Citat:
Ursprungligen postat av
emma80
Pär Ström och Brevbärare mot rasism i samma inlägg.
http://katerinamagasin.se/det-ar-dag...ag-gjorde-fel/
Det andra jag vill ta upp och bemöta i den här texten är mitt stöd till kampanjen som drevs av Brevbärare mot rasism, som vägrade dela ut Sverigedemokraternas valsedlar inför valet 2014. Jag valde att stötta detta initiativ på Twitter, något jag trodde var bra då.
Sedan dess har jag åtskilliga gånger fått frågan om jag fortfarande står för det jag gjorde. Jag kan säga att jag har ändrat uppfattning och förstått att metoden att sabotera vid ett val är fel väg att gå. Börjar man undergräva demokratiska principer befinner man sig på ett sluttande plan.
Jag gjorde fel som stöttade aktionen i egenskap av opinionsbildare. Att vägra dela ut valsedlar hör inte hemma i en demokrati. Oavsett om det är valsedlar för V, M, MP, Fi, S, L, C,KD eller för den delen SD.
Tack! Det hade jag glömt.
Har Katerina Janouche varit en framträdande och återkommande hyllare av mångkulturen och massinvandringen, kallat dissidenter för rasister osv - typ Malena Ernman, Ann Heberlein (tidigare), Aftonbladets ledarredaktion, Svend Dahl, Helle Klein m.fl?
Eller har Katerina Janouche tillhört s.a.s. "kören"? (Har själv inte märkt av henne så mycket... men det kan ju bero på min bristande uppmärksamhet.)