SMA
Citat:
Tycker du ja. Vem har sagt att din tolkning är den rätta? Frågar man ett Jehovas Vittne så är de nog övertygade om att deras tolkning är den rätta. Om vi leker med tanken att dessa två tolkningar är de enda som finns och att en av dem är rätt så är det tydligt att en av er tolkar guds ord fel och kommer hamna i helvetet. Men bägge av er gör bara så som ni tror att gud vill att ni ska göra. Var finns gud i det hela för att ge er vägledning? Ingenstans! Om han existerar så sitter han och garvar och eldar på i ugnen för en av er ska brinna! Rättvist? Godhet?
ja, Gud är med o ger vägledning, o så kan du ju titta på hur mkt jehovas ökar o hur stora de är.
samt att de har en hel drös datumbestämda profetior som aldrig slagit in.
Jag tycker vi får vägledning, jehovas får säkert med men vägrar lyssna, det är vad jag tror, men jag vill itne dömma ut dem så hårt.
Men jag tror inte de har rätt helt enkelt.
Citat:
Tycker min liknelse var bra. Det är fortfarande de anställa som representerar företaget och det som de monterar och släpper ut är det som ger företaget dess rykte. Jag förstår hur du menar men jag håller inte med dig. Din liknelse säger mer att det finns 1000 olika religioner och 10% av dem är dåliga. Men så funkar det inte. Alla de dåliga bilarna kommer fortfarande från samma företag och därmed är företaget (kristendomen) ansvarig för vad dess anställda gör.
Ja o i min liknelse var det ritningen som var kristendomen och alla arbetare som var de kristna.
O jag ville bara förklara att arbetarna kan göra fel men ritningen är lika bra ändå.
vad är det dåliga i min liknelse?
Citat:
Man kan slå in det hur man vill egentligen men vad man ska se i slutändan är att homosexuallitet inte är något annat än kärlek mellan två personer på lika villkor. Hur det kan vara dåligt i någons ögon är bortom mitt förstånd.
här har vi bara olika åsikter, jag tror inte man är född till det o att de borde kunna hitta en fru egentligen...bara att det kan ha hänt nått i deras liv...jag tror itne vi kommer nånstans påatt tjafsa om det, man ska itne döma ut dem, man ska behandla alla väl! det är vad jag står för! men jag vill lägga ner diskussionen om hurvida man är född till det eller inte. det hör hemma i en helt egen tråd!
Citat:
Faktum kvarstår att gud byggt en trasig bro. En rättvis och god gud hade fixat satan och låtit alla människor leva i frid och sen komma till himmelen. Men nej, tydligen åt någon ett äpple som gud gillade och därför får småbarn cancer idag. Långsint? Överreagerande? Galen?
Men det är itne et det handlar om, gud har skapat bron, han vill att vi av egen vilja ska komma till honom! o om bara han är alternativet, så har vi ingen egen vilja att komma.
tillåt mig att skriva en liknelse:
Du vet när man var liten o folk skickade små lappar till varandra.
"Hej, får jag chans på dej?"
Då fanns det alltid en JA och en NEJ ruta som den andra skulle kryssa i.
Typ så är det med gud. han vill att du ska säga JA till honom, men då måste du ha NEJ alternativet med!