@ Abbadon
Allt är inte synd i bibeln, men det finns ibland saker som människor lägger till vid sidan av Guds ord som ibland kan verka som synd. Fariseerna var duktiga på detta, då var det något som kallades den muntliga traditionen vid sidan av Guds ord självt. Detta är inte alls så bra.
Det finns ganska många saker som många icke kristna missar när de läser Paulus brev just för att man aldrig sätter sig in i det. bland annat så finns det ett ställe där de kristna blev förföljda och Paulus uppmanade att ingen skulle gifta sig just då för att det bara skulle bli problem...
Men detta tar några som om man inte får gifta sig enligt bibeln.. för Paulus säger så...
Ärligt talat så tror jag det låter som om du vill ha ett samhälle där det är OK att göra vad man vill, tyvärr så tror jag inte att ett sådant samhälle skulle fungera.
Eller så är du bara ute efter att få tillåtelse till att ha sex med hur många som helst.
Enligt Gud är detta synd, bara så du vet.
Lite nyfiken på vart det sker häxbränningar idag.
@ Nineteen.
Det handlar inte om regler och moralkakor längre.
Det hela handlar om tro och ett liv tillsammans med Gud där han får forma och förvandla oss.
Då heter det inte längre du skall, utan jag vill.
kanske förstår du detta, kanske inte.
ett av de bästa bibelord är nog detta:
Mat 11:28 Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor, så skall jag ge er vila.
Mat 11:29 Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar.
Mat 11:30 Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt."