Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-17, 13:06
  #8365
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorSpencer
Spelade massor av D2 för fyra år sedan och även innan dess. När jag av en händelse gick in på d2jsp för någon månad sen upptäckte jag att jag hade kvar lite fg! Fixade fullt mf-gear och gjorde en lightning-sorc, vanliga setupen med shako, oculus, tal rasha amu+armor+belt, wt etc. Spöar det mesta och har 533 i mf!

Som min nästa (och förmodligen sista) char ska jag bygga en berserker-barbar. Läste en guide om denna build där ett väldigt intressant vapen rekommenderades, nämligen staven Ribcracker! Hittade en etheral med 295 ed på jsp som jag uppade, varpå jag kom över en billig zod-runa. Någon som har erfarenheter av detta otroligt coola vapen? Man kan ju inte ha en sköld samtidigt, men jag har läst att zerkers kan få problem med s.k. "block-lock" om de använder sådan, dessutom ger Ribcrackern 50% fhr, medan exempelvis Storm inte ger någon fhr. Största förlusten i jämförelse med Storm är väl 35% dr.

Notera förresten att stavar räknas som maces, så man får bonus av Mace mastery. Jag skulle ha råd med botd eller grief om jag ville, som ju annars rekommenderas, men det verkar boring i jämförelse. Kommer dessutom endast köra PvM med en polare. Ska ha Laying of Hands som vantar och sänka Baal på några sekunder!

Har faktiskt ägt en perfect eth Ribcracker för ett par år sedan innan påfunder fg introducerades och man istället värderade saker i ist. Har för mig att jag betalade 60 ist för den hur som helst och precis som du säger så är det ett otroligt häftigt vapen.
Citera
2010-07-17, 13:11
  #8366
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorSpencer
Spelade massor av D2 för fyra år sedan och även innan dess. När jag av en händelse gick in på d2jsp för någon månad sen upptäckte jag att jag hade kvar lite fg! Fixade fullt mf-gear och gjorde en lightning-sorc, vanliga setupen med shako, oculus, tal rasha amu+armor+belt, wt etc. Spöar det mesta och har 533 i mf!

Som min nästa (och förmodligen sista) char ska jag bygga en berserker-barbar. Läste en guide om denna build där ett väldigt intressant vapen rekommenderades, nämligen staven Ribcracker! Hittade en etheral med 295 ed på jsp som jag uppade, varpå jag kom över en billig zod-runa. Någon som har erfarenheter av detta otroligt coola vapen? Man kan ju inte ha en sköld samtidigt, men jag har läst att zerkers kan få problem med s.k. "block-lock" om de använder sådan, dessutom ger Ribcrackern 50% fhr, medan exempelvis Storm inte ger någon fhr. Största förlusten i jämförelse med Storm är väl 35% dr.

Notera förresten att stavar räknas som maces, så man får bonus av Mace mastery. Jag skulle ha råd med botd eller grief om jag ville, som ju annars rekommenderas, men det verkar boring i jämförelse. Kommer dessutom endast köra PvM med en polare. Ska ha Laying of Hands som vantar och sänka Baal på några sekunder!
finns de ingen ordbok här för oss som aldrig spelat online?

d2jsp = ?
fg = ?
mf = ?
jsp = ?
fhr = ?
dr = ?
Citera
2010-07-17, 13:12
  #8367
Medlem
loafmasters avatar
d2jsp = Forum för trading http://www.d2jsp.org/
fg = Forum Gold. Valutan man använder på d2jsp
mf = Magicfind
jsp = Troligtvis samma som d2jsp
fhr = Faster Hit Recovery
dr = Damage Reduce
Citera
2010-07-17, 13:18
  #8368
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
d2jsp = Forum för trading http://www.d2jsp.org/
fg = Forum Gold. Valutan man använder på d2jsp
mf = Magicfind
jsp = Troligtvis samma som d2jsp
fhr = Faster Hit Recovery
dr = Damage Reduce
man tackar då förstår man lite mer
Citera
2010-07-17, 18:36
  #8369
Medlem
Kollade omedelbart upp Ribcracker, är det crushing blow som gör att den funkar? eller vad är det?
Citera
2010-07-17, 18:45
  #8370
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menlol
Kollade omedelbart upp Ribcracker, är det crushing blow som gör att den funkar? eller vad är det?

Det är cb som gör så att den funkar ja. Men jag skulle absolut inte rekommendera den till någon som vill spela lite mer seriöst. Botd, grief, beast, death, doom, last wish är alla bättre än ribcracker och då får du fördelen med att kunna använda en sköld.
Citera
2010-07-17, 18:55
  #8371
Medlem
Knaz16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Det är cb som gör så att den funkar ja. Men jag skulle absolut inte rekommendera den till någon som vill spela lite mer seriöst. Botd, grief, beast, death, doom, last wish är alla bättre än ribcracker och då får du fördelen med att kunna använda en sköld.

Eller 2 vapen om du så vill ^^
Citera
2010-07-17, 19:04
  #8372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Det är cb som gör så att den funkar ja. Men jag skulle absolut inte rekommendera den till någon som vill spela lite mer seriöst. Botd, grief, beast, death, doom, last wish är alla bättre än ribcracker och då får du fördelen med att kunna använda en sköld.

vad gör CB? dubbel damg, insta-kill eller what?
Citera
2010-07-17, 20:39
  #8373
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Hur kan det vara "noobigt" att spela spelet så som det ska spelas?

Jag kanske uttryckte mig fel, men nuförtiden så påstås det så som man skall spela; tråkigt och noobigt.

Ja, spelet ska spelas så, det tycker jag med. Men nu när D3 är påväg och spelet inte längre handlar om att döda mobs, så ska det ske snabbt och smidigt.

Många spelare är enbart efter perfektionism i PvP, för att vara den absolut bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
vet ni nån sida man kan handla diablo ifrån, tex steam så man får hem koden direkt eller bara laddar ner de, eller är de nån som skänker ett acc som inte används?

nej, men jag har ju en prislapp på mitt acc, och du vet själv vad jag har för saker


Har försig uppdaterat lite saker på mina chars.

Citat:
Ursprungligen postat av menlol
vad gör CB? dubbel damg, insta-kill eller what?

Lär dig göra som alla andra med vett i skallen; använd sökmotorn Google!

http://lmgtfy.com/?q=crushing+blow+diablo+2
__________________
Senast redigerad av DangerDoom 2010-07-17 kl. 20:46.
Citera
2010-07-17, 20:50
  #8374
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Jag kanske uttryckte mig fel, men nuförtiden så påstås det så som man skall spela; tråkigt och noobigt.

Ja, spelet ska spelas så, det tycker jag med. Men nu när D3 är påväg och spelet inte längre handlar om att döda mobs, så ska det ske snabbt och smidigt.

Många spelare är enbart efter perfektionism i PvP, för att vara den absolut bästa.



nej, men jag har ju en prislapp på mitt acc, och du vet själv vad jag har för saker


Har försig uppdaterat lite saker på mina chars.



Lär dig göra som alla andra med vett i skallen; använd sökmotorn Google!

http://lmgtfy.com/?q=crushing+blow+diablo+2


haha dock så hitta jag sidor man kunde köpa det så som jag ville
jag vill ju inte ha en as bra gubbe redan vill ju börja ifrån scratch lixom, dock skiter jag i de och väntar på d3
Citera
2010-07-17, 20:52
  #8375
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorSpencer
Spelade massor av D2 för fyra år sedan och även innan dess. När jag av en händelse gick in på d2jsp för någon månad sen upptäckte jag att jag hade kvar lite fg! Fixade fullt mf-gear och gjorde en lightning-sorc, vanliga setupen med shako, oculus, tal rasha amu+armor+belt, wt etc. Spöar det mesta och har 533 i mf!

Som min nästa (och förmodligen sista) char ska jag bygga en berserker-barbar. Läste en guide om denna build där ett väldigt intressant vapen rekommenderades, nämligen staven Ribcracker! Hittade en etheral med 295 ed på jsp som jag uppade, varpå jag kom över en billig zod-runa. Någon som har erfarenheter av detta otroligt coola vapen? Man kan ju inte ha en sköld samtidigt, men jag har läst att zerkers kan få problem med s.k. "block-lock" om de använder sådan, dessutom ger Ribcrackern 50% fhr, medan exempelvis Storm inte ger någon fhr. Största förlusten i jämförelse med Storm är väl 35% dr.

Notera förresten att stavar räknas som maces, så man får bonus av Mace mastery. Jag skulle ha råd med botd eller grief om jag ville, som ju annars rekommenderas, men det verkar boring i jämförelse. Kommer dessutom endast köra PvM med en polare. Ska ha Laying of Hands som vantar och sänka Baal på några sekunder!

Sänker Baal med 5 serks. Du är ganska körd i PvM utan block skulle jag säga. Och med Laying of Hands så blir du utan Life Tap.
Citera
2010-07-17, 21:37
  #8376
Medlem
Knaz16s avatar
Nån som har en gold barb till salu ? ^^


Säljer de här om nån är sugen :

Grief pb 37/367
Grief pb 33/359
Draculs 10 ll , 12 str
Random gore
Arreat 5 ll , 192 ed , socked with 15 ias , 1 max dmg jewel
Raven ring 20 dex 244 ar
__________________
Senast redigerad av Knaz16 2010-07-17 kl. 22:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback