Citat:
Ursprungligen postat av Chillpill
Jo, men nu har jag bara 4k att köpa gitarr för...
Och vadå köpa i omgångar, den där LINE6 förstärkaren är vell helt okey?
Det behöver ju inte vara skräp bara för dom har gjort iordning ett paket?
möjligtvis att den där black devil gitarren inte är så bra, har hört lite skit om den nu när jag hört mig för.. =)
Line 6 är som du säger helt okej.. Men inte bättre.
Du får mycket finare ljud med en ordentlig förstärkare. Line 6 arbetar mestadels digitalt och (enligt mig) så går mycket av själven i tonen förlorad när den översätts till ettor och nollor.
Men det är en smaksak.
Och nej. Det är inte skräp bara för att det är ett paket, men det går att få så mycket roligare saker för bara lite mer pengar. Samt, ska du spela hemma bara går det nästan bättre att köpa en 15wattare och spela på. Och om du ska spela med band är det större grejjer som gäller. Och moderna replokaler brukar vara utrustade med kvalitetsförstärkare. Om du nu ska lira i egen lokal utan backline (trummor/förstärkare/PA) så kan det vara vettigt att börja med en billig förstärkare och sedan byta upp sig. Men tänk på att majoriteten av musikprylar på under 5000:- tappar i princip allt värde då det är köpt. Lite som en bil. Om det inte är begagnade instrument.
Så fundera lite innan du kastar pengar på något som du kanske inte blir nöjd med.