Citat:
Ursprungligen postat av Visdomsmannen
Kallas för en helt vanlig klassisk, nylonsträngad gitarr

Den ser också ut att vara i nytt skick, och passar säkert utmärkt som en första gitarr om du är grön eller intresserad att spela musik av mer "klassisk" karaktär, d.v.s. mycket fingerspel etc. Det kan vara vilket märke som helst, står det inte inne i resonanslådan?
Absolut. Spelar inte så stor roll vad du har för gitarr som nybörjare, så länge det är en standard klassisk/stålsträngad. Det är ändå inte tills först när man blivit lite duktigare som det är värt att uppgradera sig.
Hmm, du har nog rätt.
Den är i nytt skick iaf nästan helt nytt skick. Jag måste bara fråga vad du menar med om jag är grön (gissar på att du menar att jag brukar cb) men ja det känns bäst att börja på en nylonsträngad för att lära mig spela och sedan köpa nytt beroende på vad jag vill spela, kske el-gitarr eller stålsträngad så känns det bra med akustisk nylon i början
Jo det står troligen i resonanslådan men har haft lite svårt att kontakta tjejen som har gitarren. Men jag visade den jag länkade och hon sa att det i pricip var identisk.
Tack för svaret, tror jag köper hennes om hon inte vill ha för mkt betalt för den