Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Jag tänkte mig ungefär om han är tekniskt begåvad, lätt för att lära, bra på matte, bra på att ta till sig kunskap o.s.v.
Att han lyckats hålla sig undan länge behöver inte betyda att han är smart (även om han förmodligen är det) då just bränder är så otroligt svårutredda.
Precis vad jag misstänkte. Jag lider själv av PTSD så jag vet vad du talar om, ångesten är fruktansvärd och om inte jag levde under bra förhållanden som jag gör då hade dessa attacker förmodligen kunnat få mig att göra galna saker också. När attackerna kommer äter ångesten upp än invärtes och sjukt nog känns det som att det enda som kan lindra ångesten är att göra saker som är väldigt fel och t.om. sjuka.
Jag har dock mediciner för att lindra mina besvär, innan jag fick dem självmedicinerade jag med droger. Är det så din bror gör?
Han borde träffa en läkare (psyk) och börja medicineras. Det är otroligt hur mycket av det onda medicinerna faktiskt tar bort.
Men jag förstår att det är lättare sagt än gjort att få honom att söka vård.
Blev tagen av din historia. Självklart lider både jag och min bror av det. Jag har fått mediciner, men de räcker inte långt. Klart att min bror självmedicinerar med hasch. Han har använt Amfetamin också viket gjort honom väldigt sjuk i perioder. Det är inte hans drog alls.
Ångesten av PTSD är ett gissel som kan urholka en själ totalt och kvar finns bara ett stort mörker, tyvärr.
Man säger ju att om man ser ned i en kolsvart, djup brunn och de tittar tillbaks, vet man att längre ned går det inte att komma. Det gör det, tyvärr och där har vi varit.
Jag är glad för din skull att du klarar det. Inte ens idag klarar jag av att hantera det värsta. T.ex. när vår svärfar riktade ett gevär, laddat med hemmagjorda dumdumkulor, gjorde mantelrörelse och riktade den mot mitt huvud och svor att skjuta om vår mamma lämnade honom.
Samma med min bror, det var standard för oss.
Både du och jag lever, vilket egentligen är konstigt?
Önskar dig lycka till. Du får gärna PM:a mig om vad för tabletter du har. Vill inte gärna gå in på mina.