vet väl om att jesus var kär i Magdalena som var en prostituerad och vad säger bibeln om det ? Du vet väl om att Kain och Abel var de enda barn som Eva och Adam någonsin födde? och om de var de första barnen på jorden hur kunde det i sånna fall bli fler människor. Och även om de födde en flicka eller något skulle det inte bli inavel?
Bibeln är full av frågor och jag är inte den som ska bestämma vad som är rätt eller fel och DU är absolut inte den som bestämmer det. Om du är en kristen människa så skit i detta vänta på det riktiga svaret när du har dött och förhoppningsvis kommit till en bättre plats. Det finns vissa saker i livet som inte bör diskuteras för sedan frågar man sig varför det finns krig varför världen är skit. Du borde lämna vissa saker som dom är du behöver inte veta allting, alla frågar sig ibland varför vi lever vad är meningen med livet? är det någon som vet? Nej men frågan ska man ignorera leva sitt liv och ha ett bra och sunt liv. Tack och hej leverpastej.
Citera
2008-08-18, 11:18
Medlem
t0rsks avatar
Gud skapar alla varelser, även homosexuella. Enligt troende är ju gud felfri? Då är det väl inte fel att vara homosexuell?

Rent vetenskapligt sett är det inte normalt att vara homosexuell, och om det funnits nåt sätt att kontrollera så att människor inte blev homosexuella, borde man göra det. Tills dess tycker jag att man ska acceptera dem.
Citera
2008-08-18, 11:24
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidLarsson
Nej jag njuter ingenting, jag har sex för att få barn, inget annat.

Är du ett troll?

Intelligenta varelser har en tendens att njuta av sex utan att vilja ha barn. Att du inte njuter av sex bevisar bara att du inte är intelligent. Eller så är du som sagt en jävla mytoman.
Citera
2008-08-18, 11:35
Bannlyst
[quote=Varangian]
Citat:
Som sagt, inga tydliga bevis i nuläget. Men givetvis beror en medfödd homosexualitet på något biokemiskt/genetiskt. Precis som allt annat medfött. Det gör det inte till en sjukdom eller en defekt.

jo det finns tydliga synliga bevis för detta och som för några månader sen publicerades i världspressen, orkar dock inte leta efter några länkar.

Citat:
Man kan se intellektuell utveckling som ett sätt för en art att frigöra sig från naturliga begränsningar. Vi kan ha sex utan att det behöver leda till fortplantning etc.

frigör man sig från de naturliga begränsningarna är man ute på hal is och blir sjuk/neurotisk/psykiskt obalanserad i det långa loppet. man kan vara väldigt intellektuell utan att bryta mot några grundläggande naturliga gränser. gränserna finns där för ett syfte - de ger oss information, bryter vi dessa kan vi inte längre känna oss trygga eftersom naturen inte längre tar ansvar för oss.
Citera
2008-08-18, 11:40
Medlem
MisterToms avatar
Citat:

http://www.newscientist.com/article/dn14146-gay-brains-structured-like-those-of-the-opposite-sex.html?DCMP=ILC-hmts&nsref=news10_head_dn14146
Citera
2008-08-18, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
Är du ett troll?

Intelligenta varelser har en tendens att njuta av sex utan att vilja ha barn. Att du inte njuter av sex bevisar bara att du inte är intelligent. Eller så är du som sagt en jävla mytoman.

För mig är sex inget annat än sättet att få barn på, jag har sex för att få barn, det är mitt enda skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in