Citat:
Ursprungligen postat av
L-Y-F
du har fel, vänsterpolitiker är inte samma sak som att Henko drev IRM. Axel var aldrig en del av IRM.
Lyssna på avsnittet och bilda dig en uppfattning utifrån råmaterialet och återkom sen. FUP finns publikt att tillgå om podden är för vänsterextrem för dig.
Haveristerna är politisk vänsterpropaganda, jag har hört flera avsnitt av podden. Inte säker på att jag lyssnat på just ditt tips men är säker på att även det är vänstervinklat. Vore ju knepigt om de skulle överge sin grundtes i just detta avsnitt. Kan ge dem att det är snyggt förpackat ibland och lättpåverkade personer kan troligen förledas att tro att det är någon sorts fakta eller sanning de levererar..
Det är helt ok för min del oavsett om det är höger- eller vänstervinklat. Min poäng är att vi måste veta om att det vi läser eller lyssnar på under flagg som "partipolitiskt obundna" eller liknande oftast har en agenda att påverka sina läsare/lyssnare i en viss riktning.
Oavsett om vi läser Janouch, Haveristerna, Nya Tider eller Expo så är det inte granskande opartiska journalister som skriver utan politiker som mer eller mindre uppenbart kampanjar för sin sak.
Jag klankar inte ner på din åsikt men vill uppmärksamma på att det är lätt att bli lurad. Haveristerna är inte mer sanning än Janouch, Nya Tider är inte mer sanning än Expo.