2008-07-15, 18:31
Medlem
pzbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HåkanStrömberg
Bibeln har alla svar. Har du döpt dig?
De är djävulens verk, precis. Hur är det motsägelsebart?
Är inte incest djävulens verk då? Jag menar, enligt bibeln så är männskligheten baserad på incest. Borde vi inte då allihopa vara syndare och djävulsdyrkare som innerst inne älskar homo-sex och dricker blod efter maten?
Citera
2008-07-15, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balle Anka
HåkanStrömberg

Vad är din mission? Att omvända någon som frivilligt sökt sig till Flashback?

Min mission är att sprida guds ord vidare, jag har hört att det finns en hel del vilsna själar här.
Citera
2008-07-15, 18:34
Medlem
Balle Ankas avatar
Citat:
Han är en syndare, han brinner förmodligen i helvetet just nu.

Nej, jag skulle tro att han är död.

Citat:
Ursprungligen postat av George Carlin, in memoriam
Think about it. Religion has actually convinced people that there's an invisible man living in the sky who watches everything you do, every minute of every day. And the invisible man has a special list of ten things he does not want you to do. And if you do any of these ten things, he has a special place, full of fire and smoke and burning and torture and anguish, where he will send you to live and suffer and burn and choke and scream and cry forever and ever 'til the end of time!

But He loves you. He loves you, and He needs money! He always needs money! He's all-powerful, all-perfect, all-knowing, and all-wise, somehow just can't handle money! Religion takes in billions of dollars, they pay no taxes, and they always need a little more. Now, you talk about a good bullshit story. Holy Shit!

Visste du förresten att kristendomen plankat 'helvetet' rakt av från hedendomen, och att där snarare råder ett lugn till följd av den ogenomträngliga kyla som råder i Hel?

Nä, bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete.
Citera
2008-07-15, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pzbe
Är inte incest djävulens verk då? Jag menar, enligt bibeln så är männskligheten baserad på incest. Borde vi inte då allihopa vara syndare och djävulsdyrkare som innerst inne älskar homo-sex och dricker blod efter maten?

Du verkar inte förstå meningen bakom dessa ritualer du skojar så friskt om. Bibeln är bortom incest, bibeln är naturen. Homo-sex och bloddrickande är djävulsdyrkande, men du har ingen koppling till bibeln där.
Citera
2008-07-15, 18:36
Medlem
TellusGs avatar
Citat:
Det står i bibeln att man ska älska sin näste, inte sin näste bög!
Regler är regler och de finns av en anledning.

Inte sin nästa gud heller, eller kvinna, eller man. sin näste. Vilken roll det nu spelar, det är bara en dålig bok som uppmanar folk till självhjärntvätt och trollfasoner på flashback.
Citera
2008-07-15, 18:38
Medlem
Flytande_argots avatar
Det är även en synd att äta räkor enligt bibeln. Vad tycker du vi ska göra åt detta?
Citera
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Du måste vara bög=sjuk, för det är klart att jag inte kan acceptera något sådant det är fy förskräckligt för att gud satt oss människor på jorden för att föda barn tillsammans inte tränga in bajset till pannbenet!

Isåfall hoppas jag att du anser att killar som aldrig skaffar barn och sätter på kvinnor i tvåan är lika illa som bögar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balle Anka
Nej, jag skulle tro att han är död.

Visste du förresten att kristendomen plankat 'helvetet' rakt av från hedendomen, och att där snarare råder ett lugn till följd av den ogenomträngliga kyla som råder i Hel?

Nä, bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete.

Nej, så är det inte. Helvetet är inget som kan stjälas eller omplaceras och påverkas av ord, det har alltid funnits, och kristendomen har den enda sanningen.
Citera
2008-07-15, 18:39
Medlem
puberts avatar
Citat:
En satanist dyrkar sig själv och tror inte på någon. Medans gud är en som tänker på alla. Allt bögar gör är ju att tänka på sig själva, precis som djävulen, de tycker synd om sig själva och undrar varför de inte har rättigheter till deras fasansfulla liv. Det är bättre vi gör oss av med dom.

Och varför anser du att bögar enbart tänker på sig själva? Bara för att de inte kan bli kära i kvinnor så drar du slutsatsen att de struntar i varenda människa på jorden? En väldigt konstig slutsats måste jag säga...

Och berätta gärna vad som är så fasansfullt med deras liv. På vilket sätt tar någon skada av att bögar existerar?
Citera
2008-07-15, 18:40
Medlem
pzbes avatar
Citat:
Du verkar inte förstå meningen bakom dessa ritualer du skojar så friskt om. Bibeln är bortom incest, bibeln är naturen. Homo-sex och bloddrickande är djävulsdyrkande, men du har ingen koppling till bibeln där.
Du svarade inte på min fråga angående incest delen i bibeln. Är inte incest en synd enligt den heliga boken?
Citera
2008-07-15, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Isåfall hoppas jag att du anser att killar som aldrig skaffar barn och sätter på kvinnor i tvåan är lika illa som bögar.

Självklart, de borde brinna i all evighet, men de är ändå inte på samma onda nivå som bögar.
Citera
2008-07-15, 18:42
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Självklart, de borde brinna i all evighet, men de är ändå inte på samma onda nivå som bögar.

Så du kan avgöra vilken gradering det är på guds ord? Hädelse. Brinn i helvete för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in