Citat:
Ursprungligen postat av jonnie_9
Tjena.
Är det för kallt för gitarren att sitta ute och lira någon timma nu när höstrusket kommer och det är börjar bli kyligare ute igen?
Precis som
Noetlovskij säger, är du rädd om gitarren din så är det inte att rekomendera.
Det är ju inte kylan som är det farliga utan skillnaden i temperatur, en gitarr ska hålla en så jämt temp som möjligt eftersom trät ändras och anpassar sig efter omgivningen, precis som pungen
Tempskillnader kan skapa sprickor i lacken få gitarren att stämme betydligt sämre, det är väll de största farorna jag kan komma på.
Man får nog ta och skaffa sig en inne och en utegitarr