Citat:
Ursprungligen postat av krutburken
Dock ser jag ett visst problem med att "alla" bör ha Enigma. Känns som att det är något som inte stämmer i spelet om en så pass stor del av alla ska ha en skill som från början var menad endast för sorcs. Men som sagt, personligen stör det inte mig förutom att jag tycker det är lite tråkigt ibland.
Det problemet jag ser med enigma personligen är ju att den är så sjukt bra! Det är ju verkligen endgame-rustning nästan oavsett vilken char du spelar med. Om man vill nerfa den lite så kanske man ska ta bort en del av de andra modsen? Till exempel ge tele +3 och ta bort +2 på all skills, på så sätt kanske vissa bara skulle använda sin eni när de vill ta sig fort fram, inte i duels och liknande. Jag antar att det är mest i duels tele ses som ett problem?
I runs tycker jag att det är skönt att det inte bara är soso´s som kan telea, jag stör mig som fan på att det alltid är jag som måste telea om jag spelar sorc, med enigma kan man ju sprida ut arbetet lite :-)
Om man tar bort teleport så kommer väl "alla" börja använda CoH eller Fortitude istället, man strävar ju efter att ha bästa tänkbara equipment, just nu är det i många fall enigma.