2011-03-17, 00:19
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsbror
Det var dock en villa i Ystad, ett uthus eller snarare garage för ett antal år sedan som brann.
Vad menar du?
Villan brann ju ned till grunden och de som bodde där hade samma efternamn som du hade.
Jag har alltid trott att det var någon kusin eller nåt till UB som hamnat i onåd.
Citera
2011-03-17, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Min slutsats är att gryningsbror är Ulfs bror. Han är inget troll. Han kunde svaren på helt olika typer av centrala frågor runt sin identitet.
Lawline behöver inte tro mig. Mitt förslag är som gryningsbrors vill man inte ta till sig det han kan bidra med behöver man inte göra det.

Ingen kan bekräfta att Magnus är Ulfs son eftersom det inte är så.

Det finns uppenbart ett etiskt förhållningssätt på de redaktioner som granskat Ulfs uppväxt att inte publicera uppgifter om släktingar utöver det som skildrar just Ulf Borgströms uppväxt personlighet och utveckling. Det finns ett behov av att förstå. Det som inte bidrar till förståelsen utan bara skadar andra tiger redaktionerna om. Kunskapen finns men stannar där.

Har många gånger blivit imponerad av att ni faktiskt skyddat mig och andra vid ett antal tillfällen, men inte alla journalister är så. Journalsistisk heder finns hos de flesta, men inte alla. Det jag läst som du skrivit (om det var du som intervjuade honom i Dalarna) skall du ha tack!
Skriver mer i morgon
Citera
2011-03-17, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Vad menar du?
Villan brann ju ned till grunden och de som bodde där hade samma efternamn som du hade.
Jag har alltid trott att det var någon kusin eller nåt till UB som hamnat i onåd.

Tror det var en tillfällighet med efternamnet. Brann verkligen hela huset ned? Är tveksam till det. Däremot uthuset. Det var därför de valde att evakuera. Kontrollera gärna, för jag tror jag har rätt.
Citera
2011-03-17, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Jag tänkte mig ungefär om han är tekniskt begåvad, lätt för att lära, bra på matte, bra på att ta till sig kunskap o.s.v.

Att han lyckats hålla sig undan länge behöver inte betyda att han är smart (även om han förmodligen är det) då just bränder är så otroligt svårutredda.

Precis vad jag misstänkte. Jag lider själv av PTSD så jag vet vad du talar om, ångesten är fruktansvärd och om inte jag levde under bra förhållanden som jag gör då hade dessa attacker förmodligen kunnat få mig att göra galna saker också. När attackerna kommer äter ångesten upp än invärtes och sjukt nog känns det som att det enda som kan lindra ångesten är att göra saker som är väldigt fel och t.om. sjuka.

Jag har dock mediciner för att lindra mina besvär, innan jag fick dem självmedicinerade jag med droger. Är det så din bror gör?

Han borde träffa en läkare (psyk) och börja medicineras. Det är otroligt hur mycket av det onda medicinerna faktiskt tar bort.

Men jag förstår att det är lättare sagt än gjort att få honom att söka vård.

Blev tagen av din historia. Självklart lider både jag och min bror av det. Jag har fått mediciner, men de räcker inte långt. Klart att min bror självmedicinerar med hasch. Han har använt Amfetamin också viket gjort honom väldigt sjuk i perioder. Det är inte hans drog alls.
Ångesten av PTSD är ett gissel som kan urholka en själ totalt och kvar finns bara ett stort mörker, tyvärr.
Man säger ju att om man ser ned i en kolsvart, djup brunn och de tittar tillbaks, vet man att längre ned går det inte att komma. Det gör det, tyvärr och där har vi varit.
Jag är glad för din skull att du klarar det. Inte ens idag klarar jag av att hantera det värsta. T.ex. när vår svärfar riktade ett gevär, laddat med hemmagjorda dumdumkulor, gjorde mantelrörelse och riktade den mot mitt huvud och svor att skjuta om vår mamma lämnade honom.
Samma med min bror, det var standard för oss.
Både du och jag lever, vilket egentligen är konstigt?
Önskar dig lycka till. Du får gärna PM:a mig om vad för tabletter du har. Vill inte gärna gå in på mina.
Citera
2011-03-17, 02:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Blev tagen av din historia. Självklart lider både jag och min bror av det. Jag har fått mediciner, men de räcker inte långt. Klart att min bror självmedicinerar med hasch. Han har använt Amfetamin också viket gjort honom väldigt sjuk i perioder. Det är inte hans drog alls.
Ångesten av PTSD är ett gissel som kan urholka en själ totalt och kvar finns bara ett stort mörker, tyvärr.
Man säger ju att om man ser ned i en kolsvart, djup brunn och de tittar tillbaks, vet man att längre ned går det inte att komma. Det gör det, tyvärr och där har vi varit.
Jag är glad för din skull att du klarar det. Inte ens idag klarar jag av att hantera det värsta. T.ex. när vår svärfar riktade ett gevär, laddat med hemmagjorda dumdumkulor, gjorde mantelrörelse och riktade den mot mitt huvud och svor att skjuta om vår mamma lämnade honom.
Samma med min bror, det var standard för oss.
Både du och jag lever, vilket egentligen är konstigt?
Önskar dig lycka till. Du får gärna PM:a mig om vad för tabletter du har. Vill inte gärna gå in på mina.

Fruktansvärd historia... och jag antar att du menar er styvfar... inte svärfar.
Jag tror ingen skulle kunna hantera känslorna vid minnet av ett gevär mot huvudet.

Hur kom din mamma loss från honom? Om hon har gjort det... och lever hon än?
Blev han någonsin anmäld till polisen för det han gjorde mot er och gav det något resultat?
Citera
2011-03-17, 08:39
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Tror det var en tillfällighet med efternamnet. Brann verkligen hela huset ned? Är tveksam till det. Däremot uthuset. Det var därför de valde att evakuera. Kontrollera gärna, för jag tror jag har rätt.
Jag är inte mer haj på Ystad än vad som står på ystadsallehanda.se samt en del kompisar men visst brann villan ned, visste du verkligen inte detta?
Citat:
Att någon eller några anlägger brand i bostadshus tidigt om morgonen är mycket, mycket allvarligt. Som väl är medförde torsdagsmorgonens anlagda bränder inga allvarliga personskador. De materiella skadorna är emellertid omfattande - en villa på Thorssons väg är idag en rykande ruin. Ägaren står huslös och berövad samtliga ägodelar.
http://www.ystadsallehanda.se/opinion/article732458/Ett-hot-mot-oss-alla.html
Citera
2011-03-17, 15:51
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Läs #866. Jag vet vem han är (om det nu inte är en kollega på redaktionen som har samma info.) och han vet vem jag är.

Ingen kan bekräfta att Magnus är hans son. Lägg ned tack.

För dig är jag kanske ett troll. Sluta då att lägga ned tid här och dra till en annan tråd. Skulle faktiskt uppskattas.

Konstaterar att du inte vill ha en kritisk åsikt om ditt rätta jag. Men din rekommendation att jag ska lämna tråden spär bara på misstanken att du är inte den som du utger dig för att vara. Detta ökar min misstanke om att du bara är ute efter att få ett underlag till en bok som du kan tjäna pengar på. Det räcker inte att övertyga en person om din identitet utan du bör övertyga fler än så för att vara trovärdig.
Citera
2011-03-17, 16:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Konstaterar att du inte vill ha en kritisk åsikt om ditt rätta jag. Men din rekommendation att jag ska lämna tråden spär bara på misstanken att du är inte den som du utger dig för att vara. Detta ökar min misstanke om att du bara är ute efter att få ett underlag till en bok som du kan tjäna pengar på. Det räcker inte att övertyga en person om din identitet utan du bör övertyga fler än så för att vara trovärdig.

Det här verkar lite smått konstigt

Vad begär du på ett sånt forum som flashback? Kopia på legitimation och DNA prov eller?
Men ger mig fan på att du skulle hävda att det var förfalskat med.

Självklart kan inte brodern outa sin identitet för mycket för då får hans familj och vänner kanske lida i onödan... och begriper du inte det... då bör du söka dig till något annat ställe.
Senast redigerad av Timeout 2011-03-17 kl. 16:37.
Citera
2011-03-17, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline

Har skickat PM till dig. Tänkte att om jag kan övertyga dig och du bekräftar, så kanske trolldiskussionen är över.
Citera
2011-03-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det här verkar lite smått konstigt

Vad begär du på ett sånt forum som flashback? Kopia på legitimation och DNA prov eller?
Men ger mig fan på att du skulle hävda att det var förfalskat med.

Självklart kan inte brodern outa sin identitet för mycket för då får hans familj och vänner kanske lida i onödan... och begriper du inte det... då bör du söka dig till något annat ställe.

Tyvärr vet väldigt många redan vem jag är och min familj, vänner och släktingar har det ganska tufft. Tack för stödet.
Senast redigerad av Gryningsbror 2011-03-17 kl. 16:45.
Citera
2011-03-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Jag är inte mer haj på Ystad än vad som står på ystadsallehanda.se samt en del kompisar men visst brann villan ned, visste du verkligen inte detta?
http://www.ystadsallehanda.se/opinion/article732458/Ett-hot-mot-oss-alla.html

Jo, nu när du säger det så kommer jag självklart ihåg. Får beklaga att jag glömt (snarare förträngt) det. Du har helt rätt.
Citera
2011-03-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Fruktansvärd historia... och jag antar att du menar er styvfar... inte svärfar.
Jag tror ingen skulle kunna hantera känslorna vid minnet av ett gevär mot huvudet.

Hur kom din mamma loss från honom? Om hon har gjort det... och lever hon än?
Blev han någonsin anmäld till polisen för det han gjorde mot er och gav det något resultat?

Menade givetvis styvfar. Min mamma lever med svåra skuldkänslor. Hon är ju trots allt vår mamma. Vi fick hjälp av släktingar att komma därifrån. Som jag skrev tidigare så är det mycket svårt för en misshandlad och totalt nedtryckt människa, kanske speciellt kvinnor, att klara av att ta sig ifrån, vilket är ett välkänt fenomen.
Det blev en större utredning av socialtjänsten i Ystad, men det var väl, som jag skrev tidigare, så grova saker att de inte ville, eller orkade tro på vad vi, min bror och jag berättade.
Nej, han blev inte vad jag känner till, dömd för det han gjorde. Kommer att gräva djupare i det och kommer att försöka skaffa kopior av socialtjänstens utredning.

Någon här på forumet som vet hur många år de är tvingade att arkivera utredningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in