Citat:
Knappast, hurså?
Punkterna jag tog upp var bara exempel på hur man oavsätt religion kan hitta saker som är dåliga och fel, det finns oerhört mycket mer som jag anser är fel i kristendomen.
ok, lät som att du tyckte att vara snäll är nått allmänt o vara hatisk är nått de kristna hittat på, för du tog upp som ett utmärkande för dem.
Citat:
Trots detta är jag alltså döpt kristen mot min vilja när jag föddes, det är ju helt sjukt egentligen att man ska bestämma ett barns religion utan att de själva får välja
Det är därför jag är med i en baptistkyrka, där döps bara folk som själva väljer att det är det dom vill...vi är emot barndop. barndop har inget stöd i bibeln.
Citat:
Och något jag finner störande är alla de som väljer de som de tycker passar bäst att följa i bibeln. Väldigt många kristna har valt att följa reglerna i bibeln såsom anti-homosexualitet till 100%, men när de kommer till regler som att man aldrig får vara nära en tjej med mens eller att det är tillåtet att sälja sin dotter till slaveri, då väljer man bort det. Hur kan man, om man verkligen tror på att bibeln ÄR guds ord, sätta sig å bestämma att nej, där har du fel gud ja ska visst inte stödja slaveri som du tycker... Jag förstår verkligen inte
1. det är tragiskt, jag håller med dej
2. man får vara nära sin tjej när hon har mens...
3. det är tillåtet, betyder det att man måste det? det är väll rätt självklart att i dagens samhälle vill man inte sälja sin dotter som slav. och grattis, du måste inte sälja henne heller.(samt att jag aldrig läst att man får sälja henne som slav).
4. sätter man sig o säger "nej där har du fel gud" så kan man lika gärna skippa att tro!