2008-07-10, 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av Mula

Alltså, när man läser det som ni "internetdatingproffs" skriver så blir man ju nästan lite skraj. Jag hade själv funderar på att prova det här, då man blir ju inte direkt yngre och det sociala nätet börjar kännas tunnare med åren. Betraktar mig själv som seriös, jag har tillräckligt intellekt för att skriva ihop en vettig presentation, kan nog plocka ihop några nytagna bilder. Det där tramset med att inte lägga ut bilder orkar jag inte hålla på med, face it, det ÄR bild som gäller, särskilt för tjejer, men även för killar. Det sparar ju tid för alla, eftersom man faktiskt behöver någon form av fysisk attraktion. Ytligt eller inte, men så är det. 
Har också ordnad ekonomi och jobb så man tycker man borde ha en hyfsad chans i konkurrensen. Men va fan ... om det är som ni skriver så känns det ju nästan meningslöst att ens försöka. Det är ju trots allt så att man vill ha ett någorlunda "return of investment" - ska man lägga ner tid och pengar så måste man ju också tro att det finns någon seriös och vettig person av det motsatta könet också . En del inlägg av kvinnor i den här tråden (och andra liknande) gör en ju lite skeptisk. Visst, det är en del apspel och konster på krogen också. Men på internet verkar ju allt drivas in absurdum...
Snälla, säg att jag har fel.
Jag trodde aldrig jag skulle skriva det, men jag undrar om inte de vettigaste människorna på internet finns här på FB

Har också ordnad ekonomi och jobb så man tycker man borde ha en hyfsad chans i konkurrensen. Men va fan ... om det är som ni skriver så känns det ju nästan meningslöst att ens försöka. Det är ju trots allt så att man vill ha ett någorlunda "return of investment" - ska man lägga ner tid och pengar så måste man ju också tro att det finns någon seriös och vettig person av det motsatta könet också . En del inlägg av kvinnor i den här tråden (och andra liknande) gör en ju lite skeptisk. Visst, det är en del apspel och konster på krogen också. Men på internet verkar ju allt drivas in absurdum...
Snälla, säg att jag har fel.
Jag trodde aldrig jag skulle skriva det, men jag undrar om inte de vettigaste människorna på internet finns här på FB

Du har rätt. Det är en värre köttmarknad och 100 gånger mer tramseri än krogen. Du har även rätt i att du måste ha bild, gärna flera. Men skippa alla löjliga semesterbilder där du klättrar i Nepal och badar i Nigeria.
Lycka till!