Citat:
Ursprungligen postat av C21H30O2-
men överlag brukar d faktiskt vara värt att lägga lite pengar på strängarna och inte köpa billigaste skiten för det är stor skillnad på hur dom låter. hur spelar du? spelat länge? kör du mkt fingerplock lr är det mest bara strumma ackord? olika strängar passar olika ändamål.
Tack för tipsen hittills allihopa!
Helt klart, billigast är oftast sämre inom musikbranschen!
Jag har spelat i knappt två månader seriöst, kanske ett år till och från. Helt nybörjare är jag inte. Mestadels blir det att strumma, men försöker variera med fingerplock också.
Försöker helt enkelt få så bra grund som möjligt i mitt gitarrspelande.
Bra tips hur som, köper lite olika strängar så man har. Får väl prova mig fram. Elixir verkar ju vara hållbara, vilket är ett stort plus så börjar att prova dom!