Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
En gång fanns inte vatten, sen fanns det helt plötsligt vatten. Jag kan inte påstå att jag förtår detta när Gud skapade världen heller.
men det är lätt att förstå om gud inte skapade världen.
syre och väte har bildats genom fusion i en stjärna och har tack vare en explosion hamnat på den unga varma planeten tellus i stora mängder i form av vattenånga. tiden går jorden blir kallare tills det når den temperatur då ångan konsenseras och det blir ett riktigt jävla oväder. några miljard år senare har evolutionen skapat människan.
Citat:
Förmodar att människan skulle lära sig något av sina forna misstag och att en ny tid skulle komma iom Noa. Ett nytt förbunds sluts iom detta också..
bra pedagog som har ihjäl alla elever. om du inte reagerar på detta har du vidrig moral. just därför man ska motarbeta religion så folk får vettig moral och färre slipper lida och dö tack vare religiösa tokstollar.
Citat:
Mm men han är också den som skapat oss. Kan man applicera detta moraliska förpliktelser till den skapare som av kärlek skapat oss. Tacka gud för att du finns. Så ser jag det.
klart man kan. så fort något är definerat går det att analysera moraliskt. gud massmord enligt bibeln står klart och tydligt och kan alltså analysera ur vår moral. visst, moralisk relativism, men vi kan ändå som samhälle iaf enas om att vi inte vill ha med religion att göra.
anser du att en förälder ska ha rätt att ha ihjäl sina barn?
visst judarna kunde inte applicera moraliska förpliktelser på hitler, men likförbannat hade han ihjäl massa människor och anses av de flesta som grym.