Citat:
Ursprungligen postat av Voddy
jag tror det mest handlar om den homosexuella gärningen som är synd oavsett om det är kvinna m kvinna eller man m man.
inte vart man stoppar pitten.
Om vi ska klyva hår så är oralsex mellan man och kvinna, eller en Fleshlight helt ok då alltså? Hur ses det på dildos, har dom samma status som penis? Är det ok att en av samma kön vidrör den andres kön i något sammanhang?
Citat:
Det står inte mycket om analsex i bibeln av vad jag har sett, men jag anser personligen att det är onormalt och inte ens tanken att vi ska ha sex på detta sätt.
Vad tror du röven används till egentligen?
Det är huvudet på spiken Voddy. Du tycker det är onormalt och avstår från det, antagligen för att du tycker det är ohygieniskt och inte för vad Gud tycker. Sedan finns det dom som gillar det, män som kvinnor och det är deras ensak. Vad folk gillar i sängen är inte upp till religiösa att bestämma, utan det är något som finns med i dom mänskliga rättigheterna som religion håller så kärt.
Analsex används som preventivmedel i en del länder för att katolska kyrkan har förbjudit användandet av kondomer. Om jag inte missminner mig så är det vanligt på Kuba och Haiti, men jag har ingen källa på det. Så om man ser det på det sättet så har kyrkan förbjudit det bästa sättet att skydda sig, och tvingat människor genom tro att idka sex på ett annat mer obskyrt sätt som kan sprida sjukdomar.
Citat:
Edit:
ska nog omformulera mig lite...
Vad är kärlek enligt dig?
Är sex det enda sätt att visa kärlek på?
Sex är väl det finaste men kan ge en partner man älskar och lever ihop med. Det finns massor av andra saker med t.ex kramar, pussar, blommor, omtanke och komplimanger t.ex.