2023-10-20, 00:08
Medlem
Bästa ut Redderit är

Varför suga på cancerpinnar när man kan suga på annat gott.

Läs den med Finsk tonn.
Citera
2023-10-29, 00:11
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
"Jeanette Wester dyker upp i avsnitt 96 som anställd på Silver Line.Hon har till en början ett förhållande med Henrik Bjurhed - men det håller inte, och snart blir Jeanette tillsammans med Carl.Carl och Jeanette gifter sig och efter ett tag visar sig Jeanette vara gravid. Barnet döps till Carolina och allt är lugnt en tid, tills Carolina dör i plötslig spädbarnsdöd.Jeanette blir galen och anklagar Carl för att ha dödat henne. Hon skaffar sig en yxa och försöker mörda Carl, men det misslyckas och hon tas in på sluten psykiatrisk vård i avsnitt 179.

Jeanette spelades av Karin Bjurström."

Jeanettes exit förstörde mig totalt.. Efter Avsnitt 174 så spolade jag egenom hennes storyline för det var jobbigt att se det första gången... Hon fick inget riktigt värdigt slut.. Jag är så jävla sur på manusförfattarna att de inte gav Jeanette ett värdigt slut..

Varför kunde de inte låta Jeanette lämna serien som Renate?
Citera
2023-11-15, 02:59
Medlem
e det nåt inside-sjemt mht "hytt 2337" , det blir ju nemnd i några avsnitt
Citera
2023-11-22, 12:02
Medlem
Grattis med 50 år , Ola aka Micki

10 år "C.O" dog
Citera
2023-11-23, 08:59
Medlem
Mattias, som är dykare, ''kom tillbaks'' i säsong 18. Men jag kan inte komma ihåg någon Mattias ifrån tidigare säsongerna?

Men alla på Freja minns honom och han tog tydligen tjänstledigt för att vara utomlands och det var väl där han blev dykinstruktör?

Men jag kan inte komma ihåg någon Mattias från tidigare säsongerna/avsnitten, som sagt.

I vilken tidigare säsong fanns han i, förutom säsong 18?
Citera
2023-11-23, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollin-and-Turning
Är just nu på säsong 12-13 och har gjort en rätt udda notering (som inte bara gäller Rederiet)

Runt de här säsongerna är det vanligt att en person bara kliver rakt in i en hytt eller rum utan att knacka på dörren först. Varpå personen som sitter därinne surt och irriterat påpekar det:

Typ: "Du kan väl knacka innan du går in?" eller "Knacka först!!!"

Jag minns att det i flertalet tv-serier/filmer under 90- och början av 00-talet var vanligt att det här scenariot förekom med folk som inte knackar.

Har det försvunnit/minskat i dagens filmer och serier eller har jag bara missat det?
Jag tänker mig mer att det är en mer ''konstnärlig'' grej inom svensk film/tv underhållning. Det blir mer ''fart'', istället för det ''långsamma'' tempot, med knackning och sedan kliva från sängen, soffan, stolen o.s.v och öppna dörren. Det blir ett ''tjatig''fenomen därefter, eftersom det är återkommande med att snacka med varandra i varandras hytter. Då blir det mer ett ''snabbare'' tempo''. Mycket vanligt bland teater, att man har inställningen på att det skall ''gå'' snabbt med entréer, bland rollerna/skådespelarna. ''Man får inte låta publiken somna'', är bland det första man lär sig inom teater.

Det blir uttjatat och tröttsamt med återkommande samma gestaltning, liksom det här med knackningar. Även om det saboterar lite av verklighetskänslan, så håller man kvar underhållningen.

Jag har tyckt att det är lite konstigt och ännu konstigare när man kan be en städerska öppna en hytt, som går till en annan. Snacka om att vara illojal som städerska mot sin personal.

Detta är bara min teori. Det kanske var mer vanligt ed sådant fenomen i dåtidens Sverige på 90-00 talet.

Sverige såg trots allt mycket annorlunda ut på den tiden. Vad tiden och samhället kan förändras på bara 20-30 år. Otroligt.
Citera
2023-11-23, 13:34
Medlem
Lager : "Bengtsson......steng dørren"

Hela tiden står dom jevla dørrarna øppna

Kalinka-Tilda e snyggare en "Stina Stånd" (Tonys flicka)

Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2023-11-23 kl. 13:40.
Citera
2023-12-04, 06:53
Medlem
Stefan (juristbøgen) ser ut som nåsåen Benny från "The Julekalender" fast utan vampyrtender/glasøgon (The Julekalender e dansk sitcom och finns even norsk/finsk versjon)
Citera
2023-12-11, 18:21
Medlem
nullbytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Hon drog iväg med flyg bort från företaget! Det många olika händelser ledde till det! En av anledningar var väl att Rolf fick ta rollen som Vd före henne, trots att hon jobbade arslet av sig för att freja och kontoret skulle överleva!! Dessutom så tror henrik var med på ett hörn också där han tror jag blåste henne och hon blev väl dumpad där också! då rann väl bägaren över kanten hon drog.

Det var Rebecca inte Renate. Hon åkte till Schweiz, skulle egentligen åkt med Ola men han greps på flygplatsen för branden på fartyget. Renate var ombord och hamnade i koma.
Citera
2023-12-12, 15:49
Medlem
En av alla märkliga saker i Rederiet är att Reidar inte verkade vara arg på Yvonne efter att hon erkände att hon berättade för Ellinor om att Reidar hade en oäkta son, vilket påverkade henne att begå självmord. Han borde ju vara rasande på henne för att hon påverkade hans fru att ta livet av sig.
Citera
2023-12-12, 22:03
Medlem
Lill-Einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Searchthetruth721
En av alla märkliga saker i Rederiet är att Reidar inte verkade vara arg på Yvonne efter att hon erkände att hon berättade för Ellinor om att Reidar hade en oäkta son, vilket påverkade henne att begå självmord. Han borde ju vara rasande på henne för att hon påverkade hans fru att ta livet av sig.
Nja...han hade ju haft många år på dig att säga något själv, och tog den aldrig. Han var ju inte tvungen att sätta på Gerd, det var ju något han själv valt. Han var helt enkelt inte i position att bli att bli skuld på Yvonne. Han visste trots allt med sig att han inte lyssnade på Ellinor tillräckligt mycket.
Citera
2023-12-15, 23:45
Medlem
RedRocs avatar
Har börjat kolla om serien på svt play, är i början av tredje säsongen. Är det låtsassedlar dom använder i serien eller? Känner inte igen utseendet på dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in