Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 16:34
  #1165
Medlem
Kukdukens avatar
Jag undrar om det stod i manus att Gustav skulle hötta med näven och säga "hörrudu" i tid och otid eller om skådisen själv lade till det.

Serien har en mycket bra harmoni mellan intrigerna på kontoret och dramat på båten.

Jag gillar Henrik Bjurhed.
Citera
2018-09-18, 11:52
  #1166
Medlem
Ca 24min och 10s in i säsongsavslutningsavsnittet i säsong 13, avsnitt 18 alltså.
Uno står och ska demonstrera hur man byter bölja och plötsligt så dyker nunnan Hanna upp.
Bakom Uno så skymtar en servitris.
Är inte det Lotta Karlge som fyra säsonger senare dyker upp som Anja Remmer, Alexandras dotter?
Citera
2018-09-23, 13:55
  #1167
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Ca 24min och 10s in i säsongsavslutningsavsnittet i säsong 13, avsnitt 18 alltså.
Uno står och ska demonstrera hur man byter bölja och plötsligt så dyker nunnan Hanna upp.
Bakom Uno så skymtar en servitris.
Är inte det Lotta Karlge som fyra säsonger senare dyker upp som Anja Remmer, Alexandras dotter?

Jag vet inte exakt vilken scen det är, men ja hon förekommer liksom en lång rad andra i flera roller! Mickis pojkvän mot slutet, är ju också Pirjos galne man i början, Johan H:son rånar Lisa på dagskassan tidigt, innan han långt senare dyker upp som Viktor Remmer, Jeanette är otrogen passagerare långt innan hon dyker upp som Jeanette plus massa andra som jag har glömt.....
Citera
2018-09-23, 21:53
  #1168
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Jag vet inte exakt vilken scen det är, men ja hon förekommer liksom en lång rad andra i flera roller! Mickis pojkvän mot slutet, är ju också Pirjos galne man i början, Johan H:son rånar Lisa på dagskassan tidigt, innan han långt senare dyker upp som Viktor Remmer, Jeanette är otrogen passagerare långt innan hon dyker upp som Jeanette plus massa andra som jag har glömt.....

Alexandra Remmer dyker också upp tidigare som polis.
__________________
Senast redigerad av RobieBwoi 2018-09-23 kl. 21:56.
Citera
2018-09-23, 21:55
  #1169
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Alexandra dyker också upp tidigare som polis.

Just det, det stämmer! Fan jag vet att det är fler men kommer inte på några fler just nu...
Citera
2018-09-23, 21:59
  #1170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Just det, det stämmer! Fan jag vet att det är fler men kommer inte på några fler just nu...

Absolut det har ni helt rätt i.
Jag skrev bara för att se om jag hade rätt. Hon står inte med bland medverkande så ville bara kolla om min iakttagelse var rätt eller om jag bör skaffa glasögon. :P
Citera
2018-09-23, 22:00
  #1171
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Just det, det stämmer! Fan jag vet att det är fler men kommer inte på några fler just nu...

Vi får ju inte glömma den "klassiska" (eller iaf den mest välkända). Beatrice som var Ellinor från början
Citera
2018-09-23, 22:34
  #1172
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Absolut det har ni helt rätt i.
Jag skrev bara för att se om jag hade rätt. Hon står inte med bland medverkande så ville bara kolla om min iakttagelse var rätt eller om jag bör skaffa glasögon. :P

Haha, nej du behöver inte glasögon, hon förekommer relativt flitigt i bakgrunden, innan hon träder fram som den trotsiga lite stökiga Anja Remmer...
Citera
2018-09-25, 09:58
  #1173
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Håller på att plöja igenom serien på svt-play. Sett nästan 13 säsonger och fattar inte riktigt varför jag tittar.

Uno, menlös karaktär som inte bidrar med ett dyft, igårdagens avsnitt jag såg blev han hypnotiserad och stannade i sjuårs-stadiet. FN går runt och lånar pengar av alla för man ska fatta hur farligt det är att fastna i ett spelmissbruk.

Joker, totalt menlös.

Folk springer av och på båten som det vore någon snabbköpsaffär.

Idioten som ständigt korsar östersjön med sina vandrande pinnar och giftspindlar.

Doktorn som körde voodoo på sina dockor för några säsonger sen.
Citera
2018-09-25, 11:39
  #1174
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Håller på att plöja igenom serien på svt-play. Sett nästan 13 säsonger och fattar inte riktigt varför jag tittar.

Uno, menlös karaktär som inte bidrar med ett dyft, igårdagens avsnitt jag såg blev han hypnotiserad och stannade i sjuårs-stadiet. FN går runt och lånar pengar av alla för man ska fatta hur farligt det är att fastna i ett spelmissbruk.

Joker, totalt menlös.

Folk springer av och på båten som det vore någon snabbköpsaffär.

Idioten som ständigt korsar östersjön med sina vandrande pinnar och giftspindlar.

Doktorn som körde voodoo på sina dockor för några säsonger sen.
Joker / Uno står för komik ju
Citera
2018-09-25, 11:50
  #1175
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Håller på att plöja igenom serien på svt-play. Sett nästan 13 säsonger och fattar inte riktigt varför jag tittar.

Uno, menlös karaktär som inte bidrar med ett dyft, igårdagens avsnitt jag såg blev han hypnotiserad och stannade i sjuårs-stadiet. FN går runt och lånar pengar av alla för man ska fatta hur farligt det är att fastna i ett spelmissbruk.

Joker, totalt menlös.

Folk springer av och på båten som det vore någon snabbköpsaffär.

Idioten som ständigt korsar östersjön med sina vandrande pinnar och giftspindlar.

Doktorn som körde voodoo på sina dockor för några säsonger sen.

Onödigt vetande men en av manusförfattarna sa efter sista avsnittet och då sa hon att det var lite "tokigt" (vad hon nu menade med det) att Uno blev hypnotiserad.

Det där med voodon tyckte hon att dem gick över gränsen med.
Citera
2018-09-25, 19:08
  #1176
Medlem
Enmansdemos avatar
Samtliga karaktärer i serien drar pistol utav olika krystade förevändningar
i dom sista sväljande minutrarna av sista avsnittet av säsong 11, t.o.m Margareta
putsa på sin, men allas revolvrar mystiskt jamed together...och nä alla brinner av är det bara turligt
2 personer som träffas i G som i gemenskaps-George & Gustav då kulan oväntat passerar igenom bådas kroppar mot sin väg mot att gå in väggen.

Mycket märkligt varför FNs farsa njuter av att ha honom hemma, jag fick pedofilvibbar, allt
för att bygga upp inför en ovärdig säsongsavslutning
precis som att Jeannetes foster bara vägrar å växa hela tiden

Det är också en överrepresentation av omotiverad kvinnomisshandel i den här serien,
dvs ofta med knuten näve, George, Totte, Karl, säkert fler karlar väntar på sin omgång
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-09-25 kl. 19:59.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback