2008-08-13, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DavidLarsson
uppenbart att de mår dåligt för att det är ett osunt beteende, sex mellan man och man kommer alltid att vara osunt eftersom det inte leder till någonting.
Om det inte ledde till något så skulle de inte ha sex. Det leder till lycka. Homosexuella mådde inte dåligt i gamla Grekland för att det var ett accepterat beteende då.

Förresten, tycker du att sex mellan två kvinnor är också fel?
Citera
2008-08-13, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Om det inte ledde till något så skulle de inte ha sex. Det leder till lycka. Homosexuella mådde inte dåligt i gamla Grekland för att det var ett accepterat beteende då.

Förresten, tycker du att sex mellan två kvinnor är också fel?

Här snackas det om bajspackare, inte lebbar.
Citera
2008-08-13, 16:58
Medlem
Citat:
Fan, brukar folk se dig som en ''snygging'', är du populär?

ehh ja jag är snygg som fan och poppis! ^^ jag är för snygg för dig!
Citera
2008-08-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom

Om du pratar om HIV så har det inte med homosexualitet att göra, utan analsex. Anledningen är att tarmslemhinnan är mer känsligt för virusangreppet och för att det är vanligt med att små blödningar uppstår.

det har inte bara med analsex att göra. man kan få det på många andra sätt. Inte heller bara genom sex. många knarkare lider av hiv också!
Citera
2008-08-13, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coxxe

Du är så där störigt irriterande men ändå rätt gulligt hur du säger emot mig hela tiden

Du är läcker bruden
Citera
2008-08-13, 17:27
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
det har inte bara med analsex att göra. man kan få det på många andra sätt. Inte heller bara genom sex. många knarkare lider av hiv också!

Ja det är väl klart, men nu påpekade jag bara att "sjukdomarna" som DavidLarsson sa hade med SJÄLVA homosexualitet att göra inte alls har det. Såklart. Det är väl klart som fan att det smittar på andra sätt också. Kan inte knarkare ha analsex också då? Haha, hej märka ord.
Citera
2008-08-13, 18:11
Medlem
TinkerBell86s avatar
Citat:

Jag har trott hela tiden att du varit en homosexuell kille, där ser man.
Citera
2008-08-13, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TinkerBell86
Jag har trott hela tiden att du varit en homosexuell kille, där ser man.

Hon är bisexuell tjej.
Citera
2008-08-13, 18:48
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
uppenbart att de mår dåligt för att det är ett osunt beteende, sex mellan man och man kommer alltid att vara osunt eftersom det inte leder till någonting.

Men väx upp lite förfan. Bara för att du säger att homosexuella ägnar sig åt ett "osunt" beteende så betyder inte det att det är sant. Om inte ens världens bästa vetenskapsmän kan hävda att det är "osunt" med homosexualitet, varför skulle någon då tro på ditt patetiska raljerande?
Citera
2008-08-13, 18:59
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Att vi känner njutning är ett sätt naturen använder sig av för att locka oss att ha sex så ofta så möjligt. Njutningen är det som driver oss till att försöka ha sex om och om igen, och på så sätt öka våra chanser att fortplanta oss. Även kåthet och attraktion är sätt som naturen använder sig av för att locka oss till fortplantning.

Menar du då att homosexuella INTE njuter av homosexuellt sex?

Jag menar, om naturen nu menade att heterosexualitet ska vara den genomgripande normen, varför tycker bögarna då att det är skönt att bli penetrerade i röven av en annan man? Det blir ju inga barn av sådant överhuvudtaget.

Även med heterosexuella så kan jag tala om för dig att det blir inga barn av oralsex eller analsex. Det blir heller inga barn av att spanking, golden showers eller bajssex. Ändå så ägnar sig heterosexuella åt dessa aktiviteter, och det måste ju vara skönt på något sätt för de verkar ju gilla vad de håller på med. Hur går detta ihop med ditt "naturlighetsargument"?

Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Det är kanske svårt för en modern människa att förstå att sexualiteten endast är till för förökning, då vetenskapen i stort sätt tagit över naturens roll i dag. Men om du ser tillbaka i tiden kommer du se att det var naturen som höll nere folkmängden, inte preventivmedel (eller sexuella handlingar som ej kan leda till fortplantning).

Det som höll nere folkmängden förr är samma sak som håller nere folkmängden idag, nämligen männisor som utövar våld mot andra människor. Att sexualiteten är till för förökning fårn början är det heller ingen som säger emot, det du däremot inte verkar ha förstått är att människan är en evolutionistisk avvart som har utvecklats utanför ramarna för det som anses vara naturligt. Varför skulle då människans sexualitet sitta kvar i samma infantila, naturliga stadium fortfarande? Om du tar en titt ut i världen så blir det ganska övertydligt att människan inte ägnar sig åt särskilt "naturliga" aktiviteter ("naturliga" enligt biologikonservativa dvs.)

Eller kan det vara så att vad som var "naturligt" igår eller häromårtusendet, inte är lika naturligt idag? Om det är något som man bör har lärt sig om naturen vid det här laget så är det att naturen förändras och utvecklas HELA TIDEN. Vad är det som säger att homosexualitet, kärnvapenkrig och rymdforskning inte bara är nästa steg i människans evolution? En art måste inte förändras fysiskt för att det ska räknas som utveckling, den uppbyggnade den moderna människan har, har hon haft i flera tusen år. Har människan inte utvecklats ALLS sen dess då? Jo beteendemässigt och kunskapsmässigt, och det har gått med en rasande takt.

Så, jag ställer frågan återigen: vad är det som säger att alla "onaturliga framsteg" som sker inte bara är nästa steg i människans evolution? Homosexualitet kan ju lika gärna vara moder naturs sätt att se till att vi inte överbefolkar denna planet och dör ut p.g.a överbefolkning, eller hur?

Visserligen tror jag inte på "moder natur" själv (naturen är inget väsen som kan tänka kognotivt, naturen är inget annat än en enda lång kemisk reaktion), men det skulle vara nog så rimligt om homosexualiteten är naturens lösning på överbefolkning. Varken naturkatastrofer, dödliga epidemier eller krig lyckas ju hålla vårt bestånd nere utan vårt antal ökar lavinartat och kommer antagligen att strypa hela arten till döds i sinom tid. Om det då exploderar en våg av homosexualitet så kommer förökningen att avstanna markant och en naturlig balans bibehålls...
Senast redigerad av Coffe_K4n0n 2008-08-13 kl. 19:02.
Citera
2008-08-13, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Men väx upp lite förfan. Bara för att du säger att homosexuella ägnar sig åt ett "osunt" beteende så betyder inte det att det är sant. Om inte ens världens bästa vetenskapsmän kan hävda att det är "osunt" med homosexualitet, varför skulle någon då tro på ditt patetiska raljerande?

Ingen vetenskapsman tycker ju att världen och människorna borde gå under heller, så varför tycker du det då?
Citera
2008-08-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Nej, läs på om evolutionen. Det som funkar givet en viss miljökontext överlever. Det är inte det samma som ett syfte. Ett syfte kräver ett medvetande.

Jaja, kalla det vad du vill, jag menar bara att det alltid finns en logisk förklaring bakom både vårt beteende och vår fysiska utformning.

Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Hur vet du btw att homosexualitet inte har någon artspecifik fördel?

Det är en betydligt mer intressant diskussion. Något är det givetvis, då allt tyder på att homosexualitet varit en faktor i mänskligheten (och den övriga djurvärlden) under en längre tid.

Om man tänker sig virus och bakterier finns dom helt klart av en anledning. Deras uppgift är att hålla nere jordens befolkningsmängd. Men homosexualiteten som du antagligen redan vet, beror ju vare sig på ett virus eller en bakterie, utan är en genetisk missbildning. Mannen har fått kvinnans sexualitet och tvärtom.

Varför såna här förödande misstag uppkommer är ju en väldigt intressant fråga, generna borde ju inte fela utan orsak. Kanske föräldrarna inte var ämnade för att skaffa barn tillsammans, kanske det skedde komplikationer under graviditeten eller vid förlossningen. Jag är tyvärr inte tillräckligt insatt för att ge dig ett riktigt svar på den frågan.
Senast redigerad av Das Auto 2008-08-13 kl. 19:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in