2008-08-22, 14:48
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Alla normala länder? I kretsar där det finns stark nationalism och religion är det så kanske, men inget av det är något man bör eftersträva.

Varför ska man inte eftersträva nationalism och religon? Inget av dem är ju fel. Tycker du i stället att man ska eftersträva mer tolerans mot avikande sexuellt beteende?

Citat:
Du är medveten om att det är ganska många saker som det namnet kan syfta på va? Så den där komentaren är bara meningslös.

Det får stå för dig.
Citera
2008-08-22, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johorru
no shit sherlock?

Det är sant tor jag iaf, läste det som sagt i Aftobladet.

Killa som är homosexuella tycker det är bögigt med tjejer!
Citera
2008-08-22, 15:47
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Vad babblar du nu om?

Är minnet kort?

Du skrev, och jag citerar:

"Eftersom homosexuella endast utgör några få procent av befolkningen, är det en abnormitet som sticker ut från mängden."

Centerpartister utgör även de några få procent av befolkningen, då måste det ju, enligt din logik, innebära att även de är en abnormitet som sticker ut från mängden.

Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Måste vara oerhört jobbigt för en tonåring att klara den psykiska pressen det innebar/innebär att vara homosexuell.

Så fråga då dig själv; tror du att de får det lättare genom att du kallar dem för "defekta" och "abnorma"? Eller "sjuka"?
Citera
2008-08-22, 15:57
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Varför ska man inte eftersträva nationalism och religon? Inget av dem är ju fel. Tycker du i stället att man ska eftersträva mer tolerans mot avikande sexuellt beteende?

De negativa sidorna med både nationalism och religion är klart större än de possitiva. Därför är det inte något att eftersträva. Det gör inte världen till en bättre plats och ja mer tolerans vore bra, så länge inga lagar bryts av de med den avikande sexualiteten när de utövar den.

Citat:
Det får stå för dig.

Då får du gärna förklara vad användare bella_donna's namn har att göra med personens åsikter att "samhället behöver mer kristna värderingar"
Citera
2008-08-22, 16:10
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
De negativa sidorna med både nationalism och religion är klart större än de possitiva. Därför är det inte något att eftersträva. Det gör inte världen till en bättre plats och ja mer tolerans vore bra, så länge inga lagar bryts av de med den avikande sexualiteten när de utövar den.

Naturens och religonens lagar bryts när sodomiterna utövar sina lekar på varandra. Nej, Lite mer religösa värderingar i Sverige skulle inte skada. Och för den delen lite mer nationalistiska värderingar.

Citat:
Då får du gärna förklara vad användare bella_donna's namn har att göra med personens åsikter att "samhället behöver mer kristna värderingar"

1 Tycker inte jag behöver förklara mig vad jag syftade på, tror du förstår vad jag menade.

2 Varför svarar du för henne?
Citera
2008-08-22, 18:41
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Naturens och religonens lagar bryts när sodomiterna utövar sina lekar på varandra. Nej, Lite mer religösa värderingar i Sverige skulle inte skada. Och för den delen lite mer nationalistiska värderingar.

Vilka naturliga lagar bryts? Att religösa lagar bryts är inget man behöver bry sig nämnvärt över, religionen har ingen talan när det gäller att skriva lagar längre i vårt samhälle. På vilket sätt skulle det svenska samhället bli bättre av mer religösa och framförallt då nationalistiska värderingar?

Citat:
1 Tycker inte jag behöver förklara mig vad jag syftade på, tror du förstår vad jag menade.

2 Varför svarar du för henne?

Jag svarade på det eftersom det bara var extremt korkat. Ja jag vet nog vad du syftar på. Vad det faktum att det finns en porrskådespelerska med det namnet har med någonting att göra har jag svårt att se.
Citera
2008-08-22, 19:09
Medlem
Ja! Halshugg alla som är gay!
Citera
2008-08-22, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bunkerking
Ja! Halshugg alla som är gay!

Nu är du lite väl hård!

Halshugga
Citera
2008-08-22, 20:10
Medlem
Demonias avatar
gay = okay
Citera
2008-08-22, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Demonia
gay = okay

Om det är okej med däj så äre okej med gay!
Citera
2008-08-22, 20:21
Medlem
Demonias avatar
Tackar!
Citera
2008-08-22, 20:27
Medlem
Aja baja!

Citat:
Ursprungligen postat av DavidLarsson
Då behöver de ej ha sex, homosexuella som inte har sex med någon annan homosexuell syndar inte, så länge de inte utför någon sexuell sak syndar de inte.

I vår församling är sex något man har då man vill skaffa barn annars är inte sex något vi gör.

Måu däeij??? (skånska)

Så, om jag förstått saken korrekt:
enbart rent faktiskt fysiologiskt utövande av sexualiteten ifråga kan fördömas på refererade grunder?

Är det i så fall å trons vägnar?

I så fall bör det vara enbart en utagerad/utlevd sexuell relation (i form av ... well, what ever...) som kan fördömas som varandes syndig?

*asgarv!*

Surely you must be joking, mr Feynman!
Senast redigerad av GaussBonnet 2008-08-22 kl. 20:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in