2012-04-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadon
Typiskt religiös att va hotfull, inget nytt där.

Gud mördade i bibeln med, sodom och Gomorra bla?
Nej människan har ej fri vilja enligt religionen, vad har du fått det ifrån? För gud vet allt om dig och allt du kommer att göra innan du föda, inte mycket till fria tyglar där.

Tyvärr det är faktiskt du som är dum i huvudet som inte förstår att gud är källan till allt enligt bibeln, vi hade j haft ett koncept an ondska om inte gud hade skapat djävulen eller hur? ta och läs din barnbok så du själv vet va du pratar om.

Dumförklaring är inte heller något nytt.

För det första så Ja, Gud dödade människor i Gamla testamentet. I Nya testamentet går han dock enligt en annan strategi, dvs. ger oss mycket mer fri vilja men vi straffas utefter vad vi gör efter att vi dör istället för att straffa oss omedelbart (jämför Sodom och Gomorra).

Ja, Gud är källan till allt, men man är dum i huvudet på riktigt om man tror att Gud skapade homosexualiteten. Gud skapade inte homosexualitet, det gjorde vi, såsom att Han inte skapade mördare, våldstagare, tjuvar mm - det gjorde vi!
Citera
2012-04-09, 13:07
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktaren!
Dumförklaring är inte heller något nytt.

För det första så Ja, Gud dödade människor i Gamla testamentet. I Nya testamentet går han dock enligt en annan strategi, dvs. ger oss mycket mer fri vilja men vi straffas utefter vad vi gör efter att vi dör istället för att straffa oss omedelbart (jämför Sodom och Gomorra).

Ja, Gud är källan till allt, men man är dum i huvudet på riktigt om man tror att Gud skapade homosexualiteten. Gud skapade inte homosexualitet, det gjorde vi, såsom att Han inte skapade mördare, våldstagare, tjuvar mm - det gjorde vi!

Jag är iallafall inte så dum att jag tror på ett fantasifoster..

Vem skapade människan då?
Citera
2012-04-09, 13:08
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktaren!
Jaha, bara för att några djur gör det så kallas det "naturligt"?? Gud skapade djuren också, de har inte lika mycket frivilja som oss, eller Jo det har de, men inte lika många alternativ som oss allmänt sätt (tex. de måste döda andra djur för att äta). Men likväl kan de sätta på en annan av samma ras, inte gör det väl det naturligt för att det sker ute i naturen.

Shit, vilka slutsatser du kommer fram till - "bevisat" my ass! Vilket dravel!

Och du drar fram att homosexualitet är fel ur en bok skriven av ett par munkar? De använde bibeln för att kontrollera folket genom rädsla och skräck.

Kärlek och värme är aldrig fel. Pedofiler som våldför sig på små försvarslösa barn är däremot fel. Två vuxna människor som älskar varandra oavsett kön är rätt.

Det du säger är att Gud straffar människor som visar kärlek.
Citera
2012-04-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Och du drar fram att homosexualitet är fel ur en bok skriven av ett par munkar? De använde bibeln för att kontrollera folket genom rädsla och skräck.

Kärlek och värme är aldrig fel. Pedofiler som våldför sig på små försvarslösa barn är däremot fel. Två vuxna människor som älskar varandra oavsett kön är rätt.

Det du säger är att Gud straffar människor som visar kärlek.

Edit:
ska nog omformulera mig lite...

Vad är kärlek enligt dig?
Är sex det enda sätt att visa kärlek på?
Senast redigerad av Voddy 2012-04-09 kl. 14:23.
Citera
2012-04-09, 15:04
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voddy
Edit:

Nej, absolut inte. Homosexuella har inte bara rått sex om det är det du tror?
Citera
2012-04-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Nej, absolut inte. Homosexuella har inte bara rått sex om det är det du tror?
Nej, det påstår jag inte.
är bara nyfiken på hur du ser på vad kärlek är.
Citera
2012-04-09, 15:20
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
jag tror det mest handlar om den homosexuella gärningen som är synd oavsett om det är kvinna m kvinna eller man m man.
inte vart man stoppar pitten.
Om vi ska klyva hår så är oralsex mellan man och kvinna, eller en Fleshlight helt ok då alltså? Hur ses det på dildos, har dom samma status som penis? Är det ok att en av samma kön vidrör den andres kön i något sammanhang?

Citat:
Det står inte mycket om analsex i bibeln av vad jag har sett, men jag anser personligen att det är onormalt och inte ens tanken att vi ska ha sex på detta sätt.
Vad tror du röven används till egentligen?
Det är huvudet på spiken Voddy. Du tycker det är onormalt och avstår från det, antagligen för att du tycker det är ohygieniskt och inte för vad Gud tycker. Sedan finns det dom som gillar det, män som kvinnor och det är deras ensak. Vad folk gillar i sängen är inte upp till religiösa att bestämma, utan det är något som finns med i dom mänskliga rättigheterna som religion håller så kärt.
Analsex används som preventivmedel i en del länder för att katolska kyrkan har förbjudit användandet av kondomer. Om jag inte missminner mig så är det vanligt på Kuba och Haiti, men jag har ingen källa på det. Så om man ser det på det sättet så har kyrkan förbjudit det bästa sättet att skydda sig, och tvingat människor genom tro att idka sex på ett annat mer obskyrt sätt som kan sprida sjukdomar.

Citat:
Edit:

Sex är väl det finaste men kan ge en partner man älskar och lever ihop med. Det finns massor av andra saker med t.ex kramar, pussar, blommor, omtanke och komplimanger t.ex.
Citera
2012-04-09, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nineteen74
Om vi ska klyva hår så är oralsex mellan man och kvinna, eller en Fleshlight helt ok då alltså? Hur ses det på dildos, har dom samma status som penis? Är det ok att en av samma kön vidrör den andres kön i något sammanhang?

ja du har rätt i att sex är något mycket personligt och privat. Men jag tror också att om man utövar sex på detta sätt så är man starkt påverkad av samhället och porr.

Det behöver inte vara på detta viset men om det inte vore för porrindustrin så skulle dildon inte ha så stor betydelse för sängkammaren som det är idag.

Jag vet av egen erfarenhet hur man påverkas av porr, exempelvis så blir tjejer mer som objekt än människor, en planch på väggen typ.

Angående att sex är ett av de finaste saker som man kan få dela med sin fru håller jag med dig om.
Men samhället idag är helt snedvriden när det handlar om sex. Det finns inget vackert i det hela längre. Det räcker att se på tv för att förstå detta. Allt handlar om den egna njutningen nu för tiden, är detta kärlek?
Citera
2012-04-09, 16:04
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
ja du har rätt i att sex är något mycket personligt och privat. Men jag tror också att om man utövar sex på detta sätt så är man starkt påverkad av samhället och porr.

Det behöver inte vara på detta viset men om det inte vore för porrindustrin så skulle dildon inte ha så stor betydelse för sängkammaren som det är idag.

Jag vet av egen erfarenhet hur man påverkas av porr, exempelvis så blir tjejer mer som objekt än människor, en planch på väggen typ.

Angående att sex är ett av de finaste saker som man kan få dela med sin fru håller jag med dig om.
Men samhället idag är helt snedvriden när det handlar om sex. Det finns inget vackert i det hela längre. Det räcker att se på tv för att förstå detta. Allt handlar om den egna njutningen nu för tiden, är detta kärlek?

Dildon fanns innan porrindustrin, samt man måste förstå varför någon använder en dildo eller en sex produkt. Kan du lista ut det?

Jo jag förstår att du är lättpåverkad, du är ju religiös så det svarar på frågan i sig. Men inte alla är påverkade av sex industrin precis som att inte alla är påverkade av religion.

Det är hur du själv gör det till när du älskar, inte samhället. Och att det är snedvridet är att kristendomen la sig i vad folk hade för sig i sänghalmen, handling konsekvens.

Kärlek är kärlek oavsett kön eller art.
Citera
2012-04-09, 16:37
Medlem
Citat:
Dildon fanns innan porrindustrin, samt man måste förstå varför någon använder en dildo eller en sex produkt. Kan du lista ut det?

Jo jag förstår att du är lättpåverkad, du är ju religiös så det svarar på frågan i sig. Men inte alla är påverkade av sex industrin precis som att inte alla är påverkade av religion.

Det är hur du själv gör det till när du älskar, inte samhället. Och att det är snedvridet är att kristendomen la sig i vad folk hade för sig i sänghalmen, handling konsekvens.

Kärlek är kärlek oavsett kön eller art.

Jag sa aldrig att dildon inte fanns före porrindustrin, bara det att folk inte skulle ha samma intresse av dildon om det inte vore för porrindustrin.

så det är de kristnas fel att man ligger runt och anser att det är allmänt acceptabelt?
Att vara otrogen? är detta de kristnas fel?
Det är liknande saker som tv är fyllt av, och det gör att det blir mer accepterat med sådant i samhället.
Citera
2012-04-09, 16:39
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Jag sa aldrig att dildon inte fanns före porrindustrin, bara det att folk inte skulle ha samma intresse av dildon om det inte vore för porrindustrin.

så det är de kristnas fel att man ligger runt och anser att det är allmänt acceptabelt?
Att vara otrogen? är detta de kristnas fel?
Det är liknande saker som tv är fyllt av, och det gör att det blir mer accepterat med sådant i samhället.

Du måste förstå det mänskliga beteendet, när man undanhåller något och sen släpper det så blir det kaos. Sex industrin i japan är en klart bevis på det beteendet, samma sak när kristna förbjöd alkoholen i USA som resulterade i misär med att kriminella organisationen som maffia föddes. bla..

Läs lite om din tro och hur sexet ansågs av kyrkan så får du en bättre insyn.
Citera
2012-04-09, 16:44
Medlem
Citat:
Du måste förstå det mänskliga beteendet, när man undanhåller något och sen släpper det så blir det kaos. Sex industrin i japan är en klart bevis på det beteendet, samma sak när kristna förbjöd alkoholen i USA som resulterade i misär med att kriminella organisationen som maffia föddes. bla..

Läs lite om din tro och hur sexet ansågs av kyrkan så får du en bättre insyn.

Är nog inte med på vad du menar, kan du förklara lite bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in