2021-10-21, 19:12
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Men du kan alltså mer än läkarna som släppte ut honom?
Absolut. Det var inga läkare som släppt ut någon, så redan där har du tokfel.

Borgström fick fängelse. Om han fått vård så hade han fortfarande varit där. Inga läkare har gjort fel, du snurrar fel.
Senast redigerad av constant 2021-10-21 kl. 19:15.
Citera
2021-10-21, 19:14
Medlem
Citat:
Alla människor som begår dåliga handlingar behöver inte vara sjuka. Det är typiskt svenskt att tro det. "Alla som inte rättar sig i ledet är psykiska störda och behöver en diagnos".

Det må låta konstigt för dig utan livserfarenhet. Men vissa människor är helt enkelt dumma i huvudet, elaka eller sadistiska. Det betyder inte per automatik att man är "sjuk".

Jag skulle nog vilja påstå att eldar man upp EN kåk i affekt efter att man blivit dåligt behandlad i den, då kan man kanske vara enbart dum i huvudet.

Ägnar man hela sitt vuxna liv på att elda upp saker för gamla oförätter, sitter inne långa perioder, och fortsätter att elda direkt man kommer ut, då är man definitivt psykiskt sjuk.

Och som sådan tycker jag man ska låsa in honom för all framtid, ge honom lite kul piller, och bespara oss andra hans framfart.
Citera
2021-10-21, 19:14
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Absolut. Det var inga läkare som släppt ut någon, så redan där har du tokfel.

Borgström fick fängelse.
Precis, för att han inte ansågs psykiskt störd.

Andra på forumet får inte säga något om läkarbedömningen, eftersom de inte är läkare. Enligt dig.

Men du vet minsann mycket bättre än läkarna som inte spärrade in honom.
Citera
2021-10-21, 19:16
Medlem
constants avatar
Citat:
Andra på forumet får inte säga något om läkarbedömningen, eftersom de inte är läkare. Enligt dig.

Men du vet minsann mycket bättre än läkarna som inte spärrade in honom.
Känner du att läkarnas bedömning var korrekt?
Citera
2021-10-21, 19:16
Medlem
Avrätta missfostret, säger jag som jobbat på rättspsyk i 30 år. Vissa går inte att förändra .
Citera
2021-10-21, 19:27
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Jag skulle nog vilja påstå att eldar man upp EN kåk i affekt efter att man blivit dåligt behandlad i den, då kan man kanske vara enbart dum i huvudet.

Ägnar man hela sitt vuxna liv på att elda upp saker för gamla oförätter, sitter inne långa perioder, och fortsätter att elda direkt man kommer ut, då är man definitivt psykiskt sjuk.

Och som sådan tycker jag man ska låsa in honom för all framtid, ge honom lite kul piller, och bespara oss andra hans framfart.
Kul att du använder absoluta termer. "Definitivt psykiskt sjukt", som om du visste.

Varken du eller jag vet om han är psykiskt sjuk. Vi kan däremot konstatera att han är en elak idiot.

Jag har känt flera människor som levt som kriminella. Sådana som hela tiden åker fast för misshandel, rån, olaga hot osv. Minsta lilla sak och de kan explodera i våld.

Flera av dem kommer från trasiga familjer och fick ingen uppfostran. De går att resonera och hålla samtal med. Men det är svårt att ändra någon som inte fick kärlek överhuvudtaget under sin uppväxt, och som ständigt fick stryk. Vilket leder till misslyckande i skolan, inget jobb, dåligt umgänge etcetera.

Jag kände en kille som blev våldtagen som barn av sin far. Han blev då skickad till ett familjehem, där han också blev våldtagen. Efter det skickad till ett annat hem där han förvägrades mat, runt 10 års ålder. Sådär fortsatte det, jag har själv läst journalerna. Tro fan att en sådan person har ett hat mot andra människor och samhället i stort - men det gör honom inte psykiskt sjuk.

Det är lätt att sitta på Flashback och ge diagnoser hit och dit baserat på någons handlingar. Men det är inte så det fungerar när man avgöra om någon är psykiskt sjuk eller ej. Det där har blivit en trend i västvärlden nuförtiden, där allt som inte är normalt är psykiskt sjukt och måste medicineras.

Därmed inte sagt att han är eller inte är psykiskt sjuk. Jag tycker bara det är kul att se narcissister som Constant i tråden, som menar på att andra inte ska säga något som läkarbedömningen - eftersom de inte är läkare - men han själv kan sitta och säga att läkarbedömningen är fel.

Jag har noll förtroende för läkare, än mindre för någon med 25 tusen inlägg på Flashback som leker besserwisser i var och varannan tråd. Det är min poäng. Hycklerier och den bristande självinsikten i skribentens inlägg, är vad jag påpekar. Inte huruvida aset som tänder på hus är psyksjuk eller ej, för att det har varken du eller jag tillräckligt med insikt för att kunna avgöra.
Citera
2021-10-21, 19:36
Medlem
Citat:
Kul att du använder absoluta termer. "Definitivt psykiskt sjukt", som om du visste.

Varken du eller jag vet om han är psykiskt sjuk. Vi kan däremot konstatera att han är en elak idiot.

Om "att vara en elak idiot" är hela ens beskrivning så bör man klassas som psykiskt sjuk.

Snubben har ju aldrig ägnat sig åt något annat sedan första bränderna, som skulle vara en hämnd för att han inte fick göra olagliga saker?

När man ett så "brinnande" hat att man slutar fungera som människa så är man inte psykiskt frisk
Citera
2021-10-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatteniblot
Avrätta missfostret, säger jag som jobbat på rättspsyk i 30 år. Vissa går inte att förändra .

Varför i helvete släpps såna här individer ut i samhället igen?

Kanske inte avrättning, men man kan ju faktiskt kasta nyckeln till dörren iallafall.
Citera
2021-10-21, 19:41
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Om "att vara en elak idiot" är hela ens beskrivning så bör man klassas som psykiskt sjuk.

Snubben har ju aldrig ägnat sig åt något annat sedan första bränderna, som skulle vara en hämnd för att han inte fick göra olagliga saker?

När man ett så "brinnande" hat att man slutar fungera som människa så är man inte psykiskt frisk
Antingen så läste du inte inlägget eller så var det för många svåra ord för dig. Hela min beskrivning för honom är inte "en elak idiot".

Det märks att du inte hade några argument för det jag skrev. Pajas.
Citera
2021-10-21, 20:06
Medlem
Citat:
Antingen så läste du inte inlägget eller så var det för många svåra ord för dig. Hela min beskrivning för honom är inte "en elak idiot".

Det märks att du inte hade några argument för det jag skrev. Pajas.

Du är den största idioten i den här tråden. Klart fan han inte är frisk. Att han ev. klarar en "mall" som läkarna numer ha att förhålla sig till (som är jävligt snäv gf. med tidigare) så blir han såklart (av kostnadsskäl) friskförklarad.

Tror du på allvar att han inte kommer bli "kryssad" om man fäller honom för den här branden?

Jag vet, trots att jag inte är läkare!
Citera
2021-10-21, 20:07
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Du är den största idioten i den här tråden. Klart fan han inte är frisk. Att han ev. klarar en "mall" som läkarna numer ha att förhålla sig till (som är jävligt snäv gf. med tidigare) så blir han såklart (av kostnadsskäl) friskförklarad.

Tror du på allvar att han inte kommer bli "kryssad" om man fäller honom för den här branden?

Jag vet, trots att jag inte är läkare!
Så du som har så stor koll på personens psyke och hur han fungerar, vilken diagnos har denne?

I övrigt har jag aldrig sagt att han inte är psykiskt sjuk. Hur är det med läsförståelsen?
Citera
2021-10-21, 20:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Så du som har så stor koll på personens psyke och hur han fungerar, vilken diagnos har denne?

I övrigt har jag aldrig sagt att han inte är psykiskt sjuk. Hur är det med läsförståelsen?
Varför går han då på bostäder med oskyldiga? Känns som att du har koll på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in