2008-07-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Ja precis - att ha intentionen att hitta någon för ett förhållande är väl vad jag skulle beteckna som seriöst.
Om de är seriösa eller oseriösa märks på sättet de skriver. Och om de försöker få in en på det sexuella spåret när man väl träffas eller inte.

Eller innan man träffas
Citera
2008-07-05, 21:13
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ja precis - att ha intentionen att hitta någon för ett förhållande är väl vad jag skulle beteckna som seriöst.
Om de är seriösa eller oseriösa märks på sättet de skriver. Och om de försöker få in en på det sexuella spåret när man väl träffas eller inte.

Summerat min erfarenhet:

30% går på folk som är out of their league, antingen, utseende eller åldersmässigt

30% vill ha sex endast, kanske kk relation

5% har knepiga sexuella pervertioner eller är i relation redan

10% är stalkers

10% är oseriösa

resterande 15% är helt ok
Citera
2008-07-05, 21:24
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Summerat min erfarenhet:

30% går på folk som är out of their league, antingen, utseende eller åldersmässigt.

5% har knepiga sexuella pervertioner eller är i relation redan

Undrar vad som kan betraktas som out of league samt vad som är sexuella pervertioner? När det gäller utseendesmässigt, så har alla olika smak och tycke. Så det borde kanske inte räknas? Åldern då, är det bara 5år (+/-) i åldersskillnad som gäller innan det blir out of league?

Ska jag summera min egna erfarenhet:

50 % som endast är ute efter sex, vissa av dem är redan upptagna (inkl. de som har flickvän/sambo/fru och i vissa fall även barn. De är alltså ute efter en älskarinna).

25 % är oseriösa. (inkl. de som bara vill snacka lite, innan de tröttnar).

10 % som är stalkers eller komplett efterhängsna.

10 % Som är helt okej.

5 % som går bort av andra anledningar.
5:
Citera
2008-07-05, 21:24
Medlem
Chis avatar
Citat:
Min erfarenhet av nätdejting är att det finns en ansenlig mängd oseriösa killar på dessa sidor. Däremot har jag fått för mig att de seriösa tjejerna är betydligt fler. Enligt rimlig logik borde det ju isåfall vara betydligt lättare för seriösa killar (de som ändå finns) att hitta en tjej via nätet, än tvärtom. För oss tjejer blir det mer som att hitta en nål i en höstack Erfarenheter? Tankar?

Jga har en medelålders väninna som nätdejtat i omgångar, hon träffar man efter man och det är aldrig rätt. Sist hon träffade en man tyckte hon att jag skulle ta över hennes konto på mötesplatsen. Så jävla sesperat är jag väl inte tyckte jag. Men, så härom natten kunde jag inte sova och jag surfade runt. På nått vänster hamnade jag på spraydate och det var en bild på en kille från min gammla hemstad. Eftersom jag saknar min stad ibland bestämde jag mig för att skriva till honom trots att han verkade vara äckligt snuttputtig. Jag reggade mig, skrev min pres osv. Det tog inte lång tid förren killar började fråga efter foto, mal, msn, vilt sex med en 47åring. Jag säger nej tack men, dom bara fortsätter och svarar jag inte så blir dom sura. Va fan!
Anleningen att jag fortsatt gå in där är för att jag faktiskt pratar med en kille där som är förbannat trevlig och smart. Vi har arbetar på olika sätt inom samma område och sånt.

Killarna är inte så serösa nej, tjerna har jag inte raggat på så jag vet inte hur det är med dom.
Men killen i fråga, undrade varför jag var på spraydate och jag sa som det var att jag inte kunde sova och inte hade något bättre för mig och att jag egentligen inte tycker om dajtingsajter. Så, vi pratar inte om dejter eller någon sånt, det är rena disskusioner

Edit: Jag själv som tjej är inte seriös med att hitta kärlek där inne
Citera
2008-07-05, 21:37
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Undrar vad som kan betraktas som out of league samt vad som är sexuella pervertioner? När det gäller utseendesmässigt, så har alla olika smak och tycke. Så det borde kanske inte räknas? Åldern då, är det bara 5år (+/-) i åldersskillnad som gäller innan det blir out of league?
jag är 37, jag får MASSOR av mail från killar från 18-23, det är out of league. likaså från en del 55+. Vad jag menar utseende mässigt är att jag tror, och tycker det är ett mönster man ser i samhället att man sällan ser någon riktigt "ful" med någon riktigt "snygg" utan folk hittar matcher som är i ungerfär samma utseende nivå som sig själv, men klart jag kan ha fel.
Citera
2008-07-05, 21:52
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
jag är 37, jag får MASSOR av mail från killar från 18-23, det är out of league. likaså från en del 55+. Vad jag menar utseende mässigt är att jag tror, och tycker det är ett mönster man ser i samhället att man sällan ser någon riktigt "ful" med någon riktigt "snygg" utan folk hittar matcher som är i ungerfär samma utseende nivå som sig själv, men klart jag kan ha fel.

Tja, jag själv är ju 20. Fast när jag själv höll på med dejtingsajter var jag 18-19 år. Började när jag var 18, slutade ett år senare. Det var ganska många runt 30-35 år samt 45+ som hörde av sig till mig. Varav den äldsta var 62 (om jag inte minns fel), och var gift. Han var bara ute efter en älskarinna de gånger frugan var bortrest. Det om något borde också vara out of league. Mannen var runt 60 i alla fall.

Sedan trodde jag inte att killar mellan 18-23 ville ha en seriös relation med en kvinna. Hoppas du inte tar illa upp, men jag har mest läst och hört att de
(nåja, unga män) bara är ute efter sexuella erfarenheter med äldre kvinnor. Kanske därför som de hör av sig till dig?

När det gäller utseendet, och man letar efter någon på ungefär samma nivå så borde det väl vara okej? Det är väl inte out of league? Däremot om man är den där "fule" som vill ha den där "snygge" personen.

Och jag undrar fortfarande vad du menar med sexuella pervertioner? Själv kan jag tycka att tex bondage är okej, även om jag själv inte vill syssla med det. Sexuella pervertioner är mer åt pedofili-hållet. Men det är ju bara min åsikt.
Citera
2008-07-05, 21:58
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Citat:
Jo killar är generellt ganska desperata, och tar vad de får, intet nytt under solen.
Frågan är vem som står högst i kurs? En 23 åring eller en 37 åring?
Låter mer som när man ser en kille gå fram till den feta tjejen fem i tre och säger att hon är vacker.

Annars håller jag med dig, kostar å andra sidan inte mycket för dem att försöka, gör inte särskilt ont att misslyckas. Däremot mycket att vinna.

Citat:
Behöver det tyda på att en kille är oseriös egentligen?
De flesta lär vilja ha sex med dig ganska tidigt, vad han än vill ska hända efteråt.
Senast redigerad av blubbblubbblubb 2008-07-05 kl. 22:08.
Citera
2008-07-06, 09:09
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Sedan trodde jag inte att killar mellan 18-23 ville ha en seriös relation med en kvinna. Hoppas du inte tar illa upp, men jag har mest läst och hört att de
(nåja, unga män) bara är ute efter sexuella erfarenheter med äldre kvinnor. Kanske därför som de hör av sig till dig?
Men så klart ^^ det förstår väl jag med :P men de faller lixom bort, eller hur?

Och jag undrar fortfarande vad du menar med sexuella pervertioner? Själv kan
Citat:
jag tycka att tex bondage är okej, även om jag själv inte vill syssla med det. Sexuella pervertioner är mer åt pedofili-hållet. Men det är ju bara min åsikt
Jag tog väl i lite. Men det händer man får mail där de börjar diskutera avancerad sex, utan att någonsin ha pratat med en innan. T ex jag är en dominant hanne som vill bla bla bla osv. Ok, inte pervertion, men där man börjar diskutera sina sexuella preferenser utan att ha pratat med en över huvudtaget.
Citera
2008-07-06, 10:39
Medlem
Ska man placera dessa folk i olika lådor så kasseras väl de flesta väst-tjejer in i oseriös-lådan kan jag tänka mig. Om du däremot vill ha "seriöst" så kanske du bör blicka österut? Där är det väl familj och barn som gäller vid 20, och helst i något land i väst.

Jag vet faktiskt inte, detta är bara mina egna fördomar om folk i allmänhet. Jag borde kanske bosätta mig i långtbortistan.
Citera
2008-07-06, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a_g
Ska man placera dessa folk i olika lådor så kasseras väl de flesta väst-tjejer in i oseriös-lådan kan jag tänka mig. Om du däremot vill ha "seriöst" så kanske du bör blicka österut? Där är det väl familj och barn som gäller vid 20, och helst i något land i väst.

Jag vet faktiskt inte, detta är bara mina egna fördomar om folk i allmänhet. Jag borde kanske bosätta mig i långtbortistan.

Din uppfattning är alltså att det är ungefär 50-50 vad gäller seriösa killar och seriösa tjejer på dessa sidor?
Citera
2008-07-06, 15:18
Medlem
Flurps avatar
Jag har nätdejtat som en tok det senste året och räknar mig själv som den semiseriösa typen. Dvs när jag började med det hela så gick jag in med en ultra seriös attityd och försökte verkligen hitta någon byggde på stabilitet mer än kanske utseende på de jag träffade. Dock! Kom jag till den insikten efter en vecka när jag träffat en 3 stycken damer,(och likaledes spätt ut lägringskontot med samma siffror) att tjejer som nät dejtar ofta har en räv bakom varje öra med.

Men ja rekomenderar det!
Citera
2008-07-06, 15:41
Bannlyst
Huh...

Konstig logik.

Det finns förmodligen fler sexintresserade och oseriösa killar på dejtingsidor, ja, dvs sådana som masspostar sexförslag helt apropå ingenting och tror att man kanske är intresserad.

Men att samtliga tjejer skulle vara ute efter ngt dödsseriöst tror jag knappast, finns en hel del singeltjejer som använder dejtingssidor som tidsfördriv tills dom "hittar rätt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in