• 1
  • 2
2008-07-05, 18:16
Medlem
Min erfarenhet av nätdejting är att det finns en ansenlig mängd oseriösa killar på dessa sidor. Däremot har jag fått för mig att de seriösa tjejerna är betydligt fler. Enligt rimlig logik borde det ju isåfall vara betydligt lättare för seriösa killar (de som ändå finns) att hitta en tjej via nätet, än tvärtom. För oss tjejer blir det mer som att hitta en nål i en höstack Erfarenheter? Tankar?
Citera
2008-07-05, 18:40
Medlem
Sikeys avatar
Jag har nätdejtat till och från under nåra år. Har träffat ett gäng tjejer med i princip bara positiva erfarenheter. Nån har jag fortsatt vara tillsammans med nått år etc.
Dock kommer vi aldrig ifrån ytligheten hos tjejer. Är inte killen väldigt tillalande i tjejens ögon, så finns ingen chans för fortsatt kontakt.
Jag har märkt genom åren att var och annan kille lägger en kommentar i nån tjejs gästbok i form av " hej, du var söt". Och sen inget mer? Klart tjejer får svårt att intressera sig.
Skriver man istället ett personligt brev där man klart och tydligt visar att man är intresserad av personligheten, och inte bara av kroppen så märks ändå en tydlig misstänksamhet. Men det är ju förstås bara mina tankar.
Citera
2008-07-05, 18:48
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Mitt flickvänsletande online gick väl sådär
Blev spamad(nåja) av mer än straffbart fula tjejer med mess som "vad du ser mysig/fin/snygg ut".
Samtidigt blev jag ignorerad av de flesta jag messade själv.
De jag väl fick kontakt med visade sig vara väldigt fel.
Orka sitta och messa och chatta med tjejer som inte vågar träffa en. Sedan hade jag märkt på tre sekunder om de man mailar med är intressanta alls om man träffat dem irl. Bortkastad tid.
Citera
2008-07-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikey
Jag har nätdejtat till och från under nåra år. Har träffat ett gäng tjejer med i princip bara positiva erfarenheter. Nån har jag fortsatt vara tillsammans med nått år etc.
Dock kommer vi aldrig ifrån ytligheten hos tjejer. Är inte killen väldigt tillalande i tjejens ögon, så finns ingen chans för fortsatt kontakt.
Jag har märkt genom åren att var och annan kille lägger en kommentar i nån tjejs gästbok i form av " hej, du var söt". Och sen inget mer? Klart tjejer får svårt att intressera sig.
Skriver man istället ett personligt brev där man klart och tydligt visar att man är intresserad av personligheten, och inte bara av kroppen så märks ändå en tydlig misstänksamhet. Men det är ju förstås bara mina tankar.

Jag tycker egentligen inte att de som är inkommunikativa är problemet. Det tråkigaste är faktiskt om man stöter på personer som "verkar" väldigt seriösa. Dvs man inleder intressanta konversationer och inte förrän efter en lång tid visar det sig vad personen ifråga egentligen är ute efter. Där kan man snacka om waste of time. Kanske därför du fortfarande märker av en misstänksamhet hos dessa tjejer. Ibland har vi våra skäl
Citera
2008-07-05, 19:30
Medlem
Nikki SIXXXs avatar
Tycker dom flesta killar är så satans patetiska på sånna sidor. Klickar sig in på massa brudars sidor, lägger ett gb där det står nått i stil med "Tjena, vad söt/snygg/het etc du var då." Idioter hela högen!
Citera
2008-07-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Min erfarenhet av nätdejting är att det finns en ansenlig mängd oseriösa killar på dessa sidor. Däremot har jag fått för mig att de seriösa tjejerna är betydligt fler. Enligt rimlig logik borde det ju isåfall vara betydligt lättare för seriösa killar (de som ändå finns) att hitta en tjej via nätet, än tvärtom. För oss tjejer blir det mer som att hitta en nål i en höstack Erfarenheter? Tankar?

Jag tror du har större chans att hitta en seriös kille på FB än på dom här dejtingsidorna. Beroende på vilken site du är inne på men jag tycker dom flesta verkar vara en drös självgoda jävlar med en överdrivet självgod profil dom knåpat ihop tillsammans med morsan.
Citera
2008-07-05, 19:34
Medlem
Tja, med tanke på att ungefär 95% (resterande 5% går bort av andra anledningar) av de som skriver något enbart är ute efter att knulla så är det svårt att som seriös göra något av 'et. (sen kan jag ju bara utgå ifrån min egen erfarenhet)

Och som sagt, dessa som faktiskt verkar vara genuina från början och som senare visar sig vara som de resterande % gör mig trött...
Citera
2008-07-05, 19:35
Medlem
Nikki SIXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Jag tror du har större chans att hitta en seriös kille på FB än på dom här dejtingsidorna. Beroende på vilken site du är inne på men jag tycker dom flesta verkar vara en drös självgoda jävlar med en överdrivet självgod profil dom knåpat ihop tillsammans med morsan.

Du har så jävla rätt. Idioter hela högen!
Citera
2008-07-05, 19:37
Medlem
En sak till, problemet med killar och anledningen till att vi får 100 nya trådar startade varje dag om "Vardför drog tjejen, varför får jag inte tjejen" osv är för att alla håller på som du överst sa. Dom slänger iväg massa onödigt smicker och smör som ändå inte leder till något annat än att det boostar den redan egoboostade tjejen som nu väljer och vrakar bland ännu fler.

Killar är ibland så jäkla korkade och fattar inte själva vilka hinder ni skapar för er själva. Sluta slicka rumpa så fort ni ser en blond tjej med lite byst så kommer det bli mer seriöst överallt. Inte konstigt att tjejen avfärdar killar till höger och vänster som ändå kan vara hur bra som helst men dom är så bortskämda.
Citera
2008-07-05, 19:44
Medlem
MrCheebas avatar
De flesta killar på dejtingsiterna är så patetiskt fantasilösa och o-charmanta att det är rent pinsamt att beskåda. Jag har själv aldrig testat på det hela i någon seriösare form än en sväng inne på Spray date för ett par år sedan och det var ju tragiskt att se dessa enfaldiga trevare ifrån bonniga snubbar.

Det är en sak.
Vad gäller folks ytlighet så är det ju helt klart så att utseendet spelar en stor roll. Varför skulle en tjej börja intressera sig för en kille som inte alls är hennes typ? Det sållas friskt efter de fysiska intrycken. Min syster har varit aktiv i ett par år och hon är ganska vild av sig. I fyrtioårsåldern. Hon har haft ons och korta förhållanden galore med en massa yngre killar till höger och vänster och hon anser att utseendet helt klart är "hooken".

Varför skulle det inte vara så online, det gäller ju i övrigt i livet? Kanske blir det mer fokuserat online eftersom det handlar om att göra sig någorlunda bra på bild.
En person som ser mindre bra ut på bild kan ju ha en jävla karisma och utöva stor attraktion på omgivningen då denne/a rör sig animerad i sin fulla prakt i verkliga livet, men i det smala formatet som en presentation via en sida med en text och ett par foton utgör så är det kärvare för de som inte är så fotogenique.

Brudarna sållar efter utseendet. Killarna gör det också.

Hoppet lever och jakten går oförtrutet på.
Citera
2008-07-05, 20:00
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Hur framgår det att en kille är seriös eller oseriös? Antar att ni menar att en seriös kille är en som vill ha ett förhållande?
Citera
2008-07-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blubbblubbblubb
Hur framgår det att en kille är seriös eller oseriös? Antar att ni menar att en seriös kille är en som vill ha ett förhållande?

Ja precis - att ha intentionen att hitta någon för ett förhållande är väl vad jag skulle beteckna som seriöst.
Om de är seriösa eller oseriösa märks på sättet de skriver. Och om de försöker få in en på det sexuella spåret när man väl träffas eller inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in