Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-04, 19:59
Medlem
moralhoras avatar
Angående hela diskussionen av "är Janouch en journalist eller inte" så är det värt att komma ihåg att journalist inte är någon skyddad titel, utan någon som bedriver journalistik (hur illa den än är) har rätt att kalla sig för journalist. Detta är såklart en grundläggande funktion i det att den enskilde medborgaren ska kunna blåsa visslan och informera andra medborgare om händelser i samhället.
Om Janouch är bra eller dålig på det är en annan fråga, men jag tror Kämpendahl gick igenom rätt bra problematiken med Swish-journalister - det går åt ett håll och är ofta fokuserat på att få människor att swisha; att nyansera det hela ger inte lika mycket i fickan helt enkelt.

Utifrån de lagar vi har i dagens läge så är det också rätt naturligt att hon blev dömd. Det är rätt svårt att få det till ett något stort samhällsintresse att 50-100k av Janouchs följare i Sverige behöver veta vad en enskild lärare i en ort heter.
Citera
2022-10-04, 20:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Utifrån de lagar vi har i dagens läge så är det också rätt naturligt att hon blev dömd. Det är rätt svårt att få det till ett något stort samhällsintresse att 50-100k av Janouchs följare i Sverige behöver veta vad en enskild lärare i en ort heter.
Haha, den där kommentaren gillar jag

Och det är ju så sant. Hon hade nog klarat sig om hon inte hängt ut den enskilda läraren och istället fokuserat på att ställa rektorn till svars, såvida inte syftet förstås var att enbart orsaka ett massivt pöbeldrev mot honom. Jag gillade Janouch när hon blev allmänt känd efter uttalandena om Sverige i tjeckisk tv. Hon fick kritik för det, men sopade banan med Aftonbladets Anders Lindberg i direktsänd tv. Men sedan slog det slint och hon blev mer och mer extrem. Hon hade nog varit en samhällsdebattör att räkna med om hon varit lite mer saklig och vederhäftig. Det är lite synd egentligen.
Citera
2022-10-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Åjo, personerna bakom Haveristerna är vänsterpolitiker och ganska extrema sådana. Tror att de har kopplingar till den vänsterextrema organisationen Inte rasist men.. vars enda uppgift är att skriva skit om SD. Jag är inte SD så det spelar kvitta för mej men jag har rätt i sak.

Svar på dina frågor:

1) Ingen aning. Vet att hon är typ sexolog och har politiska åsikter åt högerhållet.

2) Ingen aning. Vilken relevant information i vilket sammanhang menar du?

Precis som Haveristerna väljer hon troligen ut information som gynnar hennes syften, politik fungerar så.

Bra att hon har råd att sätta mat på bordet.

Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
du har fel, vänsterpolitiker är inte samma sak som att Henko drev IRM. Axel var aldrig en del av IRM.

Lyssna på avsnittet och bilda dig en uppfattning utifrån råmaterialet och återkom sen. FUP finns publikt att tillgå om podden är för vänsterextrem för dig.

Du har rätt. Haveristerna har inget med politik att göra. De trakasserar inte bara judarna Katerina Janouch och Aron Flam utan även HBT-personer, homosexuella från jemen, personer med drogproblem, allt möjligt .. de är mycket värre "människor" än t.ex. NMR och nazister (då menar jag äkta nazister och inte Gillman och annat vettigt folk som kallas nazister).
Citera
2022-10-25, 19:22
Medlem
CharlieWaffless avatar
Är hon fortfarande aktiv på Tinder?
Citera
2022-10-25, 20:08
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D4C1
Hehehehe

Ja där fick hon så att hon teg. Hon skulle inte ens klara 46:05 innan hon börjar lipa som nassehaggan Verdun gjorde. Men Katerina kommer aldrig våga ställa upp som gäst, hon darrar som ett asplöv.

Haveristerna är ju bara ett gäng vänsterhoror.
Citera
2023-03-10, 00:37
Medlem
Har Katerina Janouch slutat jobba på Swebbtv? Ovanligt långt uppehåll hur som helst.
Förklaringen annars i och med att hon för tillfället prioriterar att podda ihop med Nick Alinia, 27 år?

Bort med Lennart Matikainen och in med Nick Alinia, ser nästan utstuderat fånigt ut förresten...

Apropå Nick Alinia - en ganska torr, färglös, illa påläst och töntigt manschauvinistisk snubbe - har Katerina Janouch alldeles nyligen poddat ihop med (Janouch gjorde reklam för den senast igår, torsdags). Podden heter Tillsammans. Nick skulle nästan kunna vara barnbarn till Katerina sett till åldersskillnaden. Märkligt att Katerina stått ut med den lätt uppblåste, wannabe-lillmanlige Nick. Troddde hon skulle tröttna på honom när han efter ett par poddar i avsnitt körde med "Ni" angående kvinnor i samtalet med Katerina. Precis som om Janouch i programmet skulle utgöra talesperson och ha nåt slags ansvar för kvinnor generellt (Katerina reagerade förvisso också åtminstone en gång). Stor cringe när Nick försökte manlighets-posera på det viset.

Drog Katerina från Swebbtv efter att ha fått den sexsifriga summan i vintras av Swebbtv:s Mikael Willgert? Då var Katerina sååå tacksam så. Sedan, nån månad senare, är alltså Janouch till synes borta från kanalen, vad nu skälet är...
Citera
2023-03-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturkonflikt
Har Katerina Janouch slutat jobba på Swebbtv? Ovanligt långt uppehåll hur som helst.
….
Drog Katerina från Swebbtv efter att ha fått den sexsifriga summan i vintras av Swebbtv:s Mikael Willgert? Då var Katerina sååå tacksam så. Sedan, nån månad senare, är alltså Janouch till synes borta från kanalen, vad nu skälet är...

Vet ej, men det vara bara tre veckor sedan det senaste Matti & Katti. Kanske har hon lite semester bara.
Citera
2023-03-10, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieWaffles
Är hon fortfarande aktiv på Tinder?

Den mest relevanta frågan i denna tråd.
Citera
2023-03-10, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
Vet ej, men det vara bara tre veckor sedan det senaste Matti & Katti. Kanske har hon lite semester bara.
Semester samtidigt som hon kör regelbundet (senast igår) i podden Tillsammans med Nick? Eller vad menar du med semester för henne?
Under frånvaron av Matti & Katti har för övrigt Lennart Matikainen börjat med egna program under Matti & Kattis programdag onsdagar.

Ser som sagt lite utstuderat ut detta med frånvaron på Swebbtv och den fortsatta regelbundenheten i podden Tillsammans, där program har sänts varje vecka (två program hittills under mars) under Janouchs utevaro från Swebbtv.
Citera
2023-03-10, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturkonflikt
Semester samtidigt som hon kör regelbundet (senast igår) i podden Tillsammans med Nick? Eller vad menar du med semester för henne?
Under frånvaron av Matti & Katti har för övrigt Lennart Matikainen börjat med egna program under Matti & Kattis programdag onsdagar.

Ser som sagt lite utstuderat ut detta med frånvaron på Swebbtv och den fortsatta regelbundenheten i podden Tillsammans, där program har sänts varje vecka (två program hittills under mars) under Janouchs utevaro från Swebbtv.

Du har rätt. Jag missade det där med att hon varit med i andra sammanhang.
Citera
2023-04-15, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Finns det någon som vill leva med någon som lever sitt liv på twitter?

Jag kommenterade ju frågan "Är hon fortfarande aktiv på Tinder?" med att kalla den frågan för trådens mest relevanta fråga och det såg du nog.
Sen citerade du bara min mening utan att ta med det jag citerade så att det skulle se ut som nåt helt annat.
Gör inte sådär.
Citera
2023-07-29, 11:18
Medlem
firebellmans avatar
Hon skriver bra om den där obehagliga Orrenius på DN
https://twitter.com/AssarChristian/status/1684875974112940032
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto