varangian
(här först är bara det jag redan skrev, efter det kommer fortsättningen)
Det viktigaste att leva efter är det här(bibelcitat)
Älska herren din gud av hela ditt hjärta och ditt förstånd
Älska din nästa så som dig själv
huhuhu vad ondskefullt o diskriminerande.
här kommer fortsättningen som jag inte hann med i går:
Sex
Men ja, bibeln tipsar om att leva med din fru o inte med massa andra...så sant så.
Inom giftermålet = ej andra kvinnor, utan din egen.
maschokister
(här först är bara det jag redan skrev, efter det kommer fortsättningen)
Citat:
* kritiskt tänkande människor som inte är troende
Så sant så, så vi förtrycker dem genom att säga att dom kommer brinna? det är deras eget val att brinna!
Vilket ju är helt vansinnigt fel från de kristnas sida!
och vad är periskopet om kvarnstenen? tror inte de klassas som farliga eller fiender enligt bibeln...möjligtvis av tvivlande kristna...
Kvinnan
det paulus skriver är till en församling i vilken kvinnorna bestämmer totalt o heldominerar allt.
Angående abort(vilket behöver en helt egen tråd) så handlar det om att en del tycker man dödar barn. men det gäller ju även okristna som är emot abort...jag tycker det är fel att sätta lagar påatt man itne får göra abort, ajg tycker det är upp till var o en hurvida man tycker man dödar sitt barn eller inte...
homosexuella
det finns inga säkra bevis på om man föds till det eller inte, o tills man vet det är det rätt onödigt att tjafsa om det.
en klassiker är ju massor av män i ett fängelse o en del blir lite mer homosexuella då, en del blir våldtagna av äldra män som små o blir homosexuella, känns itne som att de är födda till det...
Och vad är förtrycket?
Även om man itne är troende kan man väll se att man+kvinna=föra oss vidare till nya generationer o att det är naturens gång?
Så sant så, så vi förtrycker dem genom att säga att dom kommer brinna? det är deras eget val att brinna!
Vilket ju är helt vansinnigt fel från de kristnas sida!
och vad är periskopet om kvarnstenen? tror inte de klassas som farliga eller fiender enligt bibeln...möjligtvis av tvivlande kristna...
Kvinnan
det paulus skriver är till en församling i vilken kvinnorna bestämmer totalt o heldominerar allt.
Angående abort(vilket behöver en helt egen tråd) så handlar det om att en del tycker man dödar barn. men det gäller ju även okristna som är emot abort...jag tycker det är fel att sätta lagar påatt man itne får göra abort, ajg tycker det är upp till var o en hurvida man tycker man dödar sitt barn eller inte...
homosexuella
det finns inga säkra bevis på om man föds till det eller inte, o tills man vet det är det rätt onödigt att tjafsa om det.
en klassiker är ju massor av män i ett fängelse o en del blir lite mer homosexuella då, en del blir våldtagna av äldra män som små o blir homosexuella, känns itne som att de är födda till det...
Och vad är förtrycket?
Även om man itne är troende kan man väll se att man+kvinna=föra oss vidare till nya generationer o att det är naturens gång?
Citat:
Vart kommer hotet? vadå tala ned? o det diskrimineras inte...
Att tala ned andra, hota andra och diskriminera andra är att förtrycka andra.
Svårare än så är det inte. Och bibeln är full av just detta.
Svårare än så är det inte. Och bibeln är full av just detta.
Det viktigaste att leva efter är det här(bibelcitat)
Älska herren din gud av hela ditt hjärta och ditt förstånd
Älska din nästa så som dig själv
huhuhu vad ondskefullt o diskriminerande.
här kommer fortsättningen som jag inte hann med i går:
Sex
Citat:
Han säger inte alls att man ska kastrera sig!
Direkt felaktigt. Helst skall du kastera dig enligt Jesus, om du inte klarar detta bör du begränsa ditt sexualliv till en partner inom giftemålet.
Så förtyck av andra som anser annorlunda.
Så förtyck av andra som anser annorlunda.
Men ja, bibeln tipsar om att leva med din fru o inte med massa andra...så sant så.
Inom giftermålet = ej andra kvinnor, utan din egen.
maschokister
Citat:
ok, jag tror du är vettig nog att inse att du inte måste känna njutningar när någon slår dig...så jag bryr mig helt enkelt inte om den här.
Sådana som vänder andra kinden till när någon misshandlar dem och som känner någon pervers njutning i detta.