Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-05, 11:02
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Katerina börjar vara på rätt spår. Istället för att föreläsa/ge intervjuer om sin mans olika beroenden borde hon alltid ha koncentrerat sig på sina egna beroenden. Särskilt då sitt medberoende.

Människor med beroendekaraktär tycks inte heller sluta med sitt beroende. Beroenden bara byter skepnad. Katerina försöker byta från medberoende till träningsnarkoman. Många missbrukare byter från missbruk till religion.

Det tråkiga i sammanhanget är predikan. Att de känner att de måste "frälsa" oss andra från det de själva har varit beroende av - men inte vi. Så oändligt tröttsamt.

Själva har de inte lyssnat på oss andra när vi har påpekat att kokain/alkoholmissbruk inte passar ihop med en familj. Och att en mamma som prioriterar en alkis/missbrukare gentemot sina barn inte är en bra förälder. Nix. De lyssnade inte.

Men nu ska vi lyssna när de förfasar sig över midsommardrinken..

Snart blir det farligt med sex också..

Ja.... Själv förundras jag över på vilket sätt småbarnsföräldrar väljer sina förebilder och husgudar. På 70-talet var det Anna Wahlgren, för några år sedan Katerina Janouch, som har diverse rådgivningsspalter om barn, relationer och uppfostran.

Vad säger det om populationen småbarnsföräldrar i Sverige? Hur kan så många vända sig till dessa två för att få råd? Vem vill ha råd av föräldrar som lever med missbrukare? Wahlgrens och Janouchs kvalifikationer tycks vara att producera en månghövdad avkomma så de kan komma med idiotargumentet "jag vet, för jag har x antal barn".

Att fortsätta leva med missbrukande fäder borde inte direkt kvalificera dem till rådgivare. Men... uppenbarligen har vi en okritisk skara småbarnsföräldrar i Sverige som SÖKER råd från dessa. Patetiskt.
Citera
2014-06-05, 13:24
  #242
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcTeller
Ja.... Själv förundras jag över på vilket sätt småbarnsföräldrar väljer sina förebilder och husgudar. På 70-talet var det Anna Wahlgren, för några år sedan Katerina Janouch, som har diverse rådgivningsspalter om barn, relationer och uppfostran.

Vad säger det om populationen småbarnsföräldrar i Sverige? Hur kan så många vända sig till dessa två för att få råd? Vem vill ha råd av föräldrar som lever med missbrukare? Wahlgrens och Janouchs kvalifikationer tycks vara att producera en månghövdad avkomma så de kan komma med idiotargumentet "jag vet, för jag har x antal barn".

Att fortsätta leva med missbrukande fäder borde inte direkt kvalificera dem till rådgivare. Men... uppenbarligen har vi en okritisk skara småbarnsföräldrar i Sverige som SÖKER råd från dessa. Patetiskt.

Populationen småbarnsföräldrar? Exakt hur många % söker hjälp hos de här halvkändisarna? Det säger nog mer om media än om barnfamiljer i stort.
Citera
2014-06-05, 21:29
  #243
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Populationen småbarnsföräldrar? Exakt hur många % söker hjälp hos de här halvkändisarna? Det säger nog mer om media än om barnfamiljer i stort.

Wahlgren har tjänat hur mycket som helst på "barnaboken" som även översatts till flera språk. Det var den bästsäljande barnboken under många år. Så det säger nog mer om barnfamiljer än media, är jag rädd.

Personligen har den sönderrökta haggan inte tilltalat mig.
Citera
2014-06-05, 22:02
  #244
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Wahlgren har tjänat hur mycket som helst på "barnaboken" som även översatts till flera språk. Det var den bästsäljande barnboken under många år. Så det säger nog mer om barnfamiljer än media, är jag rädd.

Personligen har den sönderrökta haggan inte tilltalat mig.

Kanske Wahlgren. Det var en helt annan tid också. Hur många har Janouch influerat?
Citera
2014-06-06, 08:53
  #245
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Kanske Wahlgren. Det var en helt annan tid också. Hur många har Janouch influerat?

Jag vet inte, men tror inte att Juckan håvat in så mycket på sin barnbok. Skulle förvåna mig om BVC rekommenderade den till nyblivna päron. Nu har jag iof inte läst boken, så jag har ingen aning om vad som beskrivs i den.
Citera
2015-05-03, 07:07
  #246
Medlem
Banneds avatar
Bump!

Ingen som har något nytt skvaller att komma med? Hon forsätter oförtrutet att bomba ut fjortisselfies på insta, och jag förutsätter att sexualdriften inte avstannat. Nå!? Mer snaskigt skvaller tack, och gärna de där mytomspunna bilderna också if you would be so kind.
Citera
2015-05-03, 08:41
  #247
Medlem
Hur är det med Katarina - tjänar hon pengar på det här simpla ordbajsandet
fortfarande?

Kan själv tänka mig att det är lite av en popgrej som funkar några år men
ger inga livstidsinkomster - det är ju mest flum o inget riktigt jobb
Citera
2015-05-26, 07:23
  #248
Medlem
Knotknets avatar
Katerina är med på Tinder. Jag väntar på att hon ska svara.
Citera
2015-07-24, 13:04
  #249
Medlem
von.Durchfalls avatar
Katerina verkar ha slagit in på en ny bana: Kampen mot islamism och IS. Hennes twitter är minst sagt intressant.

https://mobile.twitter.com/katjanouc...12686987022336

Kanske är det därför man inte har hört om henne på länge, hon har avvikit från åsiktskorridoren.

https://mobile.twitter.com/katjanouc...04333827043328

Även om hon inte säger det rakt ut ännu; Blir hon den första kändisen som är öppet SD?
Citera
2015-07-28, 19:08
  #250
Medlem
dementeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Durchfall
Katerina verkar ha slagit in på en ny bana: Kampen mot islamism och IS. Hennes twitter är minst sagt intressant.

https://mobile.twitter.com/katjanouc...12686987022336

Kanske är det därför man inte har hört om henne på länge, hon har avvikit från åsiktskorridoren.

https://mobile.twitter.com/katjanouc...04333827043328

Även om hon inte säger det rakt ut ännu; Blir hon den första kändisen som är öppet SD?

Haha hon måste ha blivit rådumpad av någon rödvinsdrickande medelklasskommunist. Hon verkar minst sagt upprörd, stor humor att följa hennes twitterflöde numer.
Citera
2016-01-02, 14:59
  #251
Medlem
Judinna?
Citera
2016-01-04, 10:35
  #252
Medlem
Jag jobbade med henne på Ztv tiden och hon hade redan då fultantsvibbar och klämde unga ljudtekniker på rumpan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback