2008-11-08, 22:45
Medlem
brainspaces avatar
Guitar såklart. vafan tror du? suck...
Citera
2008-11-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Guitar såklart. vafan tror du? suck...

Men alltså, ska de inte va mellan på bas och gitarr ?
Citera
2008-11-08, 22:56
Medlem
brainspaces avatar
Men för i helvete. Det ska väl vara intryckt på guitar eller hur din stämmapparat fungerar...testa dej fram om inte annat, hur svårt kan det vara?
Citera
2008-11-08, 23:02
Medlem
Ett-Nolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
Metallica - For whom the bell tolls. Kan vara lite knepig först, men inte svårare att spela än till exempel Smells like teen spirit.
Bra exempel Första låten jag spelade på gitarr
Citera
2008-11-08, 23:32
Medlem
en_snubbe1s avatar
Vilken elgitarr rekommenderar ni?

Hejsan

Jag är totalt nybörjare på gitarr i allmänt, har testat det någon gång hemma hos min kusin.
Eftersom julen kommer upp snart så tänkte jag att en elgitarr inte skulle sitta helt fel
Men till frågan, vilken av alla gitarr tycker du är bäst till en nybörjare, priset på gitarren ska ligga på ~2000 kr.
Citera
2008-11-08, 23:37
Medlem
Ett-Nolls avatar
den bästa nybörjar gitarren är alltid den billigaste (och svart-lackerade förstås). Naturligtvis är det inte en strata-kopia utan en mer kreativ form.
Citera
2008-11-08, 23:42
Medlem
brainspaces avatar
Dessa trådar börjar bli jävligt tradiga så att säga. Åk till en musikaffär och testa....ungefär som att fråga oss vilket sorts bröd du gillar att äta till frukost
Citera
2008-11-08, 23:55
Medlem
en_snubbe1s avatar
brainspace: Visst stämmer det, men jag vill gärna ha någon aning om vilket märke man ska ha. Så att inte försäljaren tar fram en skit gitarr...
Citera
2008-11-08, 23:57
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en_snubbe1
brainspace: Visst stämmer det, men jag vill gärna ha någon aning om vilket märke man ska ha. Så att inte försäljaren tar fram en skit gitarr...

Som sagt. Det är du som ska känna efter...Om försäljarens skitgitarr känns/låter bra för dig så köper du. det är inte svårare än så. Den där uber billiga gitarren som gör att du spelar som en gud finns tyvärr inte
Citera
2008-11-09, 00:19
Medlem
insanejohns avatar
om du ändå ska ha en nybörjargitarr så kanske det inte spelar någon roll...
ta en som du tycker känns skön att spela på helt enkelt. Alla gitarrer i den prisklassen är nog lika "dåliga" iaf. Jackson-gitarrer tycker jag har bra halsar för nybörjare, inte så breda och tjocka. Aja...välj bara en som du tycker är skön att spela på. Tjohej
Citera
2008-11-09, 00:21
Medlem
Nisques avatar
Instämmer med föregående talare. det är som att fråga vilka byxor man ska köpa, eller vilken ost som är godast. Samt att försäljaren alltid vill ditt bästa. Om han säljer dig en dålig sak kommer du ju inte tillbakaigen.
Dessutom är den första gitarren är alltid en skitgitarr jämfört med den andra.
Citera
2008-11-09, 00:52
Medlem
[quote=brainspace]Men för i helvete. Det ska väl vara intryckt på guitar eller hur din stämmapparat fungerar...testa dej fram om inte annat, hur svårt kan det vara?[/QUOTE

tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in