2021-10-21, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Så du som har så stor koll på personens psyke och hur han fungerar, vilken diagnos har denne?

I övrigt har jag aldrig sagt att han inte är psykiskt sjuk. Hur är det med läsförståelsen?

Läsförståelse? Är du du helt dumknullad? Diagnosen ställer läkarna, som vid en ev. fällande dom har en diagnos att hänvisa till. Som dessutom faller inom den numer väldigt smala ram för bedömning de har att luta sig emot.

Sluten psykiatrisk vård med särskild utskrivning..vad det nu heter vid fällande dom för detta utanför Örebro. Han kommer då aldrig ut!

Vill du slå vad?
Citera
2021-10-21, 20:30
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Läsförståelse? Är du du helt dumknullad? Diagnosen ställer läkarna, som vid en ev. fällande dom har en diagnos att hänvisa till. Som dessutom faller inom den numer väldigt smala ram för bedömning de har att luta sig emot.

Sluten psykiatrisk vård med särskild utskrivning..vad det nu heter vid fällande dom för detta utanför Örebro. Han kommer då aldrig ut!

Vill du slå vad?
Du vet ju att han är psykiskt sjuk, så berätta för oss vilken psykisk sjukdom han lider av. Det ska ju inte vara så svårt? Det är ju bara att dela med dig av diagnosen till oss.

"Dumknullad", ja, så talar en mogen och seriös person med kunskap inom psykiatri.

Jag gillar hur triggad du blir av det faktum att jag säger att en specifik person i den här tråden inte vet om Ulf är psykiskt sjuk eller ej. Du blir så känslosam, ha ha!
Citera
2021-10-21, 20:37
Medlem
Citat:
Du vet ju att han är psykiskt sjuk, så berätta för oss vilken psykisk sjukdom han lider av. Det ska ju inte vara så svårt? Det är ju bara att dela med dig av diagnosen till oss.

"Dumknullad", ja, så talar en mogen och seriös person med kunskap inom psykiatri.

Jag gillar hur triggad du blir av det faktum att jag säger att en specifik person i den här tråden inte vet om Ulf är psykiskt sjuk eller ej. Du blir så känslosam, ha ha!

Jag känner iaf. till att i den gamla psykiatrin fanns tre(3) benämningar för mindre begåvade. 1. Habil. 2. Imbecill. 3. Idiot. I då fallande skala.

Somalier och deras genomsnitt iq. 68-72 ger vid den gamla bedömningen en status såsom imbecill.

Du idiotförklarar GP. På vilka grunder och vad baserar du diagnosen idiot på denna idiot?
Citera
2021-10-21, 20:38
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Jag känner iaf. till att i den gamla psykiatrin fanns tre(3) benämningar för mindre begåvade. 1. Habil. 2. Imbecill. 3. Idiot. I då fallande skala.

Somalier och deras genomsnitt iq. 68-72 ger vid den gamla bedömningen en status såsom imbecill.

Du idiotförklarar GP. På vilka grunder och vad baserar du diagnosen idiot på denna idiot?
Nej, nej. Försök inte byta ämne nu.

Du har sagt att Ulf är psykiskt sjuk och att jag är en idiot som påstår att vi inte vet om han är det eller ej. Så återigen, berätta för oss vilken diagnos han har. Du som vet.

Vi väntar med spänning på ditt professionella utlåtande om vilken diagnos Ulf har.
Citera
2021-10-21, 20:38
Avslutad
Han är kanske nostalgiker. Han minns väl med tårar i ögonen när han härjade i Skåne 1993-2010 ungefär och kom undan med alla bränder han antyder han anlagt. Minst hundra. Han vill väl återuppleva den för honom sköna känslan. Som inbrottstjuvar som tycker det är så spännande att hålla på med sådant. Eller som seriemördare njuter av sina dåd
Senast redigerad av BMH 2021-10-21 kl. 20:45.
Citera
2021-10-21, 21:04
Medlem
Citat:
Så återigen, berätta för oss vilken diagnos han har. Du som vet.

Vi väntar med spänning på ditt professionella utlåtande om vilken diagnos Ulf har.

Jag skulle vilja påstå att det är väldigt många psykiskt sjuka som går omkring utan att ha en diagnos.

Man blir inte psykiskt sjuk när man får diagnosen, man har förmodligen varit psykiskt sjuk ganska länge innan man har fått sin diagnos.

Att denne snubbe har lyckats ducka att få en diagnos tidigare betyder inte att han inte är psykiskt sjuk, det betyder bara att personerna som har bedömt honom har haft svårt att se igenom honom.

Lite som en mördare som inte kan fällas i rättegång på grund av dålig bevisning/slarvfel i förundersökningen likafullt är en mördare, han är bara inte en DÖMD mördare.

Alla andra i tråden är övertygan om att han är psyksjuk, han är bara inte diagnostiserad som psyksjuk (än)
Citera
2021-10-21, 21:10
Bannlyst
Enda sättet att få stopp på gryningspyromanen är att sätta in han på rättpsyk. Där blir han förvarad till dö dagar
Citera
2021-10-21, 21:20
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Varför i helvete släpps såna här individer ut i samhället igen?

Kanske inte avrättning, men man kan ju faktiskt kasta nyckeln till dörren iallafall.

Man kan ju hoppas han blir dränkt i bensin och brinner upp som ett tomtebloss. Klent det saknas lagrum för internering i 30 års perioder.
Citera
2021-10-21, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Man kan ju hoppas han blir dränkt i bensin och brinner upp som ett tomtebloss. Klent det saknas lagrum för internering i 30 års perioder.
Men vad har den här gärningsmannen råkat ut för trauma under sin uppväxt som vänt han mot samhället?

Citera
2021-10-21, 21:33
Medlem
GormDenGamles avatar
Svenskt rättsväsende är en jävla parodi! Sådana som Ulf ska inte få gå löst i samhället oavsett boja eller inte.
Citera
2021-10-21, 21:35
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Men vad har den här gärningsmannen råkat ut för trauma under sin uppväxt som vänt han mot samhället?

Skiter i vad han råkat ut för. Lås in fanskapet och släpp inte ut honom igen.
Citera
2021-10-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen

Han åkte dit för att ha mixtrat med en sk "blackbox" eller "markeringsätare" som gjorde att man kunde ringa gratis i det gamla telenätet.
(det gjorde jag med, jag åkte inte dit för just det, men jag åkte dit för andra hyss mot Televerket)

Sedan slog det slint, för honom, jag har ännu inte eldat upp något för Televerket eller någon annan statlig myndighet, eller någon annan för den delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in