Citat:
Ursprungligen postat av
sneakydude
Tänk på att det oftast är lättare att få till ett bra ljud med en vettig stärkare. Köper du en gitarr för 25000 och spelar genom en hobbexförstärkare för 500 kommer det att låta som att du spelar med just en hobbexförstärkare. Vänder du på det så har du hel klart större möjligheter.
Med det sagt är det inget fel på gitarren du länkade, jackson är i regel mycket gura för pengarna.
Självklart, jag körde med en Line 6 Spider IV förut och jag tyckte att den lät bra med dist trots sin kritik.
Jag kollade upp gitarren "Shecter Omen 6" istället och jag upplever att den uppfyller mina krav mer än vad Jackson gör, får bara den känslan att den är bra och den är dessutom relativt billig, 2500SEK.
Shecter Omen 6
Kollar du i inlägget jag skrev strax efter det du senast citerade, om Yamaha gitarren, jag fick tag i ägaren och den sade att den är 10 år gammal, efter lite sökning så kom jag fram till att det kan vara en Yamaha-RGX 120d, men den säljs för 900 spänn beg. så jag vet inte om det är något fel på den, vad tror du?