2017-03-06, 10:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TusseTiger
Isåfall är det fel på min tv/laptop skärm med alt är jag färgblind. Är det bara jag som ser att det figurerar 3 olika däckgolv under seriens gång?
Här är ett litet amatör kollage på att http://i67.tinypic.com/14mqv5.jpg

Det ena är ju ett däck uppe vid skorstenen, det andra ett lägre däck och det tredje en annan plats. Inte ovanligt att färger etc förändras så.

Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Samma med fören på Freja i slutet av serien, ena stunden den gamla och senare den nya fören.

http://oi60.tinypic.com/1zlajc5.jpg

Det var väl dock så att den renoverades under seriens gång, om nu inte minnet sviker helt nämndes dessutom det i serien varvid den förändringen inte alls är konstig.
Citera
2017-03-06, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var väl dock så att den renoverades under seriens gång, om nu inte minnet sviker helt nämndes dessutom det i serien varvid den förändringen inte alls är konstig.
Har för mig att enda gången man får se den nya fören är i avsnitt 300 och efter det så är det den gamla igen även i vinjetten.

Det var nåt år sen jag såg serien sist så jag kan ha fel.
Citera
2017-03-06, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det ena är ju ett däck uppe vid skorstenen, det andra ett lägre däck och det tredje en annan plats. Inte ovanligt att färger etc förändras så.

Har jag aldrig lagt märke till så ofta jag åkt båt men jag kan ha fel
Citera
2017-03-06, 15:30
Medlem
Gillar klippet där Reidar drar på Karl en smäll.

Sen minns jag den där kriminella finnen som var kapten ett tag. Han skulle smuggla allt jävelskap hela tiden

Per Morberg är ju svår att glömma också, sjukt störande typ han spelade

Tycker serien blev tråkigare på senare år och man gjorde ett bra val att lägga ner.
Citera
2017-03-06, 15:31
Medlem
Giggsys avatar
Stort misstag att döda av Viggo så fort, den karaktären behövdes verkligen. Var det kanske Morberg själv som ville lämna?
Citera
2017-03-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Stort misstag att döda av Viggo så fort, den karaktären behövdes verkligen. Var det kanske Morberg själv som ville lämna?

Haha ja, han gjorde ju hela serien där ett tag. Jag har glömt hur han dog, visst blev han mördad?
Citera
2017-03-06, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Haha ja, han gjorde ju hela serien där ett tag. Jag har glömt hur han dog, visst blev han mördad?

Dog utav en giftorm som någon smusslade ner i hans skjorta
Citera
2017-03-06, 16:32
Medlem
Citat:
Dog utav en giftorm som någon smusslade ner i hans skjorta

Hahahaha just det så var det. Väldigt orginellt sätt att dö på en finlandsfärja måste man väl säga
Citera
2017-03-06, 17:11
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Hahahaha just det så var det. Väldigt orginellt sätt att dö på en finlandsfärja måste man väl säga

Nej, han överlever giftormen, han dör av rökförgiftning precis i slutet av avsnitt 84.
Citera
2017-03-06, 19:27
Medlem
Tycker det var trist att de lät Rolf dö, enligt mig en av del mer sympatiska karaktärerna, även om han var långt ifrån felfri. Om nu Mikael Samuelsson inte ville fortsätta, kunde de låta Rolf ta kaptensjobb i västsverige eller liknande, och på så sätt försvinna ur serien. Hade varit hyfsat realistiskt också, med en besvärlig skilsmässa i bagaget, och med en knackig relation till far och syster.
Citera
2017-03-07, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Nej, han överlever giftormen, han dör av rökförgiftning precis i slutet av avsnitt 84.

Visst fan. my bad. Så var det ju!
Citera
2017-03-07, 23:41
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Visst fan. my bad. Så var det ju!

och bara några avsnitt innan han till slut dör så är han ju nära att bli skjuten av Jussi, som inte ens har vett att stänga dörren innan han ska mörda någon... Vafan, om man är lejd att mörda någon på en båt full med folk kanske man åtminstone ska se till att ingen ser en...

Jussi klarar sig ju dock igenom det mesta, han åker bara in och ut ur fängelset i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in