2009-04-25, 11:26
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilMe
Vad har "alla" emot teleport?

Teleport är en sorcskill, inte något alla ska kunna ha. När man väljer sin karaktär anser jag att man ska vara begränsad till de skills som just den karaktären har. Att få items med andra karaktärers skills på är enligt mig helt fel.
Citera
2009-04-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Teleport är en sorcskill, inte något alla ska kunna ha. När man väljer sin karaktär anser jag att man ska vara begränsad till de skills som just den karaktären har. Att få items med andra karaktärers skills på är enligt mig helt fel.
Dock så skulle det bli helt sjukt drygt att tvingas springa igenom allt när man göra t ex Baalruns med en pala eller dylikt.
Citera
2009-04-25, 12:01
Medlem
Cirkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutburken
Enigma är bannad. Får varken sälja eller byta bort.
Enda undantaget är dom som skapade sitt runeword före senaste patchen.

Det där förstod jag inte alls.. Du eller någon annan som förstår får gärna utveckla det lite till. Är Enigma bannad? Jag har ju tradat Enigma på nuvarande ladder - inga problem. Jag har gjort min egen Enigma och sedan tradat den till en av mina andra chars - inga problem. Är det NL du pratar om eller är det nästa patch? Om det är nästa patch så får du gärna länka till var du läste vilka ändringar som kommer, jag har googlat men hittar bara gamla patchnotes och den där "önskelistan" över vilka ändringar spelarna önskar sig.

Citat:

Jag tycker tvärtom att det är roligt att olika karaktärer lånar skills av varandra. Det öppnar ju möjligheter till nya varianter på characterbuilds och spelsätt. Whirlwind-assasiner och shapeshifter-barbarer som exempel. Det ger en extra dimension till spelet.
Citera
2009-04-25, 12:14
Medlem
krutburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirka
Jag tycker tvärtom att det är roligt att olika karaktärer lånar skills av varandra. Det öppnar ju möjligheter till nya varianter på characterbuilds och spelsätt. Whirlwind-assasiner och shapeshifter-barbarer som exempel. Det ger en extra dimension till spelet.

Det tråkiga jag ser är att Teleport blir ett måste för i princip alla, eftersom det underlättar runs väldigt mycket. Håller helt med om att vissa skills bör vara möjliga att "låna", de du nämner är bra exempel.
I fallet om Teleport handlar det ju dock inte om att öppna möjligheter för nya builds (även om summoners blir rejält mycket bättre av skillen).

Sen spelar jag inte direkt så mycket att jag har något större problem med att "alla" kan porta runt, kanske blir mer av ett problem högre upp.

Och det där om Enigma var inte seriöst, tyckte bara att din post var lite dum så jag skojade till det lite.
Citera
2009-04-25, 12:15
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontzohr
Dock så skulle det bli helt sjukt drygt att tvingas springa igenom allt när man göra t ex Baalruns med en pala eller dylikt.

Skaffa en Sorc istället då. Hur roligt är det med baalruns ändå? Spela spelet som det ska spelas och få ut otroligt mycket mer nöje istället.
Citera
2009-04-25, 12:19
Medlem
Citat:

De finns ju massa oskills. Men ändå är de bara tele folk klagar på och vill göra så att endast soso har den.
Har inte sett någon som klagar på att man får berserk och zeal av passion.
Vad kan detta bero på tro...
Citera
2009-04-25, 12:43
Medlem
Cirkas avatar
Citat:
I fallet om Teleport handlar det ju dock inte om att öppna möjligheter för nya builds (även om summoners blir rejält mycket bättre av skillen).

Jag har provat en summoner, jag skulle vilja gå så långt som att säga att Teleport är mer eller mindre ett måste för den builden. Revives har ovanan att fastna och/eller vandra iväg på egen hand, med teleport kan man ju snabbt och smidigt samla ihop dem igen. Det gick ju innan jag skaffade enigma också men det var väldigt långsamt och gjorde att jag sällan hade revives igång.

Citat:
Sen spelar jag inte direkt så mycket att jag har något större problem med att "alla" kan porta runt, kanske blir mer av ett problem högre upp.

Nej, snarare tvärtom. Högre upp har ju alla enigma eller åtminstone möjligheten att ha eni. På så sätt blir det ju inget stort problem, iom att "alla" har den

Citat:
Och det där om Enigma var inte seriöst, tyckte bara att din post var lite dum så jag skojade till det lite.

Knappast min post va?
Citera
2009-04-25, 12:56
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
De finns ju massa oskills. Men ändå är de bara tele folk klagar på och vill göra så att endast soso har den.
Har inte sett någon som klagar på att man får berserk och zeal av passion.
Vad kan detta bero på tro...

Förmodligen att det är något som ALLA utnyttjar. Inte så krånglig logik eller?
Citera
2009-04-25, 12:58
Medlem
krutburkens avatar
Citat:
Jag har provat en summoner, jag skulle vilja gå så långt som att säga att Teleport är mer eller mindre ett måste för den builden. Revives har ovanan att fastna och/eller vandra iväg på egen hand, med teleport kan man ju snabbt och smidigt samla ihop dem igen. Det gick ju innan jag skaffade enigma också men det var väldigt långsamt och gjorde att jag sällan hade revives igång.

Det snabbar upp ordentligt, och för Übers verkar det vara ett måste. Upp till Hell går att ta sig utan Teleport, även om det är lite segt bitvis.

Citat:
Nej, snarare tvärtom. Högre upp har ju alla enigma eller åtminstone möjligheten att ha eni. På så sätt blir det ju inget stort problem, iom att "alla" har den

Dock ser jag ett visst problem med att "alla" bör ha Enigma. Känns som att det är något som inte stämmer i spelet om en så pass stor del av alla ska ha en skill som från början var menad endast för sorcs. Men som sagt, personligen stör det inte mig förutom att jag tycker det är lite tråkigt ibland.

Citat:
Knappast min post va?

Sorry, vems den nu var då.
Citera
2009-04-25, 13:03
Medlem
Citat:
Förmodligen att det är något som ALLA utnyttjar. Inte så krånglig logik eller?

Så om inte ALLA utnyttjat de så hade de varit okej?
Citera
2009-04-25, 13:05
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Så om inte ALLA utnyttjat de så hade de varit okej?

Nepp. Jag anser inte att det är okej från första början att klasserna kan ha andra klassers skills. Trodde det framgick i mitt inlägg ovan.
Citera
2009-04-25, 13:13
Medlem
Cirkas avatar
Citat:
Dock ser jag ett visst problem med att "alla" bör ha Enigma. Känns som att det är något som inte stämmer i spelet om en så pass stor del av alla ska ha en skill som från början var menad endast för sorcs. Men som sagt, personligen stör det inte mig förutom att jag tycker det är lite tråkigt ibland.

Det problemet jag ser med enigma personligen är ju att den är så sjukt bra! Det är ju verkligen endgame-rustning nästan oavsett vilken char du spelar med. Om man vill nerfa den lite så kanske man ska ta bort en del av de andra modsen? Till exempel ge tele +3 och ta bort +2 på all skills, på så sätt kanske vissa bara skulle använda sin eni när de vill ta sig fort fram, inte i duels och liknande. Jag antar att det är mest i duels tele ses som ett problem?

I runs tycker jag att det är skönt att det inte bara är soso´s som kan telea, jag stör mig som fan på att det alltid är jag som måste telea om jag spelar sorc, med enigma kan man ju sprida ut arbetet lite :-)

Om man tar bort teleport så kommer väl "alla" börja använda CoH eller Fortitude istället, man strävar ju efter att ha bästa tänkbara equipment, just nu är det i många fall enigma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in