2023-09-06, 04:34
Medlem
Uno : Jag har kraften !!!!!!

He-Man : No you havent , not by a long shot

Roligt ner Micki øvernattar hos Reidar jr , Lina insinuerar dom e bøgar
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2023-09-06 kl. 04:37.
Citera
2023-09-07, 02:40
Medlem
Eva Remmer påminner lite om Lexi på Melrose Place på nåt sett
Citera
2023-09-22, 22:11
Medlem
34:18 i klippet: Trodde verkligen Micki att Margareta skulle gå med på att hjälpa honom att få barn? https://www.svtplay.se/video/e9RA6Lj...038&id=e9RA6Lj
Citera
2023-10-03, 10:38
Medlem
Jag är inne på säsong 5 nu. Jag undrar om någon vet vem som spelade lilla Ragnar på ca 1-2 år? Är det Henrik Bjurheds son på riktigt tro? Väldigt lika!!
Citera
2023-10-04, 01:03
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Är just nu på säsong 12-13 och har gjort en rätt udda notering (som inte bara gäller Rederiet)

Runt de här säsongerna är det vanligt att en person bara kliver rakt in i en hytt eller rum utan att knacka på dörren först. Varpå personen som sitter därinne surt och irriterat påpekar det:

Typ: "Du kan väl knacka innan du går in?" eller "Knacka först!!!"

Jag minns att det i flertalet tv-serier/filmer under 90- och början av 00-talet var vanligt att det här scenariot förekom med folk som inte knackar.

Har det försvunnit/minskat i dagens filmer och serier eller har jag bara missat det?
Citera
2023-10-11, 01:32
Medlem
auruns avatar
Vad hände med Jeanette Wester?
Somnat ifrån några avsnitt. Men slog mig nu att jag inte sett henne på många avsnitt.
Citera
2023-10-11, 02:02
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Vad hände med Jeanette Wester?
Somnat ifrån några avsnitt. Men slog mig nu att jag inte sett henne på många avsnitt.

"Jeanette Wester dyker upp i avsnitt 96 som anställd på Silver Line.Hon har till en början ett förhållande med Henrik Bjurhed - men det håller inte, och snart blir Jeanette tillsammans med Carl.Carl och Jeanette gifter sig och efter ett tag visar sig Jeanette vara gravid. Barnet döps till Carolina och allt är lugnt en tid, tills Carolina dör i plötslig spädbarnsdöd.Jeanette blir galen och anklagar Carl för att ha dödat henne. Hon skaffar sig en yxa och försöker mörda Carl, men det misslyckas och hon tas in på sluten psykiatrisk vård i avsnitt 179.

Jeanette spelades av Karin Bjurström."
Citera
2023-10-11, 09:32
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
"Jeanette Wester dyker upp i avsnitt 96 som anställd på Silver Line.Hon har till en början ett förhållande med Henrik Bjurhed - men det håller inte, och snart blir Jeanette tillsammans med Carl.Carl och Jeanette gifter sig och efter ett tag visar sig Jeanette vara gravid. Barnet döps till Carolina och allt är lugnt en tid, tills Carolina dör i plötslig spädbarnsdöd.Jeanette blir galen och anklagar Carl för att ha dödat henne. Hon skaffar sig en yxa och försöker mörda Carl, men det misslyckas och hon tas in på sluten psykiatrisk vård i avsnitt 179.

Ah, tack!
Citera
2023-10-11, 10:33
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ah, tack!

Var så lite 🙂
Citera
2023-10-12, 02:44
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper

Vet inte var du hittade infon så frågar igen. Vad hände med Pehr Silver?
Citera
2023-10-12, 05:13
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Vet inte var du hittade infon så frågar igen. Vad hände med Pehr Silver?

Per Silver ägde Silverline och köpte upp det fallna rederiet Transbaltic som då styrdes av Henrik Bjuhrhed och Renate Dahlén. Blev under seriens gång även verkställande direktör om vartannat över Dahléns. Flyttade senare tillbaka till Göteborg. Var far till maskinisten Felix Svensson. Återkom till serien vid två tillfällen. Det ena när Silverline utsågs till "Årets Rederi" hösten 2000, och det andra under seriens sista redarbal våren 2002.
Citera
2023-10-20, 00:04
Medlem
Crapmagics avatar
Någon har gjort en Ellinor? fast på bästkusten
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1176327
Kvinnan föll överbord från färja

Förbjud svts visningar av Rederiet!
Senast redigerad av Crapmagic 2023-10-20 kl. 00:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in